47 van de 224
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 oktober 2006 01:42 AM
  [ # 691 ]

Ik las vroeger nogal eens mee op scooter-fora, en daar was het de gewoonste zaak van de wereld geworden dat je je eigen carbon kappen maakte.

Nou is een CX wel iets anders dan een Aprilia’tje of een Yamaha’tje, maar als 16 jarig petjes tuig dat kan…. Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 oktober 2006 01:44 PM
  [ # 692 ]

Hmmm ja. Ik denk dat het ook wel gaat hoor. Ik moet alleen even iemand vinden die er veel mee hobby’t en het me wil laten zien plus weet waar je binnen nederland de carbon matten en kevlar kan halen en ook de juiste epoxy’s. Ik wil wel koolstof vezel deuren, motorkap en achterklep om mee te beginnen. Dan voorschermen, en wat extreem cool zou zijn is een koolstof zevel subframe, naar het idee van EvilTwin.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 oktober 2006 09:01 PM
  [ # 693 ]

Goed heb eindelijk weer een uitlaat. Was nog een flink geklooi om het allemaal in elkaar te krijgen, maar het zit weer. Nu nog bovenste motorsteun, nieuwe ruitewisser en een nieuwe voorruit.

Best stil moet ik zeggen zo’n auto met een uitlaat Wink

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2006 09:07 PM
  [ # 694 ]
sans-pareil schreef:

Goed heb eindelijk weer een uitlaat. Was nog een flink geklooi om het allemaal in elkaar te krijgen, maar het zit weer. Nu nog bovenste motorsteun, nieuwe ruitewisser en een nieuwe voorruit.

Best stil moet ik zeggen zo’n auto met een uitlaat Wink

nog geen RVS zoals je van plan was?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 oktober 2006 09:15 PM
  [ # 695 ]

Riep er iemand RVS?

Geintje Wink

Ik vond het wel een bruut geluid…..

Snel uit zetten voor de gendarmes Laughing

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 oktober 2006 10:10 PM
  [ # 696 ]
arjan_verkade schreef:
sans-pareil schreef:

Goed heb eindelijk weer een uitlaat. Was nog een flink geklooi om het allemaal in elkaar te krijgen, maar het zit weer. Nu nog bovenste motorsteun, nieuwe ruitewisser en een nieuwe voorruit.

Best stil moet ik zeggen zo’n auto met een uitlaat Wink

nog geen RVS zoals je van plan was?

Nee nog steeds niet. Kost een smak geld, en ik denk dat ik eerst een lasapparaat ga kopen… wellicht ga ik dan zelf een RVS uitlaat klussen, vind ik toch leuker en kan ik het zo gek maken als ik zelf wil. Trouwens, dit was de eerste bocht, de downpipe zeg maar, die ging ik denk ik toch niet in RVS doen.

Geluid was wel grappig ja, alleen als je bij een stoplicht stond ging het zo stinken naar uitlaatgassen, dat werd wel wat irritant. Maar het geluid van een turbo valt wel mee. Misschien gewoon een enkele rechte pijp naar achteren maken Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 oktober 2006 10:12 PM
  [ # 697 ]

Het geluid van de turbo valt wel mee zegt ie Shocked


sjees….wat vind je luidruchtig dan?  Laughing

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 oktober 2006 10:15 PM
  [ # 698 ]

Nouja, een auto zonder turbo die vanaf het spruitstuk geen uitlaat heeft is nog wel een aardig stukje rumoeriger. Dan had je het kunnen horen vanuit de reno van erik als ik gas gaf en dat lukte je vast niet Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 oktober 2006 10:18 PM
  [ # 699 ]

Ik overdrijf echt niet…we keken allemaal omhoog!

Maar nee, geen Airplane… Wink  wel stoer….bij het benzinestation waar we je troffen riepen we allemaal in koor.. “zoooow”  Laughing

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 oktober 2006 10:24 PM
  [ # 700 ]

Echt wel overdrijven. Heb al iets van 4000km afgelegd zonder uitlaat, en naar mijn mening, valt het best mee Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 oktober 2006 10:33 PM
  [ # 701 ]

sans we konden het echt luid en duidelijk horen in de reno ook met de radio aan en met ellie die er doorheen zat te beppen Wink

als jij wegtrok bij het betalen van de peage ( of een andere ongeplande stop ) dan kon ik je turbo horen fluiten tot je zeker 300 meter voor me zat.

ik heb laatst een gescheurde turboslang gehad waardoor mijn bus ook hevig begon te fluiten. dat was nog steeds minder luid te horen dat jou “peter und die zauberfleute” gtit2 op 100 meter afstand

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 oktober 2006 10:36 PM
  [ # 702 ]

Geloof er helemaal niets van. Heb nog niet eens echt hard opgetrokken bij de peage stops e.d. kan dus nooit kloppen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 oktober 2006 11:41 PM
  [ # 703 ]

Hij heeft te lang zonder uitlaat gereden!


beetje doof Surprised


Wink

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 oktober 2006 03:00 PM
  [ # 704 ]

Nee joh, jullie zijn gewoon allemaal overgevoelig voor turbogeluid. Ik krijg nu wel aan alle kanten te horen dat het turbogefluit errug cool was… toch was ik die uitlaatgassen in de auto bij elk stoplicht tamelijk zat. Aan de andere kant, nu vind ik 120 weer zo’n slakkegang dat het extreem moeilijk is me in te houden.

Maar goed, ik rijd de laatste tijd steeds meer, en ik zat me langzaam eens af te vragen of een LPi/Gasinjectie systeem niet een mooie manier zou zijn om tegelijk goedkoper te rijden en ook de >0.7bar turbodruk cutoff probleem te omzeilen en gelijk op hoger octaan brandstof te rijden zodat ik minder snel problemen krijg met pingelen… heeft iemand zijn gedachten al eens hierover laten gaan?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 oktober 2006 08:24 PM
  [ # 705 ]

En weer een update na de nieuwe voorruit, bovenste motorsteun en bobines:

Spent € 14,463.27 ex BTW.
Spent € 15,864.17 inc BTW.
Spent € 10,213.27 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 11,614.17 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing97621.00 km
mileage today
133185.00 km
so far 35564 km driven since first listing
.
so far 19467 km driven this year.
costs are € 0.41 ex BTW per km
costs are € 0.45 inc BTW per km
costs are € 0.29 ex BTW per km 
(ex purchase)
costs are € 0.33 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.14 ex BTW per km
fuel costs are € 0.16 inc BTW per km
fuel costs are € 3
,072.16 inc BTW per year
average fuel consumption within NL 
(at price 1.40 EURis 1 liter per 9.2km or 10.9 liters per 100km
average fuel consumption outside NL 
(at price 1.40 EURis 1 liter per 10.3km or 9.7 liters per 100km
maintenance costs are € 4
,325.81 so far
maintenance costs are € 2
,671.80 average per year
maintenance costs are € 0.12 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.14 inc BTW per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.02 per km
all costs excluding purchase 
and maintenance are € 0.17 per km
all costs excluding purchase
fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.15 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.17 inc BTW per km
Av
cost per m € 525.68 ex BTW
Av
cost per m € 597.78 inc BTW
Av
cost per y € 6,308.13 ex BTW
Av
cost per y € 7,173.39 inc BTW
Expected km per year
21966 km
Expected km this year
24254 km 

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
47 van de 224
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook