55 van de 224
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 maart 2007 12:53 PM
  [ # 811 ]

VEMS
Goed, na heel wat geklooi met andere manier om de brandstof voorziening op te schroeven heb ik me toch maar neergelegd bij een programeerbare injectie/ontsteking. Wat me steeds enigszins weerhield van het gebruik van een Megasquirt of MSII was eigenlijk dat er geen goede oplossing was om ook de ontsteking van een CX over te nemen. Wat leeswerk op de site van Pieter Oonincx, tuning koning attendeerde mij op het bestaan van de VEMS .

Dit programeerbare injectie/ontstekingssysteem is echt supercool. Het kan alles, en het is open source. De 72-1 krans van de CX waar de wagen normaal zijn rpm signaal vandaan krijgt is geen probleem, de pingelsensor kan mee, het werkt standaard met een WBO2 (lambda sonde) en uitlaatgastemp en op den duur kan ik zelfs de wastegate ermee besturen.

Ik ben nu nog aan het inventariseren wat ik precies nodig heb, maar ik ben voornemens het hele proces vergezeld van foto’s hier te documenteren. Ik heb bijna het hele boodschappen lijstje jlaar en ik ben binnenkort jarig, dus dan gaan we aan de slag ermee. Ik denk dat ik eerst een bedradingsharnas ga maken/aanpassen, gelijk wil ik natuurlijk grotere injectoren, daar gaat het immers allemaal om. Voorlopig zal het een kwestie zijn van de boel aan de gang krijgen, met zo min mogelijk turbodruk, en dan… ja we zien wel waar we eindigen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 maart 2007 09:34 PM
  [ # 812 ]

klinkt goed, ben benieuwd hoeveel je eruit gaat halen Wink

zal wel moeilijk te meten zijn uiteindelijk?
CX mag/kan toch niet op rollebank? Sad

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 maart 2007 01:31 AM
  [ # 813 ]

Er is een ‘Waterman methode’ waarmee je de CX wel op een rollerbank kan zetten… het is alleen wat omslachtig. Ik ga in eerste instantie voor ~250pk, dan wil ik denk ik eerst een oliekoeler, grotere intercooler en een andere turbo (Garrett GT30R of misschien GT28R)... wordt leuk denk ik Wink

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 maart 2007 09:09 PM
  [ # 814 ]

uiteindelijk is het denk ik ook belangrijker wat je van 0 - 100 en 80 - 120 doet in sec, dan het pure vermogen Wink

en dat is natuurlijk wel makkelijk zelf te meten.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 maart 2007 11:56 PM
  [ # 815 ]

Dat klopt, dat is ongeveer het Waterman systeem.

En ja de 80-120 wil ik eigenlijk zo snel hebben dat vrijwel niets het bijhoudt… dat vind ik wel humor.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 maart 2007 12:16 AM
  [ # 816 ]

Nouja, wil het ook echt wat uitmaken moet je ook beginnen met een turbo motor, anders moet je als eerste de compressie gaan verlagen.

Ik zie het wel zitten dat VEMS systeem, een stuk minder onbekende aspecten, en de community support is heel sterk, heb al gemaild met een paar van die figuren, en het is een end uit te bouwen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 maart 2007 04:32 PM
  [ # 817 ]

Voor de volgers… er is een grotendeels gedemonteerde 81’er prestige geregeld als plaatwerk donor voor de laagdaks… meer info volgt (en nog een set sloopfoto’s denk ik).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 maart 2007 07:34 PM
  [ # 818 ]

Zo, heb de SV weer opgehaald bij le garage met een verse APK. Er zitten even tijdelijk 14 inch 195/70’s onder… het ziet er ten eerste niet uit en ten tweede waggelt het als je gas geeft. Geen aanrader onder CX’en met ~200pk… wel weer een aparte ervaring…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 maart 2007 02:42 AM
  [ # 819 ]

De SV wilde vanavond in Schiedam niet starten. Draaide gewoon prima maximaal rond, en na zo’n 100m slepen deed ie het gewoon… erg vaag… zal wel iets met het warme weer te maken hebben ofzo. Ik heb wel een setje velgen 5x98 ET35 7Jx17 OZ Polaris nieuw gespoten weten te vinden, dus binnenkort de RV weer op (weliswaar andere) sjonnie velgen, zoals jullie gewend zijn. Alleen moet ik al die TRX banden en Turbo velgen nog even weten te bekostigen om een (deel) can de nieuwe Michelin Pilot Sport PS2’s te betalen. Hieronder weer eens wat kosten. Vrij constant allemaal. Ik vermoed dat er nog wel een rekening van Le Garage onderweg is deze kant op maar die is nog niet binnen. Heb dit jaar de wegenbelasting in een keer betaald dus is momenteel even een paar euro hoger per maand.

SV-15-XX
Spent € 17
,274.43 ex BTW.
Spent € 18,985.21 inc BTW.
Spent € 13,024.43 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 14,735.21 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing97578.00 km
mileage today
142955.00 km
so far 45377 km driven since first listing
.
so far 4449 km driven this year.
costs are € 0.38 ex BTW per km
costs are € 0.42 inc BTW per km
costs are € 0.29 ex BTW per km 
(ex purchase)
costs are € 0.32 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.15 ex BTW per km
fuel costs are € 0.17 inc BTW per km
fuel costs are € 3
,119.42 inc BTW per year
average fuel consumption within NL 
(at price 1.43 EURis 1 liter per 8.9km or 11.3 liters per 100km
average fuel consumption outside NL 
(at price 1.40 EURis 1 liter per 9.9km or 10.1 liters per 100km
maintenance costs are € 4
,544.31 so far
maintenance costs are € 2
,154.12 average per year
maintenance costs are € 0.10 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.12 inc BTW per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.03 per km
all costs excluding purchase 
and maintenance are € 0.19 per km
all costs excluding purchase
fuel and maintenance are € 0.04 per km
all costs excluding fuel are € 0.14 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.16 inc BTW per km
Av
cost per m € 514.49 ex BTW
Av
cost per m € 582.07 inc BTW
Av
cost per y € 6,173.92 ex BTW
Av
cost per y € 6,984.87 inc BTW
Expected km per year
21510 km
Expected km this year
22245 km 


De RV vertoont ook kuren. Deze loopt graag bij lage toeren en koude motor op 3 pitten. Deze heb ik ook al eens meegemaakt op een gti t, maar waar het in godsnaam ook alweer door kwam? morgen maar eens wat bougies en bobines gaan uitwissellen. En een eerste kostensheet van de RV natuurlijk. Wat mijn collega aan het doen is met die brandstof is wat ondoorgrondelijk.

RV-05-BN
Spent € 3
,229.67 ex BTW.
Spent € 3,315.49 inc BTW.
Spent € 979.67 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 1,065.49 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing295973.00 km
mileage today
298809.00 km
so far 2836 km driven since first listing
.
so far 2836 km driven this year.
costs are € 1.14 ex BTW per km
costs are € 1.17 inc BTW per km
costs are € 0.35 ex BTW per km 
(ex purchase)
costs are € 0.38 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.16 ex BTW per km
fuel costs are € 0.19 inc BTW per km
fuel costs are € 2
,536.30 inc BTW per year
average fuel consumption within NL 
(at price 1.43 EURis 1 liter per 7.5km or 13.3 liters per 100km
average fuel consumption outside NL 
(at price 1.40 EURis 1 liter per 0km or 0 liters per 100km
maintenance costs are € 0.00 so far
maintenance costs are € 0.00 average per year
maintenance costs are € 0.00 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.00 inc BTW per km
insurance costs are € 0.00 per km
road tax costs are € 0.19 per km
all costs excluding purchase 
and maintenance are € 0.35 per km
all costs excluding purchase
fuel and maintenance are € 0.19 per km
all costs excluding fuel are € 0.19 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.19 inc BTW per km
Av
cost per m € 458.44 ex BTW
Av
cost per m € 498.59 inc BTW
Av
cost per y € 5,501.22 ex BTW
Av
cost per y € 5,983.14 inc BTW
Expected km per year
15925 km
Expected km this year
14788 km 

Dan hebben we natuurlijk nog de Gti, 53-JF-BH. Deze is voor de APK waarvoor wat laswerk en adals gedaan moesten worden. En nee, dat verbruik klopt niet, mijn lieftallige vriendinnetje vergeet nog weleens een brandstof bonnetje in te leveren.

53-JF-BH
Spent € 8
,033.98 ex BTW.
Spent € 8,827.51 inc BTW.
Spent € 4,349.41 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 5,142.94 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing6825.00 km
mileage today
27906.00 km
so far 21081 km driven since first listing
.
so far 1497 km driven this year.
costs are € 0.38 ex BTW per km
costs are € 0.42 inc BTW per km
costs are € 0.21 ex BTW per km 
(ex purchase)
costs are € 0.24 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.12 ex BTW per km
fuel costs are € 0.14 inc BTW per km
fuel costs are € 742.76 inc BTW per year
average fuel consumption within NL 
(at price 1.43 EURis 1 liter per 10.2km or 9.8 liters per 100km
average fuel consumption outside NL 
(at price 1.40 EURis 1 liter per 0km or 0 liters per 100km
maintenance costs are € 1
,736.20 so far
maintenance costs are € 518.99 average per year
maintenance costs are € 0.08 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.10 inc BTW per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.00 per km
all costs excluding purchase 
and maintenance are € 0.12 per km
all costs excluding purchase
fuel and maintenance are € 0.01 per km
all costs excluding fuel are € 0.09 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.10 inc BTW per km
Av
cost per m € 108.35 ex BTW
Av
cost per m € 128.11 inc BTW
Av
cost per y € 1,300.15 ex BTW
Av
cost per y € 1,537.35 inc BTW
Expected km per year
6302 km
Expected km this year
9586 km 

Ze houden je bezig die CX’en. Er is nog geen kostenraming van de Prestige. Ik denk ook niet dat ik wil weten wat dat gaat kosten voordat ie uberhaupt af is. De werkwijze daarvoor is al wel bepaald. Er is een donot 81’er prestige geregeld voor plaatwerk. De 77’er gaat van het subframe af, voor en achterschermen en portieren er uit, en dan daarvandaan zandstralen (of het idiote prestige formaat ontroestings en galvaniseer tank plan) en plaatwerken en behandelen zodat ie NOOIT meer roest. dan komt er een M25/666 met ingekorte assen voor smalspoor, en gaan we verzinnen waar we die intercooler moeten laten en dan gaan we kijken hoe we die pneumatische koppellingsbediening weer goed kunnen laten werken.

Kortom, genoeg te doen… en wie weet wat er nog meer in de molen zit Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 maart 2007 08:51 PM
  [ # 820 ]

je heb dus weer niet stil gezeten Wink

neem aan dat we binnenkort foto’s van auto’s + velgen voorbij zien komen? Smile

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 maart 2007 01:03 AM
  [ # 821 ]

Als de polarissen on de SV zitten zal ik wel weer wat fototjes schieten.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 31 maart 2007 04:15 PM
  [ # 822 ]

Vergeet niet de bougiekabels eens om te wisselen Wink

De RV vertoont ook kuren. Deze loopt graag bij lage toeren en koude motor op 3 pitten. Deze heb ik ook al eens meegemaakt op een gti t, maar waar het in godsnaam ook alweer door kwam? morgen maar eens wat bougies en bobines gaan uitwissellen.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 31 maart 2007 04:25 PM
  [ # 823 ]
sans-pareil schreef:

De RV vertoont ook kuren. Deze loopt graag bij lage toeren en koude motor op 3 pitten. Deze heb ik ook al eens meegemaakt op een gti t, maar waar het in godsnaam ook alweer door kwam? morgen maar eens wat bougies en bobines gaan uitwissellen.

Dat biedt perspectief   Cool

Oxidatie van een stekker van een injector dus Wink Of was dat de SV?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 maart 2007 07:38 PM
  [ # 824 ]

Bij de RV vond ik een losse draad bij en bobine, heb op die nog niet aan de injectoren gemorreld. Bij de SV was het idd een kwestie van injectoren morrellen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 april 2007 05:37 PM
  [ # 825 ]

Goed, om mijn nieuwste ontwikkelling te showen. De brandstofprijs wordt nu direct berekend uit de uitgaven per tankbeurt en de liters getankt, waardoor de gemiddelde brandstofprijs nu veel accurater is, beide de binnen en buitenland versie, waardoor er een accurater beeld van het verbruik is.

Financial and Fuel Consumption Details of SV-15-XX
Spent € 17
,493.22 ex BTW.
Spent € 19,245.57 inc BTW.
Spent € 13,243.22 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 14,995.57 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing97578.00 km
mileage today
144578.00 km
so far 47000 km driven since first listing
.
so far 6072 km driven this year.
costs are € 0.37 ex BTW per km
costs are € 0.41 inc BTW per km
costs are € 0.28 ex BTW per km 
(ex purchase)
costs are € 0.32 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.14 ex BTW per km
fuel costs are € 0.17 inc BTW per km
fuel costs are € 3
,086.99 inc BTW per year
average fuel consumption within NL 
(at average € 1.50is 1 liter per 9.3km or 10.7 liters per 100km
average fuel consumption outside NL 
(at average € 1.43is 1 liter per 10.1km or 9.9 liters per 100km
maintenance costs are € 4
,544.31 so far
maintenance costs are € 2
,063.13 average per year
maintenance costs are € 0.10 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.11 inc BTW per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.03 per km
all costs excluding purchase 
and maintenance are € 0.19 per km
all costs excluding purchase
fuel and maintenance are € 0.04 per km
all costs excluding fuel are € 0.14 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.15 inc BTW per km
Av
cost per m € 501.04 ex BTW
Av
cost per m € 567.34 inc BTW
Av
cost per y € 6,012.47 ex BTW
Av
cost per y € 6,808.04 inc BTW
Expected km per year
21338 km
Expected km this year
20721 km 

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
55 van de 224
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook