Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Eric Vertogen schreef:De Hegru in Veldhoven adverteert met 90 euro per kant voor nieuwe draagarmlagers, gemonteerd en wel
Euh, ik bedoelde eigenlijk ook Hegru, niet Van Gompel. Hegru is gespecialiseerd in kant-en-klaar-oplossingen voor de BX. Inderdaad ong. 200 euro totaal.
Handjes schreef:Eric Vertogen schreef:De Hegru in Veldhoven adverteert met 90 euro per kant voor nieuwe draagarmlagers, gemonteerd en wel
Euh, ik bedoelde eigenlijk ook Hegru, niet Van Gompel. Hegru is gespecialiseerd in kant-en-klaar-oplossingen voor de BX. Inderdaad ong. 200 euro totaal.
Citroënspecialist Jan van Gompel heeft gereviseerde draagarmen liggen die je zelf kunt monteren. Monteren stelt niet zo veel voor als je enige sleutelervaring hebt.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Eric Vertogen schreef:Citroënspecialist Jan van Gompel heeft gereviseerde draagarmen liggen die je zelf kunt monteren. Monteren stelt niet zo veel voor als je enige sleutelervaring hebt.
Het (de-)monteren van de draagarm is inderdaad een heel simpel klusje. Er komt een klein beetje kracht bij kijken, maar verder vrij rechttoerechtaan. Het moeilijkste is de bussen/lagers/schalen vernieuwen.
Garage Hesselink in dirksland heeft ongeveer dezelfde aanpak als de Hegru.. Even van tevoren een afspraak maken en ze leggen een setje voor je klaar. Het kost ongeveer 175 euro per kant daar, wat geloof ik een vrij nette prijs is toch? Ik mag aanstaande donderdag de lagers r.a. daar laten vervangen.
Info over de garage op http://www.hesselink.nu
Serge.
Vol angst bekijk ik steeds de achterwielen van mijn TZD…..
ik kom er maar niet uit…......:
staan ze nou recht, of niet helemaal
Mijn vraag is: HOE schuin gaan ze staan, die achterwielen, hoelang kan je ermee doorrijden etc etc etc?
Het mooiste zou zijn als iemand een foto heeft, want tja, hoe schuin is schuin in de volksmond ?????
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Re: Draagarmen.
kevertje11 schreef:Het liefst in de buurt van Amsterdam, want daar wonen wij!
Ik heb mijne laten doen bij Autoservice RAS in Leiderdorp (dichter bij Amsterdam dan Eindhoven) voor € 300,= Ik heb echter een berline, maar dat mag niet uitmaken in de prijs. Ik ben erg tevreden over de service. De eigenaar van deze garage heeft zelf oo ktwee BX-en terwijl hij als eigenaar makkelijk in een XM of dikke Xant, of CX kan rijden. Je kunt ze bellen op 071-5417393.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
voge schreef:Garage Hesselink in dirksland heeft ongeveer dezelfde aanpak als de Hegru.. Even van tevoren een afspraak maken en ze leggen een setje voor je klaar. Het kost ongeveer 175 euro per kant daar, wat geloof ik een vrij nette prijs is toch? Ik mag aanstaande donderdag de lagers r.a. daar laten vervangen.
Info over de garage op http://www.hesselink.nu
Serge.
175 per kant
met 100 per kant moet het ophouden. zijn zelf gasten (zie vorige) die het doen voor 90 per kant
bartebben.nl heeft zelf een aanbieding van 54,- voor 2 lagersetjes.zet ze er zelf in en je bent (inclusief koffie en gebak) klaar voor 60 euro all in
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: Draagarmen.
BX-Chique schreef:kevertje11 schreef:Het liefst in de buurt van Amsterdam, want daar wonen wij!
Ik heb mijne laten doen bij Autoservice RAS in Leiderdorp (dichter bij Amsterdam dan Eindhoven) voor € 300,= Ik heb echter een berline, maar dat mag niet uitmaken in de prijs. Ik ben erg tevreden over de service. De eigenaar van deze garage heeft zelf oo ktwee BX-en terwijl hij als eigenaar makkelijk in een XM of dikke Xant, of CX kan rijden. Je kunt ze bellen op 071-5417393.
Berline of break is inderdaad hetzelfde. Ik rijd met 2 break-achterpoten onder de Chic rond; geen mens die het weet….
Ich bin ein Breaker
Re: Draagarmen.
karel schreef:Berline of break is inderdaad hetzelfde. Ik rijd met 2 break-achterpoten onder de Chic rond; geen mens die het weet….
Behalve nu dan….... :photo
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
DaanDus schreef:Vol angst bekijk ik steeds de achterwielen van mijn TZD…..
ik kom er maar niet uit…......:
staan ze nou recht, of niet helemaalMijn vraag is: HOE schuin gaan ze staan, die achterwielen, hoelang kan je ermee doorrijden etc etc etc?
Het mooiste zou zijn als iemand een foto heeft, want tja, hoe schuin is schuin in de volksmond ?????
Reageert er dan helemaal niemand op mijn simpele vraagje
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Bij mij was het zo dat de onderkant van het wiel verder naar buiten stond dan de bovenkant. /——\ <—zo dus.
Als je de auto in de hoogste stand zet en je gaat erachter staan zie je heel goed dat de wielen niet recht staan. Aan een foto kan ik je niet helpen, het staat bij mij weer recht.
Als ze erg versleten zijn kun je het volgens mij horen aan de ‘kloeink’ bij het instappen/inveren.
Misschien iemand met meer ervaringen???
voge schreef:Bij mij was het zo dat de onderkant van het wiel verder naar buiten stond dan de bovenkant. /——\ <—zo dus.
Als je de auto in de hoogste stand zet en je gaat erachter staan zie je heel goed dat de wielen niet recht staan. Aan een foto kan ik je niet helpen, het staat bij mij weer recht.
Als ze erg versleten zijn kun je het volgens mij horen aan de ‘kloeink’ bij het instappen/inveren.Misschien iemand met meer ervaringen???
Er stond ooit een foto van een bx met versleten draagarmlagers, maar ik heb geen idee in welk topic. Ik heb em nog ergens op de pc staan. ik zoek em wel effe en plant em hier neer.
Trouwens, die van mij kloeinkt ook, maar de draagarmlagers zijn niet ver versleten. Als je ze hoort wanneer je over kinderkopjes enzo heen rijdt, dan zijn ze ver heen.
DaanDus schreef:Het mooiste zou zijn als iemand een foto heeft, want tja, hoe schuin is schuin in de volksmond ?????
Dit is wel redelijk schandalig, al zijn er mensen die het nog verder laten komen.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Dat ziet er niet goed uit… lagertje kapot ?
gti_styling84 schreef:Dat ziet er niet goed uit… lagertje kapot ?
Niet meer, heb ik al laten doen, nu weer gewoon |———-| gelukkig, rijdt een stuk rustiger. Alleen nu is een van mijn retourleidingen aan de beurt om vervangen te worden, helaas, weer een uitgave. Gelijk maar de hele Octopus laten vervangen, zijn we van dat gedonder ook af.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.