ik heb een bx 1.4 uit 1990 en nu lekt de voorste hoogteregelaar al een tijdje LHM- olie, best irritant en moet om de paar dagen olie bijvullen. Behalve dat je er zo slecht bij kunt dan behalve een beetje ‘voelen’ met je vingers op de tast, word ik er niet blijer van.Wil ‘n graag vervangen (joost mag weten hoe) of een andere oplossing voor dit probleem.Wie weet raad?
Heb wel 2 rechterhanden, heb onlangs de drukregelaar met accumulator nog vervangen dussss….
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee vervangen is de enige oplossing!
Regel een brug of een smeer kuil en leef je uit!
Een leidingsleutel is ook onontbeerlijk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: olie- lekkende hoogteregelaar voor bij een BX
yellowcab 747 schreef:(joost mag weten hoe)
Sorry ik weet het ook niet!
Mvg Joost
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Sluit me aan bij bogaard77 vervangen is de enige remedie.
Het rubber wat op een hoogteregelaar zit is een stofkap, en geen afdichting voor het groene bloed.
Volgende week zaterdag heeft de BX CLub Nederland een technische meeting en het onderwerp is o.a. de hoogteregelaars.
Hoi,
Mijn hoogteregelaar lekte ook olie, je kunt voor de stofkappen en de onderliggende rubber memebranen gewoon een revisiesetje kopen (iig bij chyparse). het eerste rubber is de stofkap de tweede het membraan voor afdichting van de olie. als die slecht is, dan kan dat lekkage veroorzaken. Vervangen en rijden! zo was het bij mij iig. Je bent voor een schijntje van de kosten en makkelijk weer op weg.
Wnijland schreef:Hoi,
Mijn hoogteregelaar lekte ook olie, je kunt voor de stofkappen en de onderliggende rubber memebranen gewoon een revisiesetje kopen (iig bij chyparse). het eerste rubber is de stofkap de tweede het membraan voor afdichting van de olie. als die slecht is, dan kan dat lekkage veroorzaken. Vervangen en rijden! zo was het bij mij iig. Je bent voor een schijntje van de kosten en makkelijk weer op weg.
Als dat ook het probleem is bij de poster tenminste.
Wat veel vaker voorkomt is een lekke retourbundel oftewel de octopus.
Dat ziet er van een afstandje uit alsof je hoogteregelaar lekt; het drupt ook op dezelfde plek en in érg grote hoeveelheden.
Vaak (eigenlijk altijd) gaan ze kapot aan het bovenste retourslangetje van de hoogteregelaar naar de octopus die op het subframe ligt. Dan is octopus-vervangen de remedie.
Ook aan de onderste retour van de hoogteregelaar kan ie lek zijn; dat is “de kleine octopus” (2 hoogteregelaars + drukregelaar-retour, vandaar dat ie er zo aan doodbloedt) en die kan je vaak nog een klein stukje aansnijden en weer vast zetten.
Als je ‘m rechts opkrikt, het rechter voorwiel eraf haalt en de wielkastbeplating losklikt kun je er redelijk bij. Het vraagt wel wat aanpassingsvermogen maar het gaat.
Ich bin ein Breaker