ik zie de citroen visa echt bijna nergens meer rijden. enkel de c15’s nog her en der.
wat is de reden dat ze massaal op de sloop belanden? roest? motoren in de soep?
enlighten me
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
weinig liefhebbers heb ik niet gezegd.
ik vind de visa een erg gave auto zelf
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Mijn ervaring met die dingen is dat ze onder je kont wegroesten ! Wij hadden vroeger een Visa GT, die is dus ook door roest weggevaagd
Re: Visa
M&M schreef:metro2005 schreef:weinig liefhebbers heb ik niet gezegd.
Nee dat klopt , dat zeg ik
persoonlijk vind ik het best een grappig autootje ... met name de GTi
Is het ook… en errug snel moet ik zegge was echt een raket
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
In het blaadje wat je kreeg op de Citroën Visa wereldmeeting een paar jaar geleden stond een overzicht van wat er nog aan Visa’s rondreed in NL per type. Dat was toen nog iets van 1200 stuks geloof ik, ik kan het wel eens opzoeken als er behoefte aan is.
Het nadeel van visa’s is roest en slechte (achter) remmen. Daarom zijn ze niet populair en kopen mensen liever een AX, die roesten veel minder en zijn meer betrouwbaar en ogen wat moderner. verder wordt de Visa 2 cil. vaak gesloopt om het motortje wat vervolgens in een Lomaks of Burton terecht komt. (of in een besteleend zoals bij mij )
Zodoende wordt het hard minder. Ze verdwijnen nog niet zo snel uit het straatbeeld als de Axel of LN/A maar het scheelt niet veel…
Ik ben nu al een paar jaar bezig alle Visa’s die ik nog tegen kom op de foto te zetten, het konden de laatste wel eens zijn…:-)
Binnekort dus ook een hoofdstukje Visa op de site.
gr.Martijn
3 jaar geleden had ik er nog 6 in de schuur staan.
Maar mijn ouders wouden de schuur graag opruimen. Moest ik ze verkopen. Ik heb er 1 gehouden, een nog zeldzamere VISA DIESEL!!!
Met mijn eerste Visa, een Super E uit 1982, ben ik de halve wereld afgeraced. Ik was 18, en wou natuurlijk veel rijden. Dus om de haverklap zat ik weer in Frankrijk Jeu-de-boules te spelen ha ha ha.
Test
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
In Citroën hoofdstad Delft rijden nog enkele tientallen Visa’s rond gelukkig. Maar buiten Delft zie je ze nauwelijks. Ik ken zelf iets van 5-6 mensen met een Visa.
Grootste probleem: roest, slechte remmen (TIP: vervang elk jaar de remvloeistof, dat scheelt een hoop ellende aan remonderdelen, want het systeem is enorm gevoelig voor condensvorming), en slecht onderhoud aan de motor (ontsteking en kleppen en olie (bovenliggende nokkenas verdient ‘respect’).
Ze roesten inderdaad. Maar tijdens mijn vakantie in Spanje werd je “doodgegooid” met Visa’s (zelfs veel dieseltje).
Wat ook gauw heengaat is de hoofdremcylinder. Die is in 11 van de 10 gevallen onderweg, of al gearriveerd bij zijn grootje.
Test
Die visa roesten wel erg snel was echt een ramp met die dingen. Ze reden wel lekker vond ik altijd. Had ook wel wat. ZOn Ax vind ik zelf helemaal niks, heb er verschillende van gezien om mij heen, maar altijd stuk en ook roetsen trouwens, de achter dorpel onder de achter klep.
Zon vias gti lijkt me wel lachen, maar daar kom je niet meer aan, net als die chrono’s, kon je 10 jaar geleden zo kopen, was niks waard. Zie het nu nooit meer
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
CitroenAZU schreef:
Ik ben nu al een paar jaar bezig alle Visa’s die ik nog tegen kom op de foto te zetten, het konden de laatste wel eens zijn…:-)
Hier rijdt nog een mooie Visa Leader rond.
Ik vond het voordeel van de Visa wel de standaard 4 portieren!
Heb er 2 jaar een gehad, nieuw gekocht, maar het was geen beste: vanaf de 1e dag dat we hem hadden kwam er water naar binnen , en na 14 maanden en ruim 20.000 kilometer lag de koppakking eruit. Dat werd overigens wel door Citroën onder coulance volledig vergoed!
Het ding (een 11 RE) was trouwens wel behoorlijk zuinig en nog redelijk stil ook op de snelweg.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:...........Het ding (een 11 RE) was trouwens wel behoorlijk zuinig en nog redelijk stil ook op de snelweg.
Ik heb er maar eentje gehad….toen ik in 1992 mijn eerste BX RD-break kon verkopen, het was aan een collega-koerier wiens auto de geest had gegeven en aan mij vroeg of hij mijn BX-break kon kopen.
Toevallig wist ik bij een (toenmalige) Peugeot-dealer in Hillegom een Witte VISA RE…met LPG-installatie te koop…..die net 120.000 km op de teller had staan.
Met een beetje geld bijleggen heb ik die toen gekocht….mijn eerste rit was meteen naar (voorbij) Frankfurt heen en meteen weer terug.
Continue 140 op de autobahn….....wat een heerlijk (zittend en rijdend) karretje was dat !
En vooral ook die HOGE instap was ideaal…zijn opvolger (de AX) is me veel te laag gebouwd.
Die gastank in de VISA leek op een soort Scudraket die in de breedte tegen het achterschutbord zat gemonteerd.
Helaas, al na een paar maanden kwam ik in den Bosch een Opel Manta tegen die plotseling op mijn weghelft terecht kwam….compleet totalloss.
En aangezien er geen getuigen waren van het ongeluk, moesten we beiden voor eigen kosten opdraaien.
Wat ook gauw heengaat is de hoofdremcylinder. Die is in 11 van de 10 gevallen onderweg, of al gearriveerd bij zijn grootje.
Ik heb er nog een Waarschijnlijk door een tectyl behandeling nog gespaard gebleven, maar ondanks dat nog wel last van rimpels . Wat het remmen betreft, die van mij remt inderdaad zwaar beroerd. Het rempedaal trap je zowat door het schutbord heen en dan gebeurd er iets. Heeft volgens mij te maken met de hoofdremcilinder. Wat kost ongeveer het vervangen van zo’n ding?
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Persoonlijk bewaar ik nog goede herinneringen aan de Visa Club van m’n vader. De auto werd in ‘83 nieuw gekocht en 14 (!) jaar later ingeruild op een tweedehands AX. De auto was toen al meerdere keren behandeld tegen de roest.
De laatste 3 jaar (dus ‘95 t/m ‘97) maakte ik er als student met OV-jaarkaart ook geregeld gebruik van. Gelijk de eerste rit na het behalen van m’n rijbewijs bijna een kop-staartbotsing veroorzaakt i.v.m. (jawel) weigerende remmen (defecte hoofdremcylinder). Gelukkig werkte de handrem nog wel.
Voor de rest: geweldige auto, technisch was het 2-cylinder 652 cc boxermotortje nog 100% (ook na 14 jaar), alleen jammer van de roest. Heb vernomen dat de auto in december ‘99 helaas naar de sloop is gegaan.
Tegenwoordig zie je ze hoogst zelden.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zag in Wartena, Friesland, nog een leuke Visa Leader staan. Daar woont volgens mij een echte liefhebber die ook een CX heeft.
Iemand bekend met hem/haar???