44 van de 224
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 mei 2006 12:26 PM
  [ # 646 ]

In mijn doorlopende rechtvaardiging van mijn CX, voor het totale bedrag wat ik aan de GtiT2 uitgegeven heb zou ik ook kunnen aanschaffen:

Een C2 1.1 Caractere

En dan had ik nog geen meter gereden…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 mei 2006 07:46 PM
  [ # 647 ]

Mja, mooi lijstje, vind de bedragen ook niet echt gek voor een super Gran Turismo van bijna 20? jaar oud… Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 mei 2006 12:47 AM
  [ # 648 ]
erwt schreef:

ik moet zeggen dat ik 600 euro p.m. wel wat aan de hoge kant vind. is dat incl aanschaf en benzine?

Inc alles ja. Daar kan je idd ook ongeveer de klasse C2 1.1 voor leasen. Als je zelf koopt en hem heel houdt kan je misschien nog iets duurder gaan zitten.

Die 600 per maand houdt dus ook rekening met brommers die in de zijkant ploegen, nieuwe velgen noem maar op.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 17 mei 2006 01:58 AM
  [ # 649 ]
sans-pareil schreef:

Die 600 per maand houdt dus ook rekening met brommers die in de zijkant ploegen, nieuwe velgen noem maar op.

:schater

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 mei 2006 04:22 PM
  [ # 650 ]

Ik vond het minder grappig… zeker omdat als het 2 weken later was gebeurd hij het had moeten betalen want de voorrangssituatie is daar net gewijzigd… en hij reed natuurlijk zowiezo al veel te hard, maar goed, dat is onbewijsbaar.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 22 mei 2006 03:53 PM
  [ # 651 ]
sans-pareil schreef:

Ik vond het minder grappig… zeker omdat als het 2 weken later was gebeurd hij het had moeten betalen want de voorrangssituatie is daar net gewijzigd… en hij reed natuurlijk zowiezo al veel te hard, maar goed, dat is onbewijsbaar.

Uiteraard is het triest, zeker na de extra uitleg over de gewijzigde verkeerssituatie. Het was alleen de manier waarop je het in een adem noemde.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 mei 2006 07:25 PM
  [ # 652 ]

Neem ‘t je ook niet kwalijk hoor, en ik maak me ook niet echt druk om dat soort dingen, gaat gewoon af en toe gebeuren als je veel in de binnenstad rondrijdt. Hoort in dat opzicht wel een beetje bij de ‘operating costs’ van het voertuig.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 mei 2006 01:05 PM
  [ # 653 ]

Ik heb van het weekend even geklooid met de RS300 intercooler, maar ik ben niet geheel tevreden met waar ie terecht moet komen. Het geheel moet te krakkemikkig en te laag opgehangen worden naar mijn mening. Ik heb wel gezien dat er een boel ruimte zit tussen de radiateur en de fans, en eigenlijk wil ik nu een TD12 intercooler op de kop tikken om te kijken of ik die daar goed kwijt kan. Die is volgens mij al drastisch efficienter dan de originele T2 intercooler, en misschien zelfs wel efficienter dan de RS300 unit. Dat weet ik alleen niet zeker, want hoe wordt de efficientie van een intercooler eigenlijk gemeten? Ik gok dat het wat met volume te maken heeft, maar dat zal niet het hele verhaal zijn.

(edit, even nagemeten)
Originele Gti T2 intercooler: ongeveer 10x60x11 ~  3500 cc
RS300 intercooler: ongeveer 15x60x11 ~ 9900 cc
TD12 intercooler: 60x40x8? ~ 19200 cc

Alleen die RS300 intercooler is vrij grof, heeft geloof ik evenveel kanalen als de originele intercooler terwijl de TD12 intercooler veel meer kanalen heeft. Maar goed, tot zover het intercooler projekt, wat natuurlijk complexer blijkt dan gedacht…

Na het nameten denk ik dat het slimmer is om een TD12 intercooler te plaatsen dan dat RS300 ding.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 mei 2006 10:33 PM
  [ # 654 ]

die RS300 kwam toch al uit een CX en was daar toch al op aangepast?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 24 mei 2006 11:46 AM
  [ # 655 ]

en een TCT intercooler?

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 mei 2006 03:40 PM
  [ # 656 ]

Die RS300 heeft idd onder een CX gezeten, maar ik ben er toch niet blij mee waar ie terecht komt. Het kan allemaal wel, maar ik vind het net wat te laag hangen, en ik heb gezien hoeveel ruimte er tussen de radiateur en de fans zit, en daar kan makkelijk zo’n veel grotere td12 intercooler (die trouwens inderdaad dezelfde is als van een TCT volgens de site van Bart Ebben tenminste).

Maar goed, even eentje op de kop tikken dus, en kijken wat er beschikbaar aan universele luchtslang wat minder kost dan 40 euro per bocht zoals die debiele knalblauwe silicone dingen.

Verder heeft er zich een nieuw tweeledig probleem ontwikkeld. De oliedrukmeter, die bij starten natuurlijk ook een oliepeilmeter is, wordt nu af en toe tijdens het rijden ook een oliepeilmeter… verder is ie nu ineens een beetje gaan inhouden af en toe. Lijkt mij, zeker in samenhang met het obscure gedrag van de oliedruk/peil meter een elektrisch probleem…. maar waar o waar zou het zitten? Iemand een idee misschien. Anders ga ik de uber expert Wim van der Laan maar even bellen denk ik. Wie weet misschien heeft ie nog wel een TCT/TD12 intercooler liggen ook.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 mei 2006 10:24 PM
  [ # 657 ]

Qua oliedruk, vaag, ik heb zelf pas mijn oliedrukzender vervangen, ik had echter als klacht dat m’n stoplampje ging branden en hij olie lekte.

Dat inhouden, doet hij dat smooth of begint ie echt te bokken?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 mei 2006 10:59 PM
  [ # 658 ]

Het is inmiddels al weer opgehouden, om het allemaal nog vreemder te maken. Het inhouden was redelijk smooth zeg maar.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 mei 2006 02:07 PM
  [ # 659 ]
sans-pareil schreef:

Maar goed, even eentje op de kop tikken dus, en kijken wat er beschikbaar aan universele luchtslang wat minder kost dan 40 euro per bocht zoals die debiele knalblauwe silicone dingen.

Gates (jeweetwel van de distributieslangen) levert ook slangen. Ze zijn wat goedkoper (maar nog wel 30 EUR voor een bocht met 55 cm doorsnede) en houden het bij mij ook wel aardig. Samco is wel kwaliteitsspul. Die slangen van Gates zijn in elk geval ook olie en koelwaterbestendig en gewapend van binnen, dus ze kunnen best wat druk hebben.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 juni 2006 02:45 AM
  [ # 660 ]

Ik ga eens even kijken wat ik aan verbouwbare 2e hands slangen kan vinden denk ik, tezamen met intercooler.

Verder heb ik vandaag een nieuw zuinigheidsrecord geboekt. 1 op 11.6 over 406.7 km. Hele dag rond de 90 gereden omdat ik de ramen open had staan. 1 op 12 zal er dus ook wel inzitten als je maar rond de 90 a 100 blijft…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
44 van de 224
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook