Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
sans-pareil schreef:Spent € 14,463.27 ex BTW.
Spent € 15,864.17 inc BTW.
Spent € 10,213.27 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 11,614.17 inc BTW so far. (excluding purchase)
costs are € 0.29 ex BTW per km (ex purchase)
costs are € 0.33 inc BTW per km (ex purchase)
Av. cost per m € 525.68 ex BTW
Av. cost per m € 597.78 inc BTW
In welk land betaal jij je BTW?
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Martijn de Ruijter schreef:sans-pareil schreef:Spent € 14,463.27 ex BTW.
Spent € 15,864.17 inc BTW.
Spent € 10,213.27 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 11,614.17 inc BTW so far. (excluding purchase)
costs are € 0.29 ex BTW per km (ex purchase)
costs are € 0.33 inc BTW per km (ex purchase)
Av. cost per m € 525.68 ex BTW
Av. cost per m € 597.78 inc BTWIn welk land betaal jij je BTW?
Gr Martijn
geen, want hij rijdt hem op de zaak
zal wel engels BTW tarief zijn denk ik zo
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Jongens, je betaalt geen BTW over je motorrijtuigenbelasting en op je verzekering zit assurantiebelasting wat je niet terug kan vragen, dus 19% gaat er niet uitkomen natuurlijk… ook als ik ergens particulier een onderdeel koop, kan ik de BTW er niet van aftrekken. Allen factoren die er voor zorgen dat ik het minder dan 19% is, het verschil.
Wel is het zo dat ik achteraf nog eens 25% van de bespaarde BTW moet betalen, want dat rekent de fiscus af voor de prive km’s tenzij je anders kan bewijzen.
Maar goed, ze rijdt weer prima, maar ik denk dat we binnenkort een rondje ADALs moeten doen. Ik ga eens op zoek naar break met ABS draagarmen voor achter denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, ik heb vandaag mijn nieuwe autostyle turbodruk meter eens provisorisch gemonteerd en een ritje gemaakt, wat was wel leerzaam. Een aantal conclusies en observaties adh dit ritje.
1. De primitieve controlled torque oplossing doet echt iets. De turbodruk is in het middengebied ~2500 tot ~3750 rpm idd ongeveer 0.1 bar hoger dan bij hoge toeren.
2. In het middengebied komt ie net iets boven de 0.8 bar turbdruk uit, en bij hoge toeren net boven de 0.7 bar
Dit betekent dat de injectie cutoff dus iig nog niet bij 0.7 bar intreedt, en dat ik vermoedelijke ongeveer 335Nm/200pk heb nu.
Ook kan ik bij max vermogen er nog 10pk extra uit persen door dat controlled torque systeem buiten werking te stellen, zal niks uitmaken voor het koppel in het middengebied, maar ach, als ik 180 rijd zal ie er nog wat harder vandoor gaan richting de 220. Misschien ga ik dat eens proberen. Ik wil alleen toch wel even een lambda sonde monteren voordat ik dat ga doen, voor de veiligheid, wil het toch weten als ie arm loopt.
Weet iemand trouwens een goede route door het schutbord? Ik ga liever niet boren, maar kan niet echt een geschikte plek vinden om die leiding van die turbodruk meter naar het interieur te krijgen zodat ik hem permanent kan monteren. Is nl best handig zo’n ding, waar ook echt getalletjes op staan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Om maar weer eens wat te posten - voor het verbruik kan je de uitlaat er beter af laten . Scheelt zeker een halve punt… Ik haal nu net de 1 op 8.5 (winter), en zonder uitlaat toch echt gemiddeld wel 1 op 9…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:
Weet iemand trouwens een goede route door het schutbord? Ik ga liever niet boren, maar kan niet echt een geschikte plek vinden om die leiding van die turbodruk meter naar het interieur te krijgen zodat ik hem permanent kan monteren. Is nl best handig zo’n ding, waar ook echt getalletjes op staan.
Ik heb wel gaten geboord. Het doet even pijn, maar als de meter werkt, de gaatjes netjes geschilderd zijn en alles weer ingebouwd ben je het leed zo weer vergeten.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm… maar ik denk dat ik misschien wat ruimte ervoor heb verzonnen aangezien ik de startonderbreker niet gebruik. Daar loopt een snoer van naar de AEI, moet alleen nog even verzinnen hoe ik de een vervang door de ander… en of ik er uberhaupt bij kan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Trekveer?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed geen bijzonderheden over de Gti T2, maar behalve de Gti is het wagenpark nu uitgebreid met een leuke Ambulance waar nog e.a. aan moet gebeuren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Goed geen bijzonderheden over de Gti T2, maar behalve de Gti is het wagenpark nu uitgebreid met een leuke Ambulance waar nog e.a. aan moet gebeuren.
reed je daarmee woensdag over de A4?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee, wel heb ik hem afgelopen donderdag van Leidschendam over die ene nieuwe weg N? via de N44 naar Le Garage gesleept.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
sans-pareil schreef:Nee, wel heb ik hem afgelopen donderdag van Leidschendam over die ene nieuwe weg N? via de N44 naar Le Garage gesleept.
Gaat dit over die blauwgroene break uit `84 van marktplaats? Ik heb staan te twijfelen of ik zou gaan kijken… Heb er uiteindelijk toch vanaf gezien omdat ik als er een CX bijkomt, toch graag weer een serie 2 wil.
Mocht dit het voertuig zijn, zit er echt een 1.9d motor in zoals de verkoper mij wist te vertellen?
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
25trd schreef:sans-pareil schreef:Nee, wel heb ik hem afgelopen donderdag van Leidschendam over die ene nieuwe weg N? via de N44 naar Le Garage gesleept.
Gaat dit over die blauwgroene break uit `84 van marktplaats? Ik heb staan te twijfelen of ik zou gaan kijken… Heb er uiteindelijk toch vanaf gezien omdat ik als er een CX bijkomt, toch graag weer een serie 2 wil.
Mocht dit het voertuig zijn, zit er echt een 1.9d motor in zoals de verkoper mij wist te vertellen?
Robert
als je op de link klinkt onder zijn naam dan zie je dat die wit is
en een Ambulance is natuurlijk ook geen break
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
arjan_verkade schreef:en een Ambulance is natuurlijk ook geen break
Daar heb jij gelijk in, maar die break was wel een grijs kenteken… (alleen idd geen ambulance)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Die met die ‘1.9d’ motor hebb ik ook bekeken, en nee dat is hem niet. Die wagen had sommige aardige stukken maar zat een boel werk aan wel. Ik betwijfel heel sterk dat het een 1.9 motor is, volgens kenteken iig gewoon een 2500, en volgens mij past een 1.9 helemaal niet vanwege spruitstukken.
Nee dit is de ex witte ambulance van SuperCees, en de andere wordt de ambulance van Ray.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!