Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Maar eens even een heel klein beetje voortgang melden van de prestige. Er is inmiddels een plaatwerk donor gevonden, die gaat binnen een week of twee gedemonteerd worden (ligt al grotendeels uit elkaar is een gefaald restauratie projekt. In ieder geval heb ik nu weer een 2400i motor en automaat bak in de aanbieding als er geintereseerden zijn, staat geen idee van.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Humor, kijk ik net op flitsservice.nl een repo over een controle op de A16, zie ik SP’s donorauto voorbij komen. (C) MarcoV @ flitsservice.nl
Artikel: http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3258
EDIT: En na nog verder kijken, op de laatste 2 fotos is het CX snoetje op de BE combi ook nog te zien.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Vandaag voor de Sligro in Veghel gespot, de 46-NZ-TX.
Het was een zeer mooi glimmende 22 TRS in de schitterende kleur Cassis Nacré met een VIP interieur en blijkbaar op LPG, volgens RDW.
Trouwens loopt de APK op 4 mei af, dus hij zal snel moeten zijn!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ernst23 schreef:Vandaag voor de Sligro in Veghel gespot, de 46-NZ-TX.
Het was een zeer mooi glimmende 22 TRS in de schitterende kleur Cassis Nacré met een VIP interieur en blijkbaar op LPG, volgens RDW.
Trouwens loopt de APK op 4 mei af, dus hij zal snel moeten zijn!
ik denk dat je in het verkeerde topic zit
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Hehe, oeps ops:
arjan_verkade schreef:ernst23 schreef:Vandaag voor de Sligro in Veghel gespot, de 46-NZ-TX.
Trouwens loopt de APK op 4 mei af, dus hij zal snel moeten zijn!ik denk dat je in het verkeerde topic zit
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Ik heb een persmap gekregen van de CX 25 GTI Turbo, Intresse in wat scans ?
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Dat vind ik altijd wel leuk, zeker als er specifieke technische informatie in staat.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Principe van de Turbo word uitgelegd + alle druk bij de verschillende toeren enz. Maar alles word ingescant dus je kunt het krijgen
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Ik heb een boekje dat heet ‘Trubocharging’ van Johan Oldenhage gekregen, en dat klinkt een beetje als de engelse versie van way jij beschrijft. De mijne is een A5 bijna geheel full colour boekje waarin de diesel en benzine turbo 1’s vrij uitgebreid beschreven worden.
Dat is dezelfde, die van mij is ook in het Engels.
Heb ook nog een boekje met Technische tekeningen
En officiële persinfo
allemaal in’t Engels
Dan zou ik hem voor mij niet inscannen. Die technische tekeningen heb ik nog wel oren naar uiteraard.
Ik scan alles in wat ik heb (meer dagen project) je ziet waarschijnlijk binnekort wel waarom
Ik ben vandaag weer een stukje op pad met de RV, waarvan alleen nog het Diravi probleem over is. De SV is bij legarage voor een beurt, en de RV stond daar nog, omdat ze zich nog even op het hoofd aan het krabben zijn over het Diravi euvel.
Inmiddels is het probleem geisoleerd tot het rechtsom draaien van het stuur, en als je dat niet te snel doet valt het ook nog wel mee. Kortom, als het stuur rechtsom gedraaid wordt, verliest ie sneller druk dan dat ie het terug kan krijgen. Bij linksom draaien van het stuur geen probleem.
Het ziet ernaar uit dat er een andere diravi unit (die aan de onderkant van de stuurkolom) in gaat. Zo te zien kan je daar best aardig bij. Ik ben benieuwd.
In de tussentijd gaan vandaag de nieuwe sjonnie velgen op de SV (OZ Racing Polaris in 17"x7J), en dat lijkt me dan wel weer cool.
Het begon vandaag hiermee:
Toen gingen we zagen en hameren en slopen…
En nog wat meer:
En daar was een stuk plaatwerk voor het project:
Wat zitten CX’en toch muk in elkaar, daar zijn we het wel over eens geworden vandaag.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!