41 van de 224
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »

CX VEMS 340pk en 580Nm p223
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 21 april 2006 12:47 AM
  [ # 601 ]

ja ik vind het wel erg mooi !
ik wil wel aantekenen dat ik ze voor mooier vind staan dan achter.
achter lijkt het rubber (te) nog platter dan voor.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27927

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2006 12:55 AM
  [ # 602 ]
erik wijngaarden schreef:

ja ik vind het wel erg mooi !
ik wil wel aantekenen dat ik ze voor mooier vind staan dan achter.
achter lijkt het rubber (te) nog platter dan voor.

daar ben ik het ook wel mee eens.
achter ben je echt een dicht wiel gewent Smile

maar misschient went het nog Smile

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 april 2006 04:00 AM
  [ # 603 ]

Het maak iig wat los bij de mensen, dat is duidelijk.

De banden zijn Pilot Sport PS2’s 225/45ZR17’s, nu alleen nog voor, maar heb toch maar gelijk ook voor achter besteld, 154,- p. stuk Smile, en da’s alleen omdat ik ze liever koop bij Le Garage dan autobandenmarkt.nl waar ze nog ietsje pietsje goedkoper zijn.

Omdat de banden achter dus anders zijn zijn ze misschien ook wel nog platter dan voor, maar dat wordt dan dus gecorrigeerd zeer binnenkort. ik moet zeggen het bevalt mij dus wel goed, en met 4x PS2’s denk ik nog beter. En voor 600,- per set minder dan TRX’en (nog los van het feit dat het waarschijnlijk is dat ze langer meegaan), negeer ik wel die mensen die het niets vinden Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 21 april 2006 04:19 AM
  [ # 604 ]

Vindt het in je avatar erg mooi staan Cool wel opvallend dat bijna elke aftermarket velg op een CX 5 spaaks is… Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

arhnic
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 21 april 2006 05:19 AM
  [ # 605 ]
charlesdegaulle21 schreef:

hoe kan je een mooie wagen als de CX alsnog verpesten!!

Zo is het maar nèt!
HEILIGSCHENNIS. Jammer maar helaas.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 21 april 2006 12:17 PM
  [ # 606 ]

Haha. Wat een onzin.

De CX is een auto die zijn tijd ver vooruit was, innovatief en futuristisch. En dan zou er een of de andere gekke lijn overgestapt worden door moderne onderdelen te monteren? Voor mij een vreemde gedachte. En ik vind het er nog gaaf uitzien ook.

Ze blijven er op, nog even PS2’s achter, en nog even goed zorgen dat de ADALs geen speling hebben (daar is nl echt geen ruimte voor), nog een keertje dynamische uitbalanceren uitlijnen en dan mogelijk de Diravi een heel klein tikje bijstellen, en ik ben helemaal blij Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 21 april 2006 02:36 PM
  [ # 607 ]
sans-pareil schreef:

De CX is een auto die zijn tijd ver vooruit was, innovatief en futuristisch. .

Dat klopt wel, maar een van de innovaties waren de relatief kleine wielen. De CX staat met opzet op 14’’ met een stuk lager profiel dan bijvoorbeeld een DS, laat staan 2CV. Grote wielen hebben een voordeel op erg slechte wegen. Kleinere wielen leveren een lager zwaartepunt op en meer ruimte. Grote velgen zijn voor nodig voor grote schijven, maar de CX heeft remkracht zat.

Als je bij een gegeven wielomtrek optimaliseert dan kan het wel weer lonend zijn om van 14’’ naar 15’’ naar 16’’ te gaan, omdat dan de bandwang lager wordt, wat een verbetering kan geven van weggedrag (maar niet altijd van comfort Wink )

IIRC ligt dit bij een auto van de grootte en het gewicht van een Xsara tussen rond de 15’‘. De C4 is weer een stukkie zwaarder en heeft dus profijt van 16’‘, maar 17’’ is dus puur voor het plaatje. De oude BM5 had een optimum rond 16’‘. Velgen van 17’’ bracht hier geen verbetering meer.

Gezien de grootte en het gewicht van de CX gok ik dat deze het strakst rijdt op 16’’ (ten koste van een beetje comfort)

Ik ben er persoonlijk nog niet uit of ik het echt mooi vind, ik houd meer van een iets volleger velg op de CX.

Voor mensen die denken aan een donkere velg op een (zwarte) CX:
http://www.ronal.de/english/showroom/raeder.htm#

De R47 past op een Evasion, ik dacht dat dat compatibel was met een CX. Confused:

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 21 april 2006 11:19 PM
  [ # 608 ]

de CX kan haar tijd wel ver vooruit zijn en futuristisch zijn, maar dan hoef je in mijn optiek nog geen goedkope looking GSI wielen eronder zetten, leg er dan iets onder met meer stijl…...en heel wat meer spaakies…...dat zou de CX goed staan, maar deze gapende gaten vind ik egt de wagen verpesten…maarja das maar mijn mening

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  

wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 202

Gepost: 21 april 2006 11:40 PM
  [ # 609 ]
sans-pareil schreef:

maar ik heb besloten dat ik het prachtig vind.

Kijk daar gaat het om.  Smile  ‘t is immers jouw voiture!

Het went, de 17” staat geweldig, wel zou ikzelf dichte velgen voor de CX willen. (Misschien toch ooit replica’s vande T-velgen)

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1355

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 21 april 2006 11:41 PM
  [ # 610 ]

de CX kan haar tijd wel ver vooruit zijn en futuristisch zijn, maar dan hoef je in mijn optiek nog geen goedkope looking GSI wielen eronder zetten, leg er dan iets onder met meer stijl…...en heel wat meer spaakies…...dat zou de CX goed staan, maar deze gapende gaten vind ik egt de wagen verpesten…maarja das maar mijn mening

Ik vind 5 spaak velgen juist mooier staan onder de CX dan die “meer spaak velgen”

Het staat juist echt grof als je goed die blinkende remschijven ziet Very Happy

Zelf ben ik van plan om ook 5 spakers op m’n serie 2 GTiT te zetten , maar dan een velg met strakke spaken Very Happy

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 22 april 2006 02:22 AM
  [ # 611 ]

hehe, wat een discussie weer allemaal. Ik geloof dat de PCB van de evasion goed is, maar dat er echt een heleboel verschil is in ET waarden.

Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk niet voor 17 inch was gegaan als ze niet zo goedkoop beschikbaar waren. Op een dag ga ik idd voor een 16 inch Gti T velg replica, maar dat zal nog wat centjes moeten wachten. Niettemin vind ik de 17 inch goed staan, en uitstekende uitwerking hebben op weggedrag, met slechts minimale comfortvermindering. Vooralsnog is dit de oplossing denk ik. Volgende stap is wat stalen 16 inch Alfa Velgen voor de winterbanden.

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6490

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 april 2006 02:46 AM
  [ # 612 ]

Gave avatar s-p. Ben benieuwd hoe dit er in het echt uitziet.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 22 april 2006 03:01 AM
  [ # 613 ]

Misschien velgen zoals er onder de C6 zitten. Wat ik niet zo fraai vind aan deze velgen is dat de spaken gebold zijn. Rechte spaken in een vlak zouden beter staan. Maar ja, dan nog: het is niet mijn wagen.. of mijn budget.

Dat de wielen de wegligging zullen verbeteren lijkt me wel duidelijk: dat is in dit verband ook een niet onbelangrijk punt. Velgen met de originele looks maar dan 17 inch zouden het helemaal vet maken.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 22 april 2006 03:47 AM
  [ # 614 ]
Mulder schreef:

Gave avatar s-p. Ben benieuwd hoe dit er in het echt uitziet.

Had je dittum nog niet gezien dan?
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169283&start=30

Anders wordt het wachten op de citromobile.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 22 april 2006 03:28 PM
  [ # 615 ]

Voor de veelspaak liefhebbers, kwam ik op e-bay net wat leuks tegen in 16 inch en ongeveer de goede ET waarde. De link staat uiteraard waar die hoort in gespot op e-bay:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=217378#217378

Is denk ik wel een geschikte kandidaat voor al die mensen die spaken willen. Ik was eigenlijk op zoek naar iets voor winterbanden in 16 inch… maar dat laat nog wel even op zich wachten.

Profiel  

41 van de 224
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook