3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Rookglazen zijruitjes
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 13 februari 2005 02:29 AM
  [ # 31 ]
Harm schreef:

Ik bedoelde ’ ook vanuit Citroën gezien, die hoeven dat er dan niet in te schroeven
Edit:
Dat staat wel erg streng nu ik ‘t nalees Smile

Zelf vind ik zo’n stalen kap wel fijn omdat ie lekker stevig dichtkloinkt.

Ik snap je even niet Harm, polyester of staal, ze zullen het gaas er toch steeds zelf in schroeven? Smile

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 februari 2005 02:30 AM
  [ # 32 ]

Ik moet nog es gaan voelen bij mijn BX maar ik dacht toch dat ik staal had, zit toch ook een gaasje aan de binnekant zoals gewoonlijk.

Zo gauw je de kap dicht laat vallen merk je ‘t wel hoor, tis echt een wereld van verschil. En vertel me niet dat je je motorkap nog nooit hebt laten dichtvallen, bij een gemiddelde BX gaar de motorkap vaker open en dicht dan de achterklep Smile

(in plaats van een kofferbaklampje hadden ze dan ook beter een motorruimteverlichting kunnen bedenken)

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 13 februari 2005 02:31 AM
  [ # 33 ]
SAMBXSPORT schreef:

Ik snap je even niet Harm, polyester of staal, ze zullen het gaas er toch steeds zelf in schroeven? Smile

Als je een stalen kap hebt, dan heb je dat gaas niet nodig!!!!

Mvg Joost

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 februari 2005 02:33 AM
  [ # 34 ]

juist Smile
een stalen kap houdt van zichzelf die stoorsignalen al tegen, bij een plastic kap zorgt het kippengaas ervoor.

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 13 februari 2005 02:34 AM
  [ # 35 ]
NoisemakeR schreef:
SAMBXSPORT schreef:

Ik snap je even niet Harm, polyester of staal, ze zullen het gaas er toch steeds zelf in schroeven? Smile

Als je een stalen kap hebt, dan heb je dat gaas niet nodig!!!!

Mvg Joost

Verdorie, das ook weer waar. Sorry, even verstrooid Wink

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 13 februari 2005 02:35 AM
  [ # 36 ]

DUS: je hebt een plastic kap!!! Laughing

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 februari 2005 02:36 AM
  [ # 37 ]

Ik heb nu in m’n 2e BX ook een plastic kap, ik vind ‘t maar niks… staal is stoer Smile

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 13 februari 2005 02:37 AM
  [ # 38 ]

Ik vond het juist wel wat hebben. Een plastic kap.
Dr zijn niet veel auto’s die dat hebben.
En het bespaart gewicht he! Razz

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 februari 2005 02:39 AM
  [ # 39 ]

Ik vond het juist wel wat hebben. Een plastic kap.
Dr zijn niet veel auto’s die dat hebben.
En het bespaart gewicht he!

Klopt, karakteristiek is ‘t wel!

Bespaart gewicht… och bij jouw 1.4 is dat misschien leuk, bij mijn 125 pk merk je ‘t niet zo…. Wink

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 februari 2005 02:40 AM
  [ # 40 ]

Ik ken de logica niet precies achter het plaatsen van een plastieke of metalen motorkap, maar ik weet wel dat een metalen motorkap zeldzaam is (ik vind ze nooit op sloperijen) en het heeft verder niet veel te maken of een BX oud of nieuwer is. Ik denk juist dat Citroën tegen het einde van de BX (begin jaren ‘90) juist vaker een metalen kap monteerde dan in de beginjaren van de BX.

Dit zal trouwens ook zo’n soort vraag zijn waar Citroën zelf nooit het antwoord op kan geven… Lijkt me namelijk niet iets voor Citroën om bij te houden welke BX met metalen of plastieke motorkap is geleverd… Rolling Eyes

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 februari 2005 02:43 AM
  [ # 41 ]

Ik ken de logica niet precies achter het plaatsen van een plastieke of metalen motorkap

Zeg eens… wil je niet het woord “logica” gebruiken in dit soort topics? Smile

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 februari 2005 02:51 AM
  [ # 42 ]
Harm schreef:

Ik ken de logica niet precies achter het plaatsen van een plastieke of metalen motorkap

Zeg eens… wil je niet het woord “logica” gebruiken in dit soort topics? Smile


:cheer4

Profiel  
 
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 13 februari 2005 02:51 AM
  [ # 43 ]

Logica, vreemd woord, geen idee, klopt er iets van deze zin?
Metalen kappen, tja, ik ben blij met mijn plastic kapje, scheelt toch zeker een aantal kilo’s, dus ik kan gelukkig nog wat aankomen. :51

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 februari 2005 03:06 AM
  [ # 44 ]

ik kan me toch niet voorstellen dat ‘t echt heel erg veel scheelt in gewicht…

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 13 februari 2005 11:47 AM
  [ # 45 ]

metalen en kunststof kappen zijn per land verschillend geleverd.

nederland betaal je wegenbelasting naar gewicht, dus hier werd de kunststof kap geleverd, in italie, griekenland, spanje daar betaal je naar cilinderinhoud, en daar heb je dan ook gewoon stalen kappen.

ooit hebben we eens een ongeluk gehad met een 4 jaar oude BX 16 TRS, frontaal op een vrachtwagen in griekenland, en werd daar ook gerepareerd, maar kunststof kennen ze daar niet !!!! Shocked
zelfs de achterklep is gewoon van metaal, zo ook de kap die toen werd vernieuwd.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook