Haynes handboek Diesel ZX’en
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 10 februari 2005 07:21 PM

Iemand vertelde mij dat er een apart handboek is voor de dieselversies van de ZX.

Ik moet binnenkost gaan sleutelen aan mijn 1.9D. Is er iemand die mij aan het Haynes handboek kan helpen? (die voor de benzineversies heb ik al).

Kan die Poolse site mij redding bieden?

Jos van der Voort

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 februari 2005 08:11 PM
  [ # 1 ]

op http://www.ikben.de/server/ staan wel haynes manuals van de zx. ik weet niet of dit de diesel versie betreft

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 februari 2005 08:17 PM
  [ # 2 ]

Erik,

Bedankt. Ik had hier zelf net al even gekeken en dit zijn de handboeken van de benzineversies.

Als - gelukkige - bezitter van een 1.9D moet ik binnenkort de bak vervangen. Ik weet niet of die procedure hetzelfde is als van de benzinemotoren.

Op goed geluk maar.

Jos

Jos van der Voort

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 februari 2005 03:02 AM
  [ # 3 ]

Re: Haynes handboek Diesel ZX’en

cb005978 schreef:

Iemand vertelde mij dat er een apart handboek is voor de dieselversies van de ZX.

Ik moet binnenkost gaan sleutelen aan mijn 1.9D. Is er iemand die mij aan het Haynes handboek kan helpen? (die voor de benzineversies heb ik al).

Kan die Poolse site mij redding bieden?

Dat ben ik waarschijnlijk geweest Confused:
Haynes heeft inderdaad een aparte handboek voor de ZX diesel en een gecombineerde voor de benzine en diesel uitvoeringen.

Ik heb vorig jaar zo een beetje alles van die Poolse site gedownload en op CD gezet en naar Erik gestuurd voor de download server.
Helaas was daar toen geen manual bij voor de ZX diesel, ik weet nu of het nu anders is, ik kan niet meer op die site komen.

Je kan e.e.a. voor de 1.9D motor afkijken bij de Haynes manuals voor de BX/Xantia Diesels, deze staan op de download server.

Of stel je vraag gewoon hier op het forum, grote kans dat er iemand is die je kan helpen, we hebben een aantal diesel experts hier.

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 11 februari 2005 03:36 PM
  [ # 4 ]

Ik moet de bak vervangen. De bak heb ik al van de sloop uit een diesel maar zonder koppeling en drukgroep maar met druklager.

De koppeling en drukgroep wil ik nieuw plaatsen. Ikm heb gezien dat er veel aandacht is geweest voor het vervangen van een bak bij een benzine ZX.

Mijn vragen

Hoe bouw ik de bak uit en weer in?

Hoe moet de drukgroep en koppeling in mijn nieuwe bak geplaatst worden. Zijn daar speciale dingen waar ik op moet letten?

Ik ben zelf absoluut geen techneut maar ik wordt geholpen door iemand die dat wel is maar niet specifiek op de ZX.

Wie kan helpen?

Jos

Jos van der Voort

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 februari 2005 04:40 PM
  [ # 5 ]

Het beste zou een Haynes boek zijn, maar als er iemand is met ervaring die je helpt, dan heeft hij misschien ook genoeg aan een vraagbaak.
Deze kun je vinden in de bibilotheek of download de kluwe autotechnische handboeken van de download server, dit zijn in feite gewoon de vraagbaken. Het zijn ISO bestanden van ongeveer 500MB, te vinden op www.ikben.de/server/ dan manuals en overig

Het druklager is niet zo heel erg duur, het is aanbevolen om deze ook meteen mee te nemen.

Suc6 en laat het ons weten of het een beetje lukt/tegenzit.

edit.. heb de url even aangepast, liever niet mijn ip zo op het forum plaatsen

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 11 februari 2005 04:52 PM
  [ # 6 ]

Op de downloadserver staan twee sets handboeken.

Kun je mij miscchien aangeven welke ik moet hebben. 500MB is voor mijn ADSL toch nog wel een hele kluif.

Als je kunt zeggen welke “filesize” ik moet downloaden dan kan ik weer verder.

En…. uh… bedankt voor je hulp!!

Jos

Jos van der Voort

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook