Harm schreef:Ik bedoelde ’ ook vanuit Citroën gezien, die hoeven dat er dan niet in te schroeven
Edit:
Dat staat wel erg streng nu ik ‘t naleesZelf vind ik zo’n stalen kap wel fijn omdat ie lekker stevig dichtkloinkt.
Ik snap je even niet Harm, polyester of staal, ze zullen het gaas er toch steeds zelf in schroeven?
Ik moet nog es gaan voelen bij mijn BX maar ik dacht toch dat ik staal had, zit toch ook een gaasje aan de binnekant zoals gewoonlijk.
Zo gauw je de kap dicht laat vallen merk je ‘t wel hoor, tis echt een wereld van verschil. En vertel me niet dat je je motorkap nog nooit hebt laten dichtvallen, bij een gemiddelde BX gaar de motorkap vaker open en dicht dan de achterklep
(in plaats van een kofferbaklampje hadden ze dan ook beter een motorruimteverlichting kunnen bedenken)
SAMBXSPORT schreef:
Ik snap je even niet Harm, polyester of staal, ze zullen het gaas er toch steeds zelf in schroeven?
Als je een stalen kap hebt, dan heb je dat gaas niet nodig!!!!
Mvg Joost
juist
een stalen kap houdt van zichzelf die stoorsignalen al tegen, bij een plastic kap zorgt het kippengaas ervoor.
NoisemakeR schreef:SAMBXSPORT schreef:
Ik snap je even niet Harm, polyester of staal, ze zullen het gaas er toch steeds zelf in schroeven?
Als je een stalen kap hebt, dan heb je dat gaas niet nodig!!!!
Mvg Joost
Verdorie, das ook weer waar. Sorry, even verstrooid
DUS: je hebt een plastic kap!!!
Ik heb nu in m’n 2e BX ook een plastic kap, ik vind ‘t maar niks… staal is stoer
Ik vond het juist wel wat hebben. Een plastic kap.
Dr zijn niet veel auto’s die dat hebben.
En het bespaart gewicht he!
Ik vond het juist wel wat hebben. Een plastic kap.
Dr zijn niet veel auto’s die dat hebben.
En het bespaart gewicht he!
Klopt, karakteristiek is ‘t wel!
Bespaart gewicht… och bij jouw 1.4 is dat misschien leuk, bij mijn 125 pk merk je ‘t niet zo….
Ik ken de logica niet precies achter het plaatsen van een plastieke of metalen motorkap, maar ik weet wel dat een metalen motorkap zeldzaam is (ik vind ze nooit op sloperijen) en het heeft verder niet veel te maken of een BX oud of nieuwer is. Ik denk juist dat Citroën tegen het einde van de BX (begin jaren ‘90) juist vaker een metalen kap monteerde dan in de beginjaren van de BX.
Dit zal trouwens ook zo’n soort vraag zijn waar Citroën zelf nooit het antwoord op kan geven… Lijkt me namelijk niet iets voor Citroën om bij te houden welke BX met metalen of plastieke motorkap is geleverd…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik ken de logica niet precies achter het plaatsen van een plastieke of metalen motorkap
Zeg eens… wil je niet het woord “logica” gebruiken in dit soort topics?
Harm schreef:Ik ken de logica niet precies achter het plaatsen van een plastieke of metalen motorkap
Zeg eens… wil je niet het woord “logica” gebruiken in dit soort topics?
:cheer4
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Logica, vreemd woord, geen idee, klopt er iets van deze zin?
Metalen kappen, tja, ik ben blij met mijn plastic kapje, scheelt toch zeker een aantal kilo’s, dus ik kan gelukkig nog wat aankomen. :51
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
ik kan me toch niet voorstellen dat ‘t echt heel erg veel scheelt in gewicht…
metalen en kunststof kappen zijn per land verschillend geleverd.
nederland betaal je wegenbelasting naar gewicht, dus hier werd de kunststof kap geleverd, in italie, griekenland, spanje daar betaal je naar cilinderinhoud, en daar heb je dan ook gewoon stalen kappen.
ooit hebben we eens een ongeluk gehad met een 4 jaar oude BX 16 TRS, frontaal op een vrachtwagen in griekenland, en werd daar ook gerepareerd, maar kunststof kennen ze daar niet !!!!
zelfs de achterklep is gewoon van metaal, zo ook de kap die toen werd vernieuwd.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap