46 van de 224
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 02 oktober 2006 11:50 PM
  [ # 676 ]

Hee jij hebt het turbokapje (stuur) van de serie 1.  Cool
Maar goed voordat we weer in één of andere discussie verzanden, heb jij nog met een schuin oog naar je olietemperatuur gegekeken bij deze snelheid? En zo ja hoeveel topte deze?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 oktober 2006 12:08 AM
  [ # 677 ]

Geloof dat ik hem tijdens deze trip op een max van 103 graden heb gezien, buitentemperatuur 22 graden ofzo.

En klopt, ik heb een Turbo 1 Serie 1 stuur. Vind ik mooier en fijner rijden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 03 oktober 2006 12:28 AM
  [ # 678 ]
sans-pareil schreef:

Geloof dat ik hem tijdens deze trip op een max van 103 graden heb gezien, buitentemperatuur 22 graden ofzo.

103 graden oke, ik denk nog een wezenlijk verschil met de intercooler, als ik wat harder doorrij schiet de temp richting de 112.

Als ik eigenlijk je lijst zo bekijk en mijn eigen ervaring is de CX eigenlijk een zeer betrouwbare auto, ze blijft maar gaan!  Cool

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 oktober 2006 02:20 AM
  [ # 679 ]

Dat is ook mijn ervaring ja. Ze hebben me altijd thuis gebracht ook al moest er elk half uur wat LHM bij of zo. Heb zo langzamerhand ook wel de nodige kms in CX’en GtiT afgelegd. Ik heb wel gemerkt dat de mijne alleen niet zo van water houdt. Dan houdt de turbodruk meter er mee op en gaat het lampje van fout met de klopsensor branden. Toch weer eens schema’s turen kijken of ik kan beredeneren welke stekker dat dan moet zijn.

112 graden olie temp is in principe trouwens geen probleem. Moet wel zeggen dat er bij bij wat soepelerer vol synthetisch in zit, dat zou best het verschil kunnen maken. Ik verbruik denk ik 100-200cc op de 7500km, en gek genoeg lijkt dat altijd het geval te zijn vlak na de oliewissel… extra beetje wat opgenomen wordt door ‘t filter ofzo? Ik weet ‘t niet. Nog geen druppels er onder kunnen ontdekken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 03 oktober 2006 02:31 AM
  [ # 680 ]

Wat is dan de max voor olietemp? Zat er al over te denken daar een apart topic voor te openen. Laatst nl. ook 200 in Duitsland gedaan en een tijd lang 180 ‘gecruised’, en olietemp ging daarbij naar 120 graden. Bij gewoon 120 - 140 zit ik al op 105 graden. Watertemp blijft gewoon 87 - 91 graden.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 oktober 2006 02:50 AM
  [ # 681 ]

Dat hangt van de olie af. Synthetisch kan meer hebben en wordt minder gauw warm. Nu zal een goede minerale olie ook nog niet gaan verkolen bij 120 graden, maar het begint aan de wat hoge kant te worden. Zegt nog niets heb ook een hele tijd elk weekend op en neer gescheurd naar duitsland met dat soort olie temperaturen zonder problemen.

Ik heb ooit ergens op internet een uitgebreid veel pagina behandeling van motorolies gelezen maar ik kan helaas de link niet zo gauw vinden. Wat ik er zo gauw over kan vinden:

http://www.aa1car.com/library/synthetic_motor_oil.htm

Zegt dat minerale olie een max heeft van tussen de 120 en 150 graden celsius (als je goede in je auto gooit, geen probleem dus, maar ‘slijt’ wel sneller dan synthetisch) en dat synthetisch meestal iets van 230 graden celsius kan hebben. Voor opgevoerde turbomotoren zou ik zelf in ieder geval synthetisch willen. De specifieke warmte betekent dat de olie als eerste verantwoordelijk is om die hitte ‘klap’ te verwerken, en ook al geeft je olie temp meter maar 120 graden aan, kan het gelocaliseerd best een aardig stukje warmer worden dan dat, lijkt mij.

Maar ja, zoals zo veel dingen, als je je er een beetje in verdiept kom je een heleboel meningen tegen. De mijne is in ieder geval dat ik in mijn motortje toch maar liever synthetische olie heb vanwege die hittebestendigheid. Kan er wel van gaan lekken natuurlijk, omdat het dunner is, maar dat probleem heb ik in ieder geval (nog) niet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 03 oktober 2006 01:27 PM
  [ # 682 ]

Als je olie boven de 120C komt hebt je een ander probleem, dan is het blok namelijk ook >120C en gaat je lichtmetalen cilinderkop eraan.

(of blok, maar niet op een CX T Wink )

sans-pareil schreef:

Dat hangt van de olie af. Synthetisch kan meer hebben en wordt minder gauw warm. Nu zal een goede minerale olie ook nog niet gaan verkolen bij 120 graden, maar het begint aan de wat hoge kant te worden. Zegt nog niets heb ook een hele tijd elk weekend op en neer gescheurd naar duitsland met dat soort olie temperaturen zonder problemen.

Ik heb ooit ergens op internet een uitgebreid veel pagina behandeling van motorolies gelezen maar ik kan helaas de link niet zo gauw vinden. Wat ik er zo gauw over kan vinden:

http://www.aa1car.com/library/synthetic_motor_oil.htm

Zegt dat minerale olie een max heeft van tussen de 120 en 150 graden celsius (als je goede in je auto gooit, geen probleem dus, maar ‘slijt’ wel sneller dan synthetisch) en dat synthetisch meestal iets van 230 graden celsius kan hebben. Voor opgevoerde turbomotoren zou ik zelf in ieder geval synthetisch willen. De specifieke warmte betekent dat de olie als eerste verantwoordelijk is om die hitte ‘klap’ te verwerken, en ook al geeft je olie temp meter maar 120 graden aan, kan het gelocaliseerd best een aardig stukje warmer worden dan dat, lijkt mij.

Maar ja, zoals zo veel dingen, als je je er een beetje in verdiept kom je een heleboel meningen tegen. De mijne is in ieder geval dat ik in mijn motortje toch maar liever synthetische olie heb vanwege die hittebestendigheid. Kan er wel van gaan lekken natuurlijk, omdat het dunner is, maar dat probleem heb ik in ieder geval (nog) niet.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 oktober 2006 09:38 PM
  [ # 683 ]

Ik heb zojuist een paar uurtjes aan de GtiT geklooid. kwam wat minder fijne ontdekkingen tegen. Thijs wees laatst wat roest aan in de buurt van ed plastic kap over de dorpel bij het bestuurdersportier, dus daar ben ik maar eens onder gaan kijken. Ten eerste zijn er hier en daar al wat flinke roestigheden daar. Ten tweede is die &*$&%(*$^$#%&$^$&^)* bromer die een tijdje geleden tegen mijn bestuurderskant aan is gesmeten blijkbaar toch ook tegen de dorpel aangekomen, daar zit namelijk een deuk. Toen heb ik maar ook onder alle andere plastic kappen gekeken en overal zit roest. Het is nog niet extreem ernstig, maar er is overal wel echt materiaal weg al, dus daar ben ik niet zo blij mee. Verder RA heeft ie ook eens een tikje gehad onder die plastic kap, daar zit ook een deukje. In ieder geval al die plekjes eens even goed behandelen en dan eens achterhalen wat het kost om echt te fixen. Niet dat je die deuken ziet, maar toch irriteert het mij mateloos. Verder bleek het niet werkende bijrijders raam uiteraard weer een los stekkertje te zijn.

Maar goed, zo worden we lekker bezig gehouden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 oktober 2006 09:43 PM
  [ # 684 ]

Ach, een CX is een hobby, en dat is dus meer dan alleen rijden Wink

Wel een tegenvaller dat je schade hebt onder de kappen, en dat je toch last hebt van roest…

Maar volgens mij had je al wel zoiets verwacht toch?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 oktober 2006 09:45 PM
  [ # 685 ]

is een bekend punt onder die kappen blijf vaak vuil achter zitten
hoop dat het weer snel goed komt met de cx Wink

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 oktober 2006 11:15 PM
  [ # 686 ]

Tijd dat ik de AX dan ook maar eens tijdelijk ontdoe van de skirts Surprisedops:  Sad

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 oktober 2006 11:17 PM
  [ # 687 ]
Simpele Ziel schreef:

Tijd dat ik de AX dan ook maar eens tijdelijk ontdoe van de skirts Surprisedops:  Sad

die zitten toch gekit enz

bij een cx zitten ze gewoon geschroeft met een holle ruimte erachter jammer genoeg

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 oktober 2006 11:43 PM
  [ # 688 ]

Zo te zien is de roest eigenlijk waar de rubberuiteinden elkaar ontmoeten of waar er zon onluchtingsgaatje inzit. Onder de kappen is het wel ok, behalve waar die (^$$#&%(*^&%#&#^% brommer er tegenaan is gekomen. Het valt nu nog wel mee op zich, maar het moet niet erger worden.

Toch maar een Aluminium carrosserie ergens laten bouwen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 oktober 2006 11:54 PM
  [ # 689 ]

Haha, dat is ook een optie ja…
Al denk ik dat polyesther of Carbon ook een boeiende optie kan zijn Wink

Ik heb de vorige 40 pagina’s van je niet allemaal gelezen maar hoe is dat opeglost met die brommer? Verzekeringswerk?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 oktober 2006 12:02 AM
  [ # 690 ]

Nee, ik bleek ‘schuldig’. Was het 2 weken later gebeurd niet, want de gemeente heeft daar de voorangssituatie gewijzigd. Die brommer reed veel te hard natuurlijk, maar ja daar begin je niet veel mee. Heb 2 deuren gehaald bij Bart Ebben (die had 2 zwarte liggen) en dus het viel mee.

Koolstofvezel lijkt me ook wel wat. Kan je tenminste mallen maken van je bestaande carrosserie. Alleen wel een flinke operatie. CX carosserie nabouwen uit koolstof vezel lijkt me wel erg cool. Heb wel wat gegoogled er over maar is een uitgebreid klusje, jezelf dat een beetje deugdelijk aanleren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
46 van de 224
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook