Ik ga tijdens het vervangen van de achterbrug ook nieuwe remleidingen trekken.
ik heb een paar vragen…
De hoofdremcilinder laat 2 leidingen vertrekken, die uiteindelijk op 4 wielen uitkomen. Waar ergens wordt de boel gesplits?
Kan ik vanaf die splitsing nieuwe leidingen trekken ? of moet ik trekken vanaf hoofdremcilinder totaan remklauw, alles dus.
Weet iemand lengtes ? Dat zou mooi zijn, want dan kan ik bij de remmenboer deze lengte aanschaffen en direct laten flenzen. Nu zou ik ze eerst moeten trekken, dan eronderuit , laten flenzen en dan weer eronder.
Leidingen die je nieuw koopt om te trekken zijn dikker dan de originele leidingen past dat dan ?
Momenteel heb ik trommelremmen achter, deze worden vervangen door schijfremmen. De remkracht begrenzers voor trommels zitten in de trommels. Maakt het nog uit waar ik de remkrachtbegrenzer voor schijven plaats ? Moet de afstand van begrenzer tot remklauw achter strikt gelijk zijn zijn voor links en rechts ?
De lengte van de remleiding maakt niet uit zover ik logischer wijze begrijp. Als een leiding vol is met olie, staat er druk op, maar moet ik de originele route kiezen, of mag ik zelf een route maken. De originele loopt geloof ik tussen de tank en de vloer. Das lastig en ik heb geen trek om de tank eronder uit te halen. Dus eigen route mag ???
Is er ergens uitgebreide info hierover te vinden ??
Okay,
ik hoor het wel, alvast bedankt..
Nah, Heb eindelijk een citro garage gevonden waar ze mee denken.
In Amsterdam, bij het Olympisch stadion. Hebben ze de boeken er eens bijgepakt en over een paar dagen heb ik ALLE remleidingen in huis. Koppelstukjes etc, alles. kosten, 154. (koppelstukken zijn 37 ‘t stuk en je hebt er 2 nodig.) Samen daar ook gelijk maar even de plaatjes bekeken.
Eentje dacht dat ik dan opnieuw rdw keuring nodig had. Gingen ze gelijk ff uitzoeken, maar was niet het geval. Nu wachten tot het binnen is. Vrije dagen regelen en aan de bak…
“ach meneer, we krijgen hier de raarste combinatie vragen, geen probleem hoor. Een xm motor in een 2cv? Prima meneer, als u dat wilt, maar is niet meer origineel hoor….
Heerlijke jongens daar!
Wat minder was… Ik sta koud bij hun voor de deur , wordt er getuuterd… zo’n rot golfje…. ff dokkuh meneer, geen apk…. kassa…. 95 euries erbij.
ZX-Cruiser schreef:Das jouw gok dat je dat risico neemt
mwah, zoveel risico zit er niet aan hoor. Ben wel heel erg blij dat ik nu originele passende en al in het juiste model, remleidingen krijg.
de enige twijfel die ik had, of nu teveel remkracht naar achteren zou gaan, wezen ze me resoluut van de hand…. dus ook ik weer gerust.