Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik moet nog even een foto van mijn telefoon halen met een plaatje van de overblijfselen op de aanhanger. De carrosserie is uiteindelijk in negen stukken geslepen. Da’s nog best een klusje.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX zo kaal op die aanhanger is eigenlijk nog gewoon mooi
Zitten de 17” sjonnies er al onder?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee, de nieuwe sjonnies liggen klaar met banden er op. Maar, de vorige eigenaar zal ze wel met verspringbouten op zijn alfa hebben gehad (kan bijna niet anders) zonder het te weten, want het blijken 5x100’s te zijn ipv 5x98. Maar goed, niet getreurd, dat gaat wel werken, alleen hebben de verspring bouten 2 weken levertijd…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
nog even 2 weken dweilen op de 14” dus
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dweilen idd. ja. Ik moest dus noodgedwongen op de 14 inch T bandjes naar Zuid Frankrijk dit weekend, en het viel me op dat ie echt een stuk fijner rijdt op die 17 inch dingen. Maar goed, de tussenstand ex wat er nu nog op de dagteller staat.
Spent € 18,095.27 ex BTW.
Spent € 19,904.48 inc BTW.
Spent € 13,845.27 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 15,654.48 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing: 97578.00 km
mileage today: 149090.00 km
so far 51512 km driven since first listing.
so far 10584 km driven this year.
costs are € 0.35 ex BTW per km
costs are € 0.39 inc BTW per km
costs are € 0.27 ex BTW per km (ex purchase)
costs are € 0.30 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.14 ex BTW per km
fuel costs are € 0.16 inc BTW per km
fuel costs are € 3,231.69 inc BTW per year
average fuel consumption within NL (at average € 1.50) is 1 liter per 9.5km or 10.5 liters per 100km
average fuel consumption outside NL (at average € 1.40) is 1 liter per 10km or 10 liters per 100km
maintenance costs are € 4,544.31 so far
maintenance costs are € 1,984.16 average per year
maintenance costs are € 0.09 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.10 inc BTW per km
insurance costs are € 0.00 per km
road tax costs are € 0.03 per km
all costs excluding purchase and maintenance are € 0.18 per km
all costs excluding purchase, fuel and maintenance are € 0.04 per km
all costs excluding fuel are € 0.13 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.14 inc BTW per km
Av. cost per m € 503.77 ex BTW
Av. cost per m € 569.59 inc BTW
Av. cost per y € 6,045.19 ex BTW
Av. cost per y € 6,835.13 inc BTW
Expected km per year: 22491 km
Expected km this year: 27801 km
Wat zit er aan te komen? De rekening voor de nieuwe 17 inch banden, maar dat klopt niet helemaal want de vorige set is voor het einde van hun levensduur onder de RV-05-BN gegaan, maar ja dat zal op 30 maanden iets van 200 euro schelen, niet echt de moeite om bij te houden. Verder nog de verspringbouten a 62 euro inc ofzo (waarvan ik hoop dat ik de factuur nog kan vinden want die moest mee bij het ophalen). Verder kraakt er achter iets bij bet omhoog komen en over drempels. Adals zullen dus wel aan de beurt zijn. Verder staat het VEMS projekt op stapel maar da’s niet echt normaal onderhoud… al lijkt het me wel cool als de VEMS mijn LPG gaat bedienen tzt, dat zou allemaal moeten kunnen. Ik ga maar eens praten met DP engineering denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Dweilen idd. ja. Ik moest dus noodgedwongen op de 14 inch T bandjes naar Zuid Frankrijk dit weekend, en het viel me op dat ie echt een stuk fijner rijdt op die 17 inch dingen. Maar goed, de tussenstand ex wat er nu nog op de dagteller staat.
Zou 16” niet de ideale tussen maat zijn dan?
De Michelin Pilot Sport is enkel vanaf 17” en groter
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Precies, Thijs begrijpt het . Ik heb nog naar pilot exalto PE2’s gekeken, maar die komen toch een stuk minder uit de tests…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Na al drie weken wachtende te zijn op mijn excentrische wielbouten ben ik voor de grap maar eens gaan kijken of de nieuwe sjonnie velgen voor de SV wel in de wielkasten achter passen, en dat doen ze precies. Als de automaterialen zaak ze nou ook eindelijk eens levert kunnen ze er ook eindelijk onder… ik met de 14 inch zwabberdingen inmiddels aardig zat…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
sans-pareil schreef:Na al drie weken wachtende te zijn op mijn excentrische wielbouten ben ik voor de grap maar eens gaan kijken of de nieuwe sjonnie velgen voor de SV wel in de wielkasten achter passen, en dat doen ze precies. Als de automaterialen zaak ze nou ook eindelijk eens levert kunnen ze er ook eindelijk onder… ik met de 14 inch zwabberdingen inmiddels aardig zat…
TRX-en lenen?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe. De 14 inches zijn wel beter dan de TRX’en als het nat is, maar ze zwabberen wel meer. Is wel logisch natuurlijk, want de TRX’en zijn 15.2 inch, dus minder wang.
En die bouten… die zullen er toch wel gauw zijn, ze zijn al een anderhalve week later dan beweerd… wel weer wat andere conclusies. Het feit dat deze wielen gewoon passen in de wielkasten ook al zijn ze ET35 doet mij denken dat de velgendokter met de vorige set ze helemaal niet echt afgedraaid heeft tot ET40… ze passen er met precies dezelfde speling in als de 1000 miglia’s. Volgens mij ging daar zowiezo iets mis, want ik kan me niet herinneren ooit een factuur van ze gezien te hebben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, we hebben weer sjonnie velgen. Foto’s volgen nog na een goede wasbeurt, en het moet ook ophouden met regenen…
Deze zijn net iets subtieler dan de vorige set, iets donkerder van kleur, en ze komen minder ver naar buiten. Wel stijlvol, naar mijn mening.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Heheh
Ben benieuwd
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm heeft iemand trouwens enig idee waar men velgdopjes scoort? liefst zilvergrijs met citroen logo…
Zo open staat toch niet helemaal mooi moet ik zeggen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive