Harm schreef:Hm leuk accesoire, zo’n computer… is ‘t een losse unit, of wordt ie door allerlei sensors aangestuurd? Kan me zo voorstellen dat ie allerlei signalen moet hebben als input voor de berekeningen (ik weet zeker dat er een kaboutertje met een telraam achter zit)
Dat moet haast wel idd, misschien is het Danny Rook wel, met zijn toverstaf.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
compie
leuk dingetje
had ik ook in mijn eerste GT uit 84, was gewoon ideaal…
Mijn 2e 86’er had er geen, dat ding was leuk te programmeren…
alleen jammer dat er geen benzine sensor inzat die kon controlere hoe veel er in je tak zat… trouwen de gt’s van mij reden 1 op 9
mmm ik mis de BX nog steeds…
naja eerst verhuizen en dan verder zien of ik een goede op de kop kan tikken ..
Harm schreef:Hm leuk accesoire, zo’n computer… is ‘t een losse unit, of wordt ie door allerlei sensors aangestuurd? Kan me zo voorstellen dat ie allerlei signalen moet hebben als input voor de berekeningen (ik weet zeker dat er een kaboutertje met een telraam achter zit)
Hij wordt door een aantal sensoren aangestuurd, o.a. een sensor tussen de kilometertellerkabel en een sensor tussen de benzineslang.
Zoals Eric al zegt wordt ie aangestuurd door een snelheidsmeter:
Dit is de nieuwe benzinemeter die ik ooit op Citromobile heb gekocht (voor € 15 ):
En zo zit die benzinemeter gemonteerd (vlak boven de radiateur…. stom dat Citroën ‘m daar heeft geplaatst, want door de hitte gaan die benzinemeters dus kapot ):
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Re: compie
Jf schreef:leuk dingetje
had ik ook in mijn eerste GT uit 84, was gewoon ideaal…
Mijn 2e 86’er had er geen, dat ding was leuk te programmeren…
alleen jammer dat er geen benzine sensor inzat die kon controlere hoe veel er in je tak zat… trouwen de gt’s van mij reden 1 op 9
Hmm, dat moet beter kunnen. Mijn GT reed altijd 1 op 13
Ami 8 Club (1970)
hm interessant apparaat, zo’n computer…. toch maar es naar op zoek gaan
Ga er wel van uit dat bij BX’en met een injectiemotor de benzinemeter anders is. Wellicht kun je die van een CX GTI proberen.
Ami 8 Club (1970)
hm… volgens mij gaat ‘t nooit werken om allerlei losse troep aan elkaar proberen te knopen. Och ik koop wel een keer een overleden bx die ‘t heeft
Harm schreef:hm… volgens mij gaat ‘t nooit werken om allerlei losse troep aan elkaar proberen te knopen. Och ik koop wel een keer een overleden bx die ‘t heeft
Veel succes met het vinden van zo’n BX
Gr.
Marten
Ik ken inderdaad maar 1 BX type 2/3 die dat heeft, namelijk de BX van Eric Vertogen. Verder heb ik het nog noooit gezien…
Ami 8 Club (1970)
Ik ook niet helaas, er stond laatst wel een digit te koop, en die hebben het ook, maar om die wagen nou te slopen, vind ik eigenlijk heiligschennis.
BX 14e
kijken mag altijd.
Ik heb begrepen dat die Digit al op de sloop ligt, aangezien niemand die Digit wilde kopen met kapot dashboard…. ook niet voor slechts € 100
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Ik heb begrepen dat die Digit al op de sloop ligt, aangezien niemand die Digit wilde kopen met kapot dashboard…. ook niet voor slechts € 100
Ja en hij wilde er een krat bier bij om zijn verdriet weg te drinken
hehe ik had wle gewild maar jij weet hoe mijn achtertuin eruit ziet niet echt de plaats voor nog 1 he :d
mzzls
Erik Hannewijk
mzzls
Erik Hannewijk
gti_styling84 schreef:XBXG schreef:Ik heb begrepen dat die Digit al op de sloop ligt, aangezien niemand die Digit wilde kopen met kapot dashboard…. ook niet voor slechts € 100
Ja en hij wilde er een krat bier bij om zijn verdriet weg te drinken
Nou, weet iemand dan waar die ligt, dan moet ik eigenlijk toch ff gaan kijken.
BX 14e
kijken mag altijd.