54 van de 224
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 februari 2007 03:37 PM
  [ # 796 ]

Nog niet echt aan toe gekomen om er iets aan te doen. Drukke paar weken, maar binnenkort verder ermee. Wil eigenlijk nog even RDW regelen, daar moet alleen nog e.a. voor gebeuren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 maart 2007 09:10 PM
  [ # 797 ]

We hebben een klein beginnetje gemaakt aan de prestige, beetje strips er af gehaald e.d. en na goed zoeken eindelijk een chassis nummer gevonden, dus dat is wel handig als ie binnenkort naar de RDW gaat zodat we iig een kenteken hebben. Dan gaat de demontage echt beginnen. Het subframe ziet er eigenlijk nog perfekt uit. Vooral de achterschermen hebben het helemaal gehad en ook de voorschermen zullen vervangen moeten worden. Ook de portieren kennen het gebruikelijke probleem.

We hebben zo ongeveer de volgende werkwijze uitgedacht.
1. RDW + kenteken regelen
2. demontage, in eerste instantie carosserie lichten van het subframe, de voorschermen losboren, en ook de achterschermen gaan er af, zodat de binnenschermen ook goed gedaan worden.
3. zandstralen oid, (ergens ontstond ook nog het wilde plan om zelf een 1.8x2x5 meter tank te bouwen voor electrolytisch ontroesten en daarna galvaniseren, maar dat moeten we nog maar zien Wink).
4. Plaatwerken, spuiten.
5. Subframe ook geheel demonteren, nieuwe leidingen, zorgen dat deze helemaal in orde is. Misschien ABS er op, weten we nog niet zeker. Zo’n super radiateur van CX basis.
6. Gereviseerde M25/666 motor, met TRD T2 bak (nog iets verzinnen voor de intercooler), maar komt wel goed.
7. Alles weer in elkaar. Optisch blijft het gewoon een S1 laagdaks prestige (alleen de zijstrips blijven er af), maar er komt e.a. aan GtiT2 mechaniek in, voor comfortabel 140 kruisen.

Prognose 2-3 jaar werk, boel geld en tijd…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 maart 2007 09:19 PM
  [ # 798 ]
sans-pareil schreef:

We hebben een klein beginnetje gemaakt aan de prestige, beetje strips er af gehaald e.d. en na goed zoeken eindelijk een chassis nummer gevonden, dus dat is wel handig als ie binnenkort naar de RDW gaat zodat we iig een kenteken hebben. Dan gaat de demontage echt beginnen. Het subframe ziet er eigenlijk nog perfekt uit. Vooral de achterschermen hebben het helemaal gehad en ook de voorschermen zullen vervangen moeten worden. Ook de portieren kennen het gebruikelijke probleem.

We hebben zo ongeveer de volgende werkwijze uitgedacht.
1. RDW + kenteken regelen
2. demontage, in eerste instantie carosserie lichten van het subframe, de voorschermen losboren, en ook de achterschermen gaan er af, zodat de binnenschermen ook goed gedaan worden.
3. zandstralen oid, (ergens ontstond ook nog het wilde plan om zelf een 1.8x2x5 meter tank te bouwen voor electrolytisch ontroesten en daarna galvaniseren, maar dat moeten we nog maar zien Wink).
4. Plaatwerken, spuiten.
5. Subframe ook geheel demonteren, nieuwe leidingen, zorgen dat deze helemaal in orde is. Misschien ABS er op, weten we nog niet zeker. Zo’n super radiateur van CX basis.
6. Gereviseerde M25/666 motor, met TRD T2 bak (nog iets verzinnen voor de intercooler), maar komt wel goed.
7. Alles weer in elkaar. Optisch blijft het gewoon een S1 laagdaks prestige (alleen de zijstrips blijven er af), maar er komt e.a. aan GtiT2 mechaniek in, voor comfortabel 140 kruisen.

Prognose 2-3 jaar werk, boel geld en tijd…

Kortom, als ik ff wacht kan ik het hele paket voor weinig van marktplaats af kapen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 maart 2007 09:26 PM
  [ # 799 ]

hehe, wat een optimisme weer. We zullen zien Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 10 maart 2007 08:41 PM
  [ # 800 ]
sans-pareil schreef:

2. demontage, in eerste instantie carosserie lichten van het subframe, de voorschermen losboren, en ook de achterschermen gaan er af, zodat de binnenschermen ook goed gedaan worden.

Weet iemand wat voor puntlasboortje je hier voor nodig hebt, qua merk en maat? Er is een donor prestige ( schijnbaar ) die goede achterschermen heeft en die moeten overgezet worden, beste strategie?

waterman771 schreef:

Kortom, als ik ff wacht kan ik het hele paket voor weinig van marktplaats af kapen…

Hmm jah, SP is nogal vasthoudend met bepaalde dingen. Iets zegt mij dat dit wel af gaat komen. En das mooi, met de opgedane ervaring kan de mijne dan ook gedaan worden, haha.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 maart 2007 03:13 PM
  [ # 801 ]

Ja, we zien wel hoe het gaat. Als ie afkomt, dan heeft Waterman ongelijk Wink.

Ik ben gisteren de gti te lijf gegaan met wat hammerite en eens even geinventatiseerd. behalve 4 nieuwe deuren, zijn het vooral de binnenschermen die niet zo best zijn en het uiteinde van een dorpel aan eenkant. Subframe verder nog prima, maar er zit wel wat lastwerk aan hier en daar.

Weet iemand trouwens of de zijstrips van een een S2 alleen geplakt zitten of dat er ook van die nare gaatjes onder zitten?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 maart 2007 03:37 PM
  [ # 802 ]
sans-pareil schreef:

Ja, we zien wel hoe het gaat. Als ie afkomt, dan heeft Waterman ongelijk Wink.

Ik ben gisteren de gti te lijf gegaan met wat hammerite en eens even geinventatiseerd. behalve 4 nieuwe deuren, zijn het vooral de binnenschermen die niet zo best zijn en het uiteinde van een dorpel aan eenkant. Subframe verder nog prima, maar er zit wel wat lastwerk aan hier en daar.

Weet iemand trouwens of de zijstrips van een een S2 alleen geplakt zitten of dat er ook van die nare gaatjes onder zitten?

S2 sierlijsten zitten ( gelukkig ) alleen geplakt! Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 maart 2007 04:17 PM
  [ # 803 ]

Kijk, dat is mooi nieuws dan gaan ze er binnenkort op de SV15XX af.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 maart 2007 11:34 PM
  [ # 804 ]
sans-pareil schreef:

Ik ben gisteren de gti te lijf gegaan met wat hammerite en eens even geinventatiseerd. behalve 4 nieuwe deuren, zijn het vooral de binnenschermen die niet zo best zijn en het uiteinde van een dorpel aan eenkant. Subframe verder nog prima, maar er zit wel wat lastwerk aan hier en daar.

Nou Sans, voor die achterschermen kan ik je nog wel tips leveren als dat nodig is, en voor de deuren ook-scharnierpennen eruit tikken voordat je de scharnieren zelf losmaakt, want dat opnieuw afhangen is echt ellendig! Met een beetje geluk zitten je -nieuwe- deuren er zo weer in..

Groet

Yke

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 11 maart 2007 11:39 PM
  [ # 805 ]

Wat is het voordeel van die pennen losslaan? Ennum doe eens wat tips voor die achterschermen als je wil. Alle hulp/tips zijn welkom.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 maart 2007 11:59 PM
  [ # 806 ]

De laatste vier deuren die ik heb verwisseld heb ik de pennen uit de scharnieren getikt met een paar drevels (een dunne en een wat dikkere), een inbusboutje 6, en een paar stukken van een oude scharnierpen om een beginnetje te maken.

De achterdeuren kun je nota bene gewoon dicht laten zitten terwijl de bovenste pennen eruit tikt, als je daarna de deur opendoet heb je hem/haar zo in je handen (wel eerst het binnen werk eraf pulken natuurlijk). De voordeur is lastiger want zwaar, en bij mij moest ik elke keer de onderste pen van onder naar boven eruit tikken omdat hij andersom vastliep in de buiging van de deur, maar ik heb iemand wel eens horen beweren dat dit niet altijd het geval is.

Je hebt iemand nodig om de deur op te tillen zodat “de gaatjes netjes boven elkaar blijven” vooral bij het weer erin hangen. Het kan ook in je eentje met een krik onder de deur maar dan zit je wel te klooien. Het resultaat was bij mij altijd bijna 100%, niet helemaal want blijkbaar werkt elke auto wel een beetje, maar de deuren sluiten netjes en zitten vrijwel precies op lijn, een HEEL stuk beter dan ik ooit voor elkaar kreeg met het gepiel met die drie bouten losdraaien, vulplaatjes die er iedere keer uitdonderen etc etc…

Overigens voor betere tips hou ik mij ook aanbevolen hoor!

Ik bedoelde overigens achterbinnenschermen, ik weet nou ff niet of dat ook de vraag was, maar die moet je overmaats uit een sloperzagen en netjes transplanteren, prachtige pasvorm!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 12 maart 2007 12:05 AM
  [ # 807 ]

Dank voor de tip Smile Ennum, het ging dus om de achterschermen an sich. Ook de buitenkant, die zijn kas verrot bij die prestige dus die moeten ook helemaal overgezet worden.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 12 maart 2007 11:58 PM
  [ # 808 ]

Tja, dat laatste heb ik ook nog nooit gedaan. Ik ga het wel doen op afzienbare termijn. Ik heb inmiddels ook het reparatiehandboek met de carroserie en daar staan handige tips en plaatjes in, maar dat is de praktijk nog niet!. Als het echt gaat spelen moet je maar een PBtje sturen. Maak ik wat kopietjes voor je

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 maart 2007 11:00 AM
  [ # 809 ]

Zoals het er nu uitziet voor de 24e van Maart, dus tips/kopietjes altijd welkom Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 maart 2007 04:13 AM
  [ # 810 ]

ja 24e zou wel mooi zijn. Moet nog even horen of dat doorgaat. Maar goed, voor de rest maar eens een status update over de CX’en.

SV-15-XX (GtiT2)
Staat bij le Garage voor de APK. Is wel wat onderstel slijtage hier en daarm dus er moet wel e.a. vervangen worden. Voor de rest zag ie er goed uit. Er komt een ander setje 17 inch lichtmetaal, want die eerste set is overgezet op de RV. Strips gaan er binnenkort af.

RV-05-BN (GtiT2)
Zit dus net dat 17 inch LM onder wat van de SV afkomt. Lang verhaal. Verder moet de bovenste motorsteun en ben ik nog steeds niet helemaal blij met het gedrag van de Diravi. Is wel beter met hydreaurincage maar nog steeds niet zoals het hoort.

53-JF-BH (Gti)
Strips afgehaald en geinventariseerd hoe er het is met d roest. Het is voornamelijk de binnenschermen en de portieren. Dat moet allemaal flink aangepakt worden. Gaan we binnenkort weer wat mee doen.

150 KBJ 75 (Prestige)
Strips verwijderd, chassis nummer toch nog gevonden, dus binnenkort nog even naar de RDW voor invoer. We hebben ook een plaatwerk donor gevonden, dus er zit enige (langzame) vooruitgang in.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
54 van de 224
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook