Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hij stond inderdaad op marktplaats…. een van die verborgen advertentietjes zonder foto waar soms een hele bijzondere auto achter schuilt.
Ik ben er nog niet uit in welke ik nou wil rondrijden, ben inmiddels wel gehecht aan de SV. Ik denk dat ik daar voorlopig ook even in blijf toeren. Denk wel dat de RV snel even op inch banden gaat, dan mag iemand anders verder genieten van de TRX’en.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Als die TRX’en weg mogen mag je mij PB’en. Welke breedte zijn ze?
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb eigenlijk alleen nog maar voor gekeken, dat waren 200’s. Waren wel zo’n beetje nieuw. Achter waren ze minder, en ik weet even niet meer welke breedte.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, de RV-05-BN is hier ook in de straat geparkeerd. Dat zijn nu dan 3 zwarte Gti T2’s hier in de wijk. Goed volk .
Maar goed, gelijk een diagnose dingetje. Bij teruglopend toerental wil de diravi weleens kortstondig heel zwaar worden…. voor de rest geen afwijkend stuurbekrachtigingsgedrag… ik denk aan ergens een drukregelaar ofzo? Ieand een idee?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb ik ook bij mijn GTi soms, ben ook wel benieuwd. Accumulator klinkt plausibel.
sans-pareil schreef:Goed, de RV-05-BN is hier ook in de straat geparkeerd. Dat zijn nu dan 3 zwarte Gti T2’s hier in de wijk. Goed volk .
Maar goed, gelijk een diagnose dingetje. Bij teruglopend toerental wil de diravi weleens kortstondig heel zwaar worden…. voor de rest geen afwijkend stuurbekrachtigingsgedrag… ik denk aan ergens een drukregelaar ofzo? Ieand een idee?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
ja in die richting zat ik ook te denken. Is er iemand die het euvel kent en het misschien weleens heeft weten te verhelpen?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Meestal is het idd de bol van de drukregelaar die te weinig druk heeft, of en HD-pomp met te weinig opbrengst.
Mijn vader heeft in de tijd het zelfde probleem gehad met de Prestige, daar is toen ook de bol vervangen en HD_pomp echter zonder resultaat.
Uiteindelijk heeft de dealer de complete Diravi vervangen om het probleem op te lossen, auto was toen nog maar 8 jaar!
Doet het trouwens nog steeds uitstekend.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dan gaan we daar eens mee beginnen denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Leuk draadje.
SP, waar laat jij die kostenuitdraaien fabriceren?
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
is een eigen php/mysql script op basis van mijn bedrijfsadministratie, wat ook allemaal zelfbouw is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Aha, ok…Thnxs.
Mooie voitures daar in Leiden…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, de SV15XX heeft gisteravond besloten een probleem met het electrisch systeem te ontwikkellen. Ik denk dat de dynamo stuk is aangezien de verlichting steeds zwakker werd. Het lampje ‘niet bijladen’ stond echter niet aan.
Dit alles nadat ik de middag ervoor e.a. met contactvloeistof had ingespoten (waardoor de turbodruk meter het wel weer ging doen). Bij nadere inspectie gisteravond bleek dat de pluspool verbinding niet heel goed vast zat, die kon ik met de hand zo lostrekken. Nu heb ik al eens eerder meegemaakt dat een soortgelijk iets, gecombineerd met corrosie betekende dat een van de polen inderdaad slecht contact maakte met als gevolg een kapotte dynamo, ik ga zo maar even kijken of ik hem gestart krijg en even doormeten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmmm **)%$&%(*%*(% hij laadt inderdaad niet bij. Zucht. En mijn reserveblok zit uiteraard de dynamo niet op. Zo maar eens andere accu er in klussen en het ding in wassenaar deponeren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, SV15XX is er weer. Dat is altijd toch weer erg fijn…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Hoe is het met die Prestige?