Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe, ja bij dat huwelijk, De RV was daar trouwens ook.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, ik heb eindelijk eens mijn hydraulische prestige koppellingsbediening uit de kast getrokken, en hopelijk heb ik volgende week vrijdag tijd om hem in te bouwen.
In de tussentijd heb ik ook nog wat roest ontdekt bij een van de piefjes van de sierstrip onder het rechter achter raam. Dit heb ik maar aangegrepen als een teken van de goden dat die strips er af moesten, en dat heb ik dus vanavond maar even gedaan en al die piefjes er af geslepen. Als ik volgende week zin en tijd heb gaan de zijstrips er denk ik ook vast af.
Tot zo ver de vorderingen.
Oh ja, van de prestige is het interieur gedemonteerd en ook de bumpers en de verlichting zijn er af. Er zitten toch wel heel wat grote gaten in moet ik zeggen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik wel, maar dan moet ik eerst goedkeuring van sans-pareil hebben om er eentje te mogen plaatsen….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb je ook foto’s van de gaten dan? Van mij mogen hier alle foto’s van die Prestige wel geplaatst worden.
Sinds de interieur en bumper demontage actie zijn er nog wel wat gaatjes De rechter dorpel is 2 lagen diep zwaar doorgeroest…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
het gaat toch over deze?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Die dorpel die op de foto staat is een stuk slechter dan hij daar lijkt, die gaten zijn maar het begin. Maar ik heb de achterhoeken van een andere prestige afgeslepen, dus daar is gewoon zak plaatwerk voor. Nu nog dorpels… maar dat wordt denk ik gewoon nieuw spul.
Wil John niet een leuk lasklusje?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
kom maar brengen.
Wat daar op de foto te zien is is prima goed te krijgen.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
gezien haar verleden bij een hoogwaardigheidsbekleder zou het zonde zijn deze auto te slopen.
alles is te repareren….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Repareren is wel het plan, al is wat op die foto te zien is slechts het topje van de ijsberg. Maar goed, ik heb dus een goeie lasser nodig die voor een leuke prijs er een boel werk in wil stoppen. Ik gok zo dat het richting de 80 uur werk gaat gaan. Ik wil er best voor betalen, maar liever geen vol garage tarief, ik zoek iemand die het erbij wil doen. Ik overweeg serieus de carrosserie naar St. Marien te brengen, want ik heb wat van het werk van John gezien en die kan het wel, alleen de logistiek is wat onhandig… Voornamelijk omdat ik op zich wel het brengen kan combineren met een vakantie, maar niet met een vakantie in de gti t2, en da’s toch een belangrijk deel van mijn vakanties in FR… kortom, misschien zoek ik wel iemand die anders met een lege trailer naar FR zou rijden anders…. hmmm…. daar zit misschien wat in… terug is immers voor later een zorg…
Ik heb 2 goede achterschermen, binnen en buiten erbij, en ook alle benodigde portieren…Ik moet nog wel wat vervangende stukken dorpel tevoorschijn toveren alleen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
We wachten rustig af….
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien kan je het met iemand combineren
Er zijn zat mensen die een Citroën uit Frankrijk gaan halen, dus gaan met een lege aanhanger naar Frankrijk toe
Daar kan jouw CX dan mooi op staan
Win - Win situatie
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat had ik me inmiddels ook al bedacht… wie weet het hangt er een beetje van af of John tijd en zin heeft en wat de hele mikmak gaat kosten…
De SV gaat inmiddels door het leven zonder de strips onder de ramen, want ik was een klein roestblaasje onder de r.a. strip tegen gekomen, dus toen heb ik alle strips er maar afgehaald, en al die puntjes er af geslepen. Verder staat bollen vullen en de hydraulische koppelling inbouwen binnenkort op het programma en ik denk dat ik dan ook gauw even de strips op de deuren er afhaal, moet alleen even een goed lijnresten verwijderingsmiddel hebben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Om maar weer eens wat te posten, weer eens een kostenoverzicht.
Spent € 20,810.32 ex BTW.
Spent € 23,021.50 inc BTW.
Spent € 16,560.32 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 18,771.50 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing: 97578.00 km
mileage today: 159503.00 km
so far 61925 km driven since first listing.
so far 20997 km driven this year.
costs are € 0.34 ex BTW per km
costs are € 0.37 inc BTW per km
costs are € 0.27 ex BTW per km (ex purchase)
costs are € 0.30 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.14 ex BTW per km
fuel costs are € 0.16 inc BTW per km
fuel costs are € 3,255.57 inc BTW per year
average fuel consumption within NL (at average € 1.50) is 1 liter per 9.7km or 10.4 liters per 100km
average fuel consumption outside NL (at average € 1.41) is 1 liter per 10.2km or 9.8 liters per 100km
maintenance costs are € 5,759.18 so far
maintenance costs are € 2,145.09 average per year
maintenance costs are € 0.09 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.11 inc BTW per km
insurance costs are € 0.01 per km
road tax costs are € 0.02 per km
all costs excluding purchase and maintenance are € 0.17 per km
all costs excluding purchase, fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.13 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.14 inc BTW per km
Av. cost per m € 514.01 ex BTW
Av. cost per m € 582.64 inc BTW
Av. cost per y € 6,168.14 ex BTW
Av. cost per y € 6,991.72 inc BTW
Expected km per year: 23065 km
Expected km this year: 27085 km
De onderhoudskosten zullen van nu af aan wat minder representatief worden. Sinds ik bij Van der Laan aan de slag ben heb ik natuurlijk wel wat voordeeltjes, en doe ik veel meer zelf waardoor de onderhoudskosten flink zullen zakken, ik denk naar iets van 3 of 4 cent per km ex (was op het hoogtepunt 10 of 11 cent).
Inmiddels zijn de zijstrips er ook af, ik moet er alleen nog even tegenaan met een of ‘t andere goedje om de laatste beetjes plakspul er vanaf te krijgen. Onder de strips ziet het er best aardig uit maar de lak is er niet helemaal ongeschonden vanaf gekomen, maar ja een complete spuitbeurt staat toch een keer op het programma.
Verder moeten er weer eens bollen gevuld worden, en zijn de ADALs aan de beurt, en er moet weer eens kleppen gesteld worden… Zo hebben we steeds iets te doen. En de hydraulische koppellingsbediening ligt ook nog steeds gewoon op de werkbank. Het schiet weer lekker op.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
...door met het monoloog…
Over de kerst ga ik de SV een paar dagen uit de running nemen om even een kleine technische opknapbeurt te doen.
- Ik wil eigenlijk de hele voortrein reviseren, alle lagers en rubbers en kogels die ik kan vernieuwen wil ik vernieuwen zodat ik er weer 2 jaar ofzo niet naar om hoef te kijken. Wellicht dat ik ook wat remklauwen openmaak en schoonmaak, en de ABS ring er op zet, en wat er verder nodig is om sensoren te plaatsen.
- ADALS, en dus draagarmen ook gelijk vervangen met ABS varianten.
- Kleine dingen zoals weer eens kleppen stellen, rembol, voorraadbol, achterbollen allemaal vullen.
- LHM spoelen en verversen
- Olie en filter, en van nu af aan gaat er Castrol EDGE 10W60 in…
- Eindelijk monteren hydraulische koppellingsbediening.
Dat werk aan de voortrein is eigenlijk ingegeven door een paar stukjes vreemd gedrag. Als ik achteruit inparkeer, en met het voorwiel tegen de stoep aankom, dan hoor ik soms wel een flinke tik. Dat schijnt de bovenste draagarmlager te zijn.
Verder lijkt het alsof hij bij lang hard optrekken verder omhoog schiet dan ik gewend was, en pas later terugduikt. Dan hebben we het over vol gas accelereren van 0-120 of 80-160 bijvoorbeeld. Ik weet alleen niet of dat ook komt door die bovenste draagarmlagers voor.
De RV moet binnenkort voor APK, maar ik verwacht geen echte bijzonderheden…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!