Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
hallo,
Ik heb een probleempje met de aansluiting van de bobine van een 2400 injectie.
Hierop zit een transistor gestuurde ontsteking.
Ik weet voor 99% hoe ik de bobine moet aansluiten (heb er de kabeltjes toendertijd gewoon afgeknipt, dus was ff zoeken).
Het enige probleem is de condensator die bij de bobine hangt, wie weet waar die voor dient en waar en hoe die aangesloten moet zitten ?
Ik kan dit in de citroen schemas nergens terugvinden en aangezien ik meerdere dezelfde bobines heb en er overal een condenatortje bijhangt denk ik dat dit wel origineel is en niet bijgeknutseld.
Wie o Wie geeft de oplossing of wil even kijken hoe het op zijn 2400 i.e. zit ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik kijk morgen wel eventjes en schiet wel wat fotos.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Verder niemand een idee wat dat balleding daar doet ??
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, niet uit kunnen komen met die foto’s. Heb jij anders misschien een fototje van de jouwe, dan kan ik even wat draden volgen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk dat het een ontstoor condensatortje is… Ziiten op de SM ook ...Dienen nergens voor. Ik heb ze erafgeknipt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ben je er nou al uit Phos? Anders ga ik wel weer even de mijne bij daglicht bekijken en melden waar alle draden naartoe gaan…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Bij mijn Prestige injectie van ‘77 met transistor ontsteking zit er geen condensatortje op en die rijdt zonder problemen.
Ik denk ook dat het dient om te ontstoren, weglaten zou ik doen.
Als ik mij het goed voor heb zat op mijn 83er prestige ook zo’n blokje het zelfde als op de TRS.
En de bobijn met transistor van de 77 was identiek aan die van de 83er.
Greetz,
TRX
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb het dingetje eraf gesnoeid en de rest weer aangesloten en de motor loopt als een zonnetje, dus laat het mooi weg.
degene die gereageerd hebbben bedankt voor het meedenken.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !