A-stijl= stijl tussen voorraam en voorportier.
B-stijl= stijl tussen voor- en achterportier.
C-stijl= stijl tussen achterportier en achterklep.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Zoals Eelke zegt hebben alle 16TRI’s ook rookglazen. Alle 19TRI’s ook trouwens.
(Heb vandaag nog een 89’er 16TRI op de sloop gezien, en die had ze ook).
Klopt. Je kan ze in het overzicht gewoon als een TRS beschouwen.
Gr,
Marten
PS> Ik heb nog wel wat van die spullen liggen, als je het hebben: graag!!!
Dank allen voor het antwoord
Nu de nieuwe vraag, voor 200 punten:
Waarom hebben sommige BX’en een stalen motorkap? mijn “progress” had dat, maar verder heb ik eigenlijk alleen plastic exemplaren gezien
Harm schreef:Dank allen voor het antwoord
Nu de nieuwe vraag, voor 200 punten:
Waarom hebben sommige BX’en een stalen motorkap? mijn “progress” had dat, maar verder heb ik eigenlijk alleen plastic exemplaren gezien
In dat verhaaltje zat geen logica als ik me goed herinner, typisch Citroënverhaaltje, das geen goeie vraag voor zoveel punten
....wat ik WEL weet: in den beginne hadden volgens mij alleen de diesels een stalen kap.
Mijn ‘86 Leader (14) had kunststof, maar op een gegeven moment zijn ze volgens mij allemaal staal gaan leveren, want mijn huidige BX heeft weer wel een stalen kap.
Ikke verder niet weten
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
nou.. Deur63 z’n Chic is van 91 geloof ik, die is van plastic. Ook de 1.4 crisis van een vriend uit 1990 heeft een plastic kap. Mijn “progress” was van 1992, die had een stalen… zal wel weer geen logica in zitten waarschijnlijk
BX 14RE 1990 van mijn vader (gesloopt)
BX SPORT 1986 (verkocht)
BX 16RS 1985 (in rodatie)
@Sam:
Wat is “in rodatie”?? Een spelfout of een Vlaamsisme?
Harm schreef:BX 14RE 1990 van mijn vader (gesloopt)
BX SPORT 1986 (verkocht)
BX 16RS 1985 (in rodatie)@Sam:
Wat is “in rodatie”?? Een spelfout of een Vlaamsisme?
Hmm, je auto roderen -> inrijden ... ‘in rodatie’ betekent dat ie wordt ingereden, hier in Vlaanderen toch hehe. ‘In inrijding’ vind ik persoonlijk nogal idioot klinken Hij heeft nogal weinig km’s en heeft de laatste maanden niet meer gereden, moet terug een beetje aan de nieuwe eigenaar wennen m’n BX
Hmm, je auto roderen -> inrijden ... ‘in rodatie’ betekent dat ie wordt ingereden, hier in Vlaanderen toch hehe. ‘In inrijding’ vind ik persoonlijk nogal idioot klinken Hij heeft nogal weinig km’s en heeft de laatste maanden niet meer gereden, moet terug een beetje aan de nieuwe eigenaar wennen m’n BX
Ah da’s duidelijk
Een BX die ingereden moet worden…. gaaf
Mijn bx heeft ook een plastic kap!
Ik dacht dat elke bx met plastic kap geleverd was! Weer wat geleerd dat het niet zo is!
Mvg Joost
nouja zo’n stalen kap heeft als voordeel denk ik dat je niet zo’n stuk gaas erin hoeft te verwerken. Verder klinkt ‘t wat vertrouwenwekkender aan als je ‘m dichtgooit; met een solide “kloink” in plaats van het nogal plasticen geluid van zo’n plastic klep
Harm schreef:nouja zo’n stalen kap heeft als voordeel denk ik dat je niet zo’n stuk gaas erin hoeft te verwerken.
Dat hoef je er toch ook niet in te verwerken. Zit er toch gewoon standaard in!?
Mvg Joost
Ik bedoelde ’ ook vanuit Citroën gezien, die hoeven dat er dan niet in te schroeven
Edit:
Dat staat wel erg streng nu ik ‘t nalees
Zelf vind ik zo’n stalen kap wel fijn omdat ie lekker stevig dichtkloinkt.
NoisemakeR schreef:Harm schreef:nouja zo’n stalen kap heeft als voordeel denk ik dat je niet zo’n stuk gaas erin hoeft te verwerken.
Dat hoef je er toch ook niet in te verwerken. Zit er toch gewoon standaard in!?
Mvg Joost
Ik moet nog es gaan voelen bij mijn BX maar ik dacht toch dat ik staal had, zit toch ook een gaasje aan de binnekant zoals gewoonlijk.
Als er gaas aan de binnenkant zit kan je er van uit gaan dat je een plastic kap hebt.
Ik bedoelde ’ ook vanuit Citroën gezien, die hoeven dat er dan niet in te schroeven
Edit:
Dat staat wel erg streng nu ik ‘t nalees
Dat strenge valt wel mee.
Mvg Joost