1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Aan de computerkenners onder ons
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 643

Gepost: 10 februari 2005 07:40 PM

Zit sinds vandaag met een raar probleempje. Ik wilde een foto opslaan en nu slaat m’n pc elke foto (jpg/jpeg/gif/ ...) automatisch op als bmp-bestand. Kan iemand me hiermee helpen? Ik vind het persoonlijk enorm lastig, ik kan uiteraard elke afbeelding opslaan als bmp en daarna omzetten naar jpg, maar daar kruipt veel te veel tijd in en het is gewoon handig als ik een foto meteen kan opslaan zonder er achteraf aan te moeten knoeien.

Heb even een printscreen gemaakt zodat jullie kunnen zien dat ik helemaal niet kan kiezen als welk type ik de foto wil opslaan.

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 10 februari 2005 07:46 PM
  [ # 1 ]

ik zie dat je Internet Explorer gebruikt. Misschien moet je eens nadenken over Mozilla Firefox .. daarmee sla je de foto wel op als jpeg.

Weet niet echt hoe dit probleem komt. Ik weet wel dat firefox een aanrader is.

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 10 februari 2005 07:51 PM
  [ # 2 ]
erwt schreef:

ik zie dat je Internet Explorer gebruikt. Misschien moet je eens nadenken over Mozilla Firefox .. daarmee sla je de foto wel op als jpeg.

Weet niet echt hoe dit probleem komt. Ik weet wel dat firefox een aanrader is.

net gekeken in mijn IE, kan ze wel als JPG opslaan…
of komt dat door mss door eea programma?

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 10 februari 2005 07:53 PM
  [ # 3 ]

Ik neem aan dat je wel “rechter muisknop” en “afbeelding opslaan als” doet?

Profiel  

SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 februari 2005 08:00 PM
  [ # 4 ]

Hoi, ik zou niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Wat de manier van opslaan betreft, heb zowel rechtermuisknop ‘opslaan als’ geprobeert en bovenaan het venster ‘bestand’ - ‘opslaan als’, allebei hetzelfde resultaat Sad

Wat is Mozilla Firefox precies voor iets, is dat een soort vervangprogramma van Internet Explorer of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 februari 2005 08:10 PM
  [ # 5 ]

is de betreffende foto niet gewoon toevallig een bmp?  of heb je het ook met b.v. het logo van dit forum.. dat is een gif. dan kan ik kiezen tussen gif en bmp

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 februari 2005 08:17 PM
  [ # 6 ]

hier is 1 hele simpele oplossing voor:

open internet explorer dan: extra—> internet opties—> bestanden verwijderen. (ergens in het midden)

daarna zal je merken dat het waarschijnlijk wel weer als JPG opgeslagen kan worden Smile

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 10 februari 2005 08:21 PM
  [ # 7 ]
arjan_verkade schreef:

open internet explorer dan: extra—> internet opties—> bestanden verwijderen. (ergens in het midden)

daarna zal je merken dat het waarschijnlijk wel weer als JPG opgeslagen kan worden Smile

Tijdelijke internet bestanden of Cookies?  Wink
Maar aan die optie zat ik inderdaad ook al te denken.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 februari 2005 08:23 PM
  [ # 8 ]
WYD schreef:
arjan_verkade schreef:

gewoon bestanden verwijderen

de rest kan je ook wel doen maar dan moet je overal opnieuw inloggen Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 februari 2005 08:46 PM
  [ # 9 ]

De oplossing is reeds gegeven, maar om het probleem struktureel aan te pakken is dit aan te raden….

Als je op een webpagina een afbeeling rechts-aanklikt en kiest Afbeelding opslaan als… kun je de afbeelding alleen opslaan als type Bitmap (*.bmp).
Dit probleem wordt veroorzaakt door een beschadigd bestand in de folder met tijdelijke Internet-bestanden of Downloaded Program Files.
Ga als volgt te werk om het probleem op te lossen:
[list]Open Internet Explorer
Open het menu: Extra>Internet-opties…
Ga naar het Tab: Algemeen
Klik bij Tijdelijke Internet-bestanden op: Bestanden verwijderen…
Selecteer: Ook alle off line items verwijderen
Klik: OK
Klik bij Tijdelijke Internet-bestanden op: Instellingen…
Klik op: Objecten weergeven…
Open het menu: Beeld en kies Details
* Verwijder de Programmabestanden met een status Beschadigd of Onbekend
Sluit de Downloaded Program Files verkenner window
Ga naar het Tab: Geavanceerd
Zet een vinkje bij: De map met tijdelijke Internet-bestanden leegmaken wanneer de browser wordt afgesloten
Sluit Internet Explorer[/list:u]

NB: * Als je Programmabestanden met een status Beschadigd of Onbekend hebt verwijderd, worden deze vanzelf opnieuw voor installatie aangeboden op het moment dat het nodig is.

Profiel  

SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 februari 2005 10:51 PM
  [ # 10 ]

Allen bedankt voor de leuke reacties! Straks even aan de slag met de tips Wink

Profiel  

SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 februari 2005 10:53 PM
  [ # 11 ]
erik wijngaarden schreef:

is de betreffende foto niet gewoon toevallig een bmp?  of heb je het ook met b.v. het logo van dit forum.. dat is een gif. dan kan ik kiezen tussen gif en bmp

zie in de adresbalk op de foto ... R10Turbo.jpg ...  Wink

Profiel  

WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 389

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 12 februari 2005 12:17 AM
  [ # 12 ]
arjan_verkade schreef:
WYD schreef:
arjan_verkade schreef:

gewoon bestanden verwijderen

de rest kan je ook wel doen maar dan moet je overal opnieuw inloggen Wink

@arjan:
Sorry ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd en dacht niet dat ik een complete digibeet ben, maar ik begrijp het niet helemaal.
Ik neem wel aan dat je dit eerder bij de hand hebt gehad dus dat je weet waar je het over hebt.

Maar als je je bestanden (tijdelijke internetbestanden) verwijdert waarom kan je dan in eens wel bestanden anders opslaan dan alleen Bitmap???

Als je map van tijdelijke bestanden vol zit, is het toch niet logisch om automatisch plaatjes op te slaan als bitmap? Bitmaps zijn toch over het algemeen veel groter qua Mb’s dan bijvoorbeeld een zelfde bestand in jpg. Kan je me dat uitleggen?

Sorry voor de rest ik weet dat dit geen computer-forum is maar ik ben gewoon nieuwsgierig!!!! Surprisedops:  Surprisedops:

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}

Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 12 februari 2005 12:19 AM
  [ # 13 ]

eigenlijk is dit wel een coputer forum er word alleen onmogenlijk veel over citroen ge-ouwehoert   Laughing

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 februari 2005 01:11 AM
  [ # 14 ]
WaJo schreef:

.........Maar als je je bestanden (tijdelijke internetbestanden) verwijdert waarom kan je dan in eens wel bestanden anders opslaan dan alleen Bitmap???.........

Dit probleem wordt veroorzaakt door een beschadigd bestand in de folder met tijdelijke Internet-bestanden of Downloaded Program Files. Vandaar dat het wissen hiervan de oplossing kan bieden. Het is dus geen schijfruimte probleem.

Gr. Patrick

Profiel  

WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 389

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 12 februari 2005 10:27 PM
  [ # 15 ]

@ patje74,

Thanks voor je reactie, ben ik weer iets wijzer geworden!!! Ik ken het fenomeen niet, nog nooit bij de hand gehad. Maar als er eens zoiets is….

Weet ik wat ik moet doen… Wink

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}

Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook