Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
dat is niet verkeerd
lijkt me dat die nieuwe brede banden ook niet meehelpen
ramen dicht en dunnere bandjes zit er misschien nog wel meer in
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Brede banden zullen inderdaad niet geweldig zijn, maar volgens mij is de rolweerstand wel lager dan van de 190/200 TRX’en die er eerste voor/achter op zaten. Met moderne 205’s, ramen dicht, en alleen 90 rijden op de snelweg zal het nog wel beter te maken zijn denk ik ja.
Maar goed, voor de liefhebbers weer eens een tussenstand:
Spent € 12,947.25 ex BTW on SV-15-XX so far.
Spent € 14,130.97 inc BTW on SV-15-XX so far.
Spent € 8,697.25 ex BTW on SV-15-XX so far. (excluding purchase)
Spent € 9,880.97 inc BTW on SV-15-XX so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing: 97621.00 km
mileage today: 126266.00 km
so far 28645 km driven since first listing.
costs are € 0.45 ex BTW per km
costs are € 0.49 inc BTW per km
costs are € 0.30 ex BTW per km (ex purchase)
costs are € 0.34 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.14 ex BTWper km
fuel costs are € 0.17 inc BTW per km
average fuel consumption within NL (at price 1.50 EUR) is 1 liter per 9.4km or 10.6 liters per 100km
average fuel consumption outside NL (at price 1.40 EUR) is 1 liter per 10km or 10 liters per 100km
maintenance costs are € 3,640.61 so far
maintenance costs are € 2,901.62 average per year
maintenance costs are € 0.13 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.15 inc BTW per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.02 per km
all costs excluding purchase and maintenance are € 0.18 per km
all costs excluding purchase, fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.16 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.18 inc BTW per km
Av. cost per m € 577.65 ex BTW
Av. cost per m € 656.27 inc BTW
Av. cost per y € 6,931.85 ex BTW
Av. cost per y € 7,875.29 inc BTW
Expected km per year: 22831 km
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ik ga eens even kijken wat ik aan verbouwbare 2e hands slangen kan vinden denk ik, tezamen met intercooler.
Dat zou ik toch afraden. Kortgezegd kost het je veel tijd geschikte slangen te vinden en de betrouwbaarheid is twijfelachtig. En zo duur zijn die Gates slangen nu ook weer niet.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Hoe gaat het ondertussen met de SV-15-XX ?
Zijn er nog vorderingen omtrent het intercooler project?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De SV-15-XX snort nog heerlijk rond. Vanwege wat zakelijke drukte staat het intercooler projekt op een laag pitje. Heb inmiddels ook een vaardige Turbo sleutelaar en mecanicien gesproken die zeer zeker is dat de TD12 intercooler niet zal passen. Heb er ook nog niet werk gemaakt van eentje te pakken krijgen, dus het schiet allemaal niet zo op daarmee. Intussen zijn er weer delen van de uitlaat het aan het begeven (iemand nog een middendemper, en het pijpje van de wastegate naar de uitlaat liggen toevallig?), dus ik ben even aan het overwegen daar wat aan te gaan doen in RVS.
Maar goed, ik heb net een tweede winkel geopend dus ik kom er allemaal niet zo enorm aan toe op het moment. Maar, de SV-15-XX heeft weer allemaal nieuwe sapjes, ik heb na de eerste 30k km gelijk ook maar even LHM gespoeld en vervangen, en dat scheelt ook alweer een boel in de snelheid van het omhoog komen e.d. Behalve die kleine gaatjes in de uitlaat die na de turbo zitten en mij verder nog niet storen gaat het er dus zeker goed mee. Alleen die 300+pk zijn we nog lang niet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou, voor de geintereseerden, voor het eerst sinds een tijdje weer eens een tussenstand voor mijn GtiT2.
Spent € 13,144.36 ex BTW.
Spent € 14,365.52 inc BTW.
Spent € 8,894.36 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 10,115.52 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing: 97621.00 km
mileage today: 127756.00 km
so far 30135 km driven since first listing.
costs are € 0.44 ex BTW per km
costs are € 0.48 inc BTW per km
costs are € 0.30 ex BTW per km (ex purchase)
costs are € 0.34 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.14 ex BTW per km
fuel costs are € 0.16 inc BTW per km
fuel costs are € 3,012.06 inc BTW per year
average fuel consumption within NL (at price 1.50 EUR) is 1 liter per 9.4km or 10.6 liters per 100km
average fuel consumption outside NL (at price 1.40 EUR) is 1 liter per 10km or 10 liters per 100km
maintenance costs are € 3,640.61 so far
maintenance costs are € 2,526.48 average per year
maintenance costs are € 0.12 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.14 inc BTW per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.02 per km
all costs excluding purchase and maintenance are € 0.17 per km
all costs excluding purchase, fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.15 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.17 inc BTW per km
Av. cost per m € 514.37 ex BTW
Av. cost per m € 584.99 inc BTW
Av. cost per y € 6,172.43 ex BTW
Av. cost per y € 7,019.88 inc BTW
Expected km per year: 20913 km
Momenteel zitten er wel weer wat dingetjes aan te komen. Ik voorzie de ADALs over een tijdje, de middenpot van de uitlaat heeft een lekkage, en de overloop pijp van de wastegate ook (?!). Heeft iemand nog zo’n overloop pijpje liggen toevallig? Verder is net de LHM gespoeld en ververst en olie, filters e.d. en daar heb ik de rekening nog niet van, maar dat zal wel meevallen. Ik rijd op het moment niet zo heel veel, dus de maandelijkse kosten zakken een beetje, verder zijn er geen echte bijzonderheden, ja gut moet nog steeds de hemel doen, ben nog geen stap verder met de intercooler en er is een clipje van het bijrijders zonnescherm gebroken. Geen schokkende dingen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Grumble, grumble…
Was ik vandaag vrolijk mijn wastegate->uitlaat pijpje aan ‘t repareren kom ik er achter dat de uitlaat bocht bij de turbo gebroken is. Tot zover nog geen ramp want ik had er nog een op mijn donorblok (dacht ik)... niet dus, die is ook gescheurd.
Maar goed, dan nog maar een keertje naar Van der Laan…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
sans-pareil schreef:Grumble, grumble…
Was ik vandaag vrolijk mijn wastegate->uitlaat pijpje aan ‘t repareren kom ik er achter dat de uitlaat bocht bij de turbo gebroken is. Tot zover nog geen ramp want ik had er nog een op mijn donorblok (dacht ik)... niet dus, die is ook gescheurd.
Maar goed, dan nog maar een keertje naar Van der Laan…
Is het gegoten uitlaatspruitstuk gebarsten dat naar de uitlaatpoorten gaat ?
Dit heb ik bij m’n vorige motor gelast en was goed gelukt.
Of is het het stuk waar de turbo aan vast zit ?
Heb je misschien een foto ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb geen foto gemaakt… maar het gaat om het eerste stuk na de turbo zeg maar, en daar is de pijp uit de flens gekomen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
sans-pareil schreef:Heb geen foto gemaakt… maar het gaat om het eerste stuk na de turbo zeg maar, en daar is de pijp uit de flens gekomen…
Als ik het goed begrijp is het de bocht na de turbo waar dan even verder de wastegate pijp op aansluit?
De bocht is dan losgekomen van de plaat met de 4 bouten ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Kan ik de SV-15-XX op EuroCitro hebben gezien? Met een lekke uitlaat?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe. Gezien zeker. Maar ik denk dat je die lekke uitlaat voornamelijk gehoord hebt . En ik ben er sinds gistermiddag achter dat het meer een geval is van ‘geen uitlaat’ aangezien de bocht van de flens is afgebroken bij de turbo…
TRXke beschrijft het precies goed, de pijp is idd losgekomen van de plaat met 4 bouten. Waarschijnlijk omdat ie de steun miste van het wastegate pijpje, dat vermoedelijk als eerste brak… ik heb dan inmiddels ook al een vervangend wastegate pijpje…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed nog steeds niet toegekomen aan de foto’s van de Conservatoire trip, maar niettemin tijd voor een status update.
Helaas onderweg naar parijs steenslag op de vooruit, bij terugkomst in NL had zich dit ontwikkeld tot een barst van zo’n 30cm lang, dus dat wordt een nieuwe vooruit. Ook gezien dat de bovenste motorsteun vervangen moet worden, en het uitlaat gebeuren is ook nog steeds niet opgelost ook al ligt het onderdeel nu ook alweer 2 weken bij mijn garagist klaar. Verder heeft de motor wel wat stelwerk nodig, en er is een roestplek ontdekt op de dorpel bij de bestuurder. Weer een aardig waslijstje werk dus.
Ik heb in de tussentijd ook eens even uitgebreid studie gemaakt van het injectie ontstekingssysteem. Er is een manier om de fabrieksonderdelen zo om de tuin te leiden dat je zonder een megasquirt in principe om de 0.7 bar turbodruk beperking heen kan komen. Probleem is alleen het volgende. Er is een mapsensor, en de data hiervan gaat alleen naar de ontstekingscomputer. De injectie ontvangt zijn data van de luchtmeter/temperatuurmeter om hoeveelheid lucht te achterhalen. Er is geen lambda sonde. Dit alles doet mij toch denken dat ik het liefst voor een megasquirt II oplossing ga gaan die in principe in staat moet zijn om ook de onsteking aan te sturen, maar zelfs al doen we alleen injectie is ie natuurlijk instelbaar dat hij niet reageert op de 0.7 bar overboost cutoff. Ik heb nu een vraag uitstaan bij een amerikaanse megasquirt specialist hoe het in z’n werk moet om een Megasquirt II zo in te stellen dat deze goed werkt met een 145-1 tand krans (waar de BDP sensor op reageert). Als dat kan is het probleem opgelost, kan er grotendeels met de fabrieks bekabeling e.d. verder gewerkt worden, en compleet motormanagement via de megasquirt II, en lekker motor stellen via de laptop. Hoop dat ik dat nu gauw kan gaan realiseren.
Verder, voor de liefhebbers, wederom een overzichtje, maar er zit een aardige onderhoudsbeurt aan te komen.
Spent € 13,828.07 ex BTW.
Spent € 15,116.83 inc BTW.
Spent € 9,578.07 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 10,866.83 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing: 97621.00 km
mileage today: 132368.00 km
so far 34747 km driven since first listing.
costs are € 0.40 ex BTW per km
costs are € 0.44 inc BTW per km
costs are € 0.28 ex BTW per km (ex purchase)
costs are € 0.31 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.14 ex BTW per km
fuel costs are € 0.16 inc BTW per km
fuel costs are € 3,179.78 inc BTW per year
average fuel consumption within NL (at price 1.50 EUR) is 1 liter per 9.6km or 10.4 liters per 100km
average fuel consumption outside NL (at price 1.40 EUR) is 1 liter per 10.1km or 9.9 liters per 100km
maintenance costs are € 3,690.61 so far
maintenance costs are € 2,359.32 average per year
maintenance costs are € 0.11 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.12 inc BTW per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.02 per km
all costs excluding purchase and maintenance are € 0.17 per km
all costs excluding purchase, fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.13 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.15 inc BTW per km
Av. cost per m € 510.25 ex BTW
Av. cost per m € 578.91 inc BTW
Av. cost per y € 6,123.03 ex BTW
Av. cost per y € 6,946.90 inc BTW
Expected km per year: 22213 km
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Kapotigheden…
Maar hij kan nog best hard… net niet helemaal voluit:
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mooie full speed foto
en de turbo druk op max
zonde van de ruit, ik heb het pas ook gehad
wel goed verzekerd ertegen? dan valt het natuurlijk wel mee