Leuke wagen, heb je ook foto’s van het interieur?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Interieur foto’s komen nog wel. heb er nog wel wat maar die moeten ook weer geresized.
Ben er inmiddels ook achter dat het kenteken 150KBJ75 uit ergens midden tot eind 1992 stamt, dus is wss het kenteken dat ie krijg toen ie uit overheidsdienst ging..
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, bericht is binnen over de witte ambu. Op zich valt het gebeuren met de motor nog wel mee, maar voor de rest is de auto tamelijk versleten. Het lijkt er op dat we het hier toch over een sloper hebben. Het polyester dak en achterklep haal ik er denk ik af, want het is wel heel handig om een grijs kenteken van een andere break te kunnen maken, verder heb ik dan iig wat goede banden, koplampen, en er zal hier en daar nog wel wat bruikbaars opzitten, maar het is wel jammer, voornamelijk vanwege de vertraging die het allemaal oplevert, heb zo langzamerhand echt wel een vervoermiddel nodig waar het een en ander in kan.
Met de prestige gaan we in Rotterdam zitten om er aan te sleutelen bij een sleutelclub aldaar.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ow, jammer. Maar er staan redelijk wat breaks en ambulances te koop de laatste tijd, moet toch een goeie kunnen vinden, zeker als je bereid bent even naar Frankrijk of Duitsland op en neer te crossen
Erg benieuwd naar wat er van de Prestige gaat worden.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Die prestige gaat wel lukken. Er is budget, en er is tijd ingepland. Het gaat wel 2 jaar duren denk ik zo, maar hij wordt als nieuw, en optisch origineel… onderhuids zullen wel wat aanpassingen gedaan worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Gave Prestige! :thumbsup . Een laagdaks, dat is een absolute ‘wannahave’ voor elke CX liefhebber, zeker als hij nog eens van de Franse overheid is geweest. Wat ga je doen met het vinyldak? Komt er een nieuw laagje op of haal je het eraf zoals deze ?
Veel succes ermee!
P.S. de kleur is niet Gris Espadon (deze was vanaf modeljaar ‘79 te koop) maar Gris Vulcain.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Super gaaf die Prestige
Gefeliciteerd !
erg mooie prestige ,ik men dat ik laats wat fotoos van deze dame in kwestie op het net zag rond zweven en dan nog met spriet op de achterklep !
in ieder geval veel plezier ermee !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
sans-pareil schreef:Hmmm, bericht is binnen over de witte ambu. Op zich valt het gebeuren met de motor nog wel mee, maar voor de rest is de auto tamelijk versleten. Het lijkt er op dat we het hier toch over een sloper hebben. Het polyester dak en achterklep haal ik er denk ik af, want het is wel heel handig om een grijs kenteken van een andere break te kunnen maken, verder heb ik dan iig wat goede banden, koplampen, en er zal hier en daar nog wel wat bruikbaars opzitten, maar het is wel jammer, voornamelijk vanwege de vertraging die het allemaal oplevert, heb zo langzamerhand echt wel een vervoermiddel nodig waar het een en ander in kan.
Met de prestige gaan we in Rotterdam zitten om er aan te sleutelen bij een sleutelclub aldaar.
sleutelclub in rotterdam-ijsselmonde toevallig ?
Heb nog even overwogen om op deze prestige te bieden/te kopen toen ie nog op ebay stond, hoorde toen geloof ik van thijs dat jullie er ook plannen mee hadden.
maar een erg mooie en zeker zeldzame CX , ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien .
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:jammer, voornamelijk vanwege de vertraging die het allemaal oplevert, heb zo langzamerhand echt wel een vervoermiddel nodig waar het een en ander in kan.
daar had je de C25 toch voor?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Alle opmerkingen beantwoord, in willekeurige volgorde:
- De C25 is naar andere oorden (Afrika vermoed ik)
- De witte ambulance is een wrak die vermoedelijk gedemonteerd gaat worden.
- De sprieten (4 antennes in totaal zijn er allemaal, liggen in de auto op het moment)
- De prestige gaat denk ik totaal gedemonteerd worden, en gerestaureerd. Ik ben zelf iig voor een 5-bak, en mogelijk dat we motorisch ook nog een paar dingetjes wijzigen (past dat een M25/666? ). Maar bij de restauratie gaat ie van het subframe af, compleet zandstralen plaatwerken e.d. kleur blijft, evenals alle franse overheidsdingetjes, en hij is oud genoeg voor blauwe platen, dus dat zal leuk staan. Uiteraard een nieuw vinyl dak er op, ik vind die dingen erg gaaf.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ik ben zelf iig voor een 5-bak, en mogelijk dat we motorisch ook nog een paar dingetjes wijzigen (past dat een M25/666? ).
Als je creatief met de aandrijfassen om kan gaan moet dat best passen denk ik. Maar de 5-bak van de M25/666 is nooit geleverd in een smalspoor, dus das wel een probleem.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmmm… maar eens even kijken… misschien spruitstukken van een gti t op de 2400i motor… weet iemand of dat past? Compressie is laag zat op zich…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
In de basis zijn dat dezelfde blokken toch?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, maar ja, ze hoeven maar net besloten hebben een aantal boutgaten anders te doen….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!