Dit heb ik van een of andere site geplukt!
Vorige week heeft Peter R. de Vries in zijn tv-programma aangetoond dat politie-ambtenaren zich schaamteloos gedragen als zij in onopvallende politievoertuigen deelnemen aan het verkeer. (klik hier voor een uitgebreide reportage) Maar ook in herkenbare voertuigen nemen agenten het niet zo nauw met de voorbeeldfunctie die zij hebben. Fokko heeft dit op 5 december 2001 zelf ondervonden. Gelukkig had hij een camera bij zich en heeft hij het levensgevaarlijke wangedrag van de politie voor ons vastgelegd.
Zie hier de N360, de weg van Delfzijl naar Groningen. Even voorbij Ten Post kwam deze politie-auto voorbijzeilen. Overtreding nummer 1: afstand houden. Dit is levensgevaarlijk! Dit bewijst maar weer eens dat agenten niet op hun intelligentie geselecteerd worden. Dacht deze agent nu echt dat hij het wel kan winnen met zijn golfje tegen de achterkant van deze trailer?
Op deze foto is de tussenliggende afstand nog duidelijker te zien. Word je gesnapt door de politie met deze rijstijl dan kun je een prent van minimaal fl. 280,- verwachten. Als je harder rijdt dan 80 km/u dan betekent dit zelfs voorkomen voor het kantongerecht. De gangbare eis (tot 100 km/u): fl. 750,- boete plus een rijontzegging van 4 maanden, waarvan 2 maanden voorwaardelijk
En als klap op de vuurpijl: Inhalen over een doorgetrokken streep, ook dit kan je een prent van fl. 250,- opleveren. Let ook even op de koplampen van de tegenligger: deze moet zich rot geschrokken zijn! Op deze weg is 80 km/u toegestaan. Laten we aannemen dat zowel de vrachtauto als de tegenligger zich hier aan hielden, het politievoertuig dat aan het inhalen is, moet dus minimaal 90 km/u hebben gereden (hoewel 100+ meer voor de hand ligt). De snelheid waarmee de tegenligger en het politievoertuig elkaar naderen is dus minimaal 80 + 90 = 170 km/u! Schaamteloos gedrag van de sterke arm. Jammer dat er niet toevallig politie in de buurt was: zij hadden in minder dan tien minuten tijd voor minimaal fl. 780,- aan bekeuringen kunnen uitschrijven. En vanavond staat deze agent natuurlijk weer met droge ogen bekeuringen uit te schrijven voor fietsers die op een lege kruising door rood rijden…
(c)foto’s: Fokko B. (c)tekst: Pieter van Gilst
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
de wereld is ook zo oneerlijk. Is er ook navraag gedaan aan de agenten? Misschien moesten ze wel met spoed naar een ongeval of iets anders. Op rustige tijden hoef je dan geen zwaailampen te gebruiken. Tevens mogen ze om hun taak uit te oefen de regels negeren. Als dit niet het geval is kan je er inderdaad iets van zeggen. En we kunnen nou wel iedere keer de sterke arm in de zeik zetten maar als iemand ze nodig heeft dan duurt het te lang voor dat ze er zijn. Dit is een Citroen Forum als je wil zeiken over de Politie moet je dan doen bij de TufTuf club. Ook zo’n stelletje idoten die elke dag te hard rijden maar als de Politie dit doet dan mag het in een keer niet. Sorry dit wil ik dan ff kwijt.
Ik wil trouwens niet zeggen dat ik zo’n brave borst ben, in tegendeel ben ook wel eens van de weg gehaald, eigen schuld dikke bult
Peter
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ach, dit is de dagelijkse praktijk: Ik reed vorige week nog achter zo’n donkerblauwe Zafira aan, die ik toevallig aan het nummerbord herkende als “flitser”. Aangezien er nogal treuzelig werd gereden voor mij, haalde ik het hele zaakje in. Zat die Zafira doodleuk op 2 a 3 meter achter z’n voorganger, met een gangetje van krap 80.
Voor het geval ze hierop worden aangesproken hebben ze een standaardzinnetje uit hun hoofd geleerd: “Ja meneer, wij hebben ontheffing, wij mogen zo rijden want daar zijn wij op getraind”.
Ik kan mij niet echt meer druk maken om de politie.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Peteryed schreef:de wereld is ook zo oneerlijk. Is er ook navraag gedaan aan de agenten? Misschien moesten ze wel met spoed naar een ongeval of iets anders. Op rustige tijden hoef je dan geen zwaailampen te gebruiken. Tevens mogen ze om hun taak uit te oefen de regels negeren. Als dit niet het geval is kan je er inderdaad iets van zeggen.
Mochten ze, om de een of andere reden, ergens naar toe moeten waarbij ze haast hebben. Dan zijn ze wel degelijk verplicht om of sirene te voeren, of hun lampen, of beide!
Zonder dat moeten ze zich net zo aan de verkeersregels houden als ieder ander
En we kunnen nou wel iedere keer de sterke arm in de zeik zetten maar als iemand ze nodig heeft dan duurt het te lang voor dat ze er zijn.
Dat vind ik ook. Ze hebben bij mijn vorige werkgever ooit ingebroken en het duurde een halfuur voordat ze eens een keertje kwamen.
Dit is een Citroen Forum als je wil zeiken over de Politie moet je dan doen bij de TufTuf club.
Daarom staat dit bericht in het topic “ander onderwerp”.
Voor niet Citroën gerelateerde onderwerpen.
Ook zo’n stelletje idoten die elke dag te hard rijden maar als de Politie dit doet dan mag het in een keer niet. Sorry dit wil ik dan ff kwijt.
Hoezo ook? ik ben geen “te hard rijder”. Rij wel lekker vlot door maar hou me aan de snelheid!
Mvg Joost
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Nog wat foto’s
Verkeerd parkeren:
Repo’s:
http://images.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=679
Voorbeeldfunctie???
Op http://www.flitservice.nl staan er nog veel meer!!!
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:
Voorbeeldfunctie???
Die is dus ver te zoeken!
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
voor dat parkeren hebben ze ontheffing en dat kleven bij die vrachtwagen is gewoon lomp en ze kunnen niets zien aldus mijn pa die
bij de KLPD in Driebergen werkt
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
snap het allemaal niet….
als jullie het doen…. dan mag het wel….... (overal) te hard rijden, doorgetrokken strepen enz enz enz….
Ook het lastig vallen van ambtenaren die een bon aan het uitschrijven zijn: die mensen doen hun werk. Als jij fout staat, moet je dat toe geven…..
Als jullie (niet persoonlijk, tis een voorbeeld) aan het werken zijn, kom ik je toch ook niet lastigvallen en domme vragen stellen die nergens op slaan
En dat parkeren: misschien ergens een inval, waarbij haast is, moeten ze dan midden in een centrum een plaatsje gaan zoeken op kilometers van de plaats waar ze moeten zijn? handig, verdachte (of wat dan ook) gevlogen.
En over die voorbeeldfunctie: jullie hebben die niet in het verkeer???? Dus wel, als ik op de stoep ga staan, doet de rest het ook. Als ik het niet doe, doet de rest het ook niet, dus doen ze mijn voorbeeld na .
Ja, ik maak me hier druk over. Ik hou mezelf, als zoon van een agent, ook niet altijd aan de regels. Dat doet niemand Er is hier niemand die nooit te hard heeft gereden, om welke reden dan ook!!
maar ja, de rest weet het altij beter….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Tom Duckpower schreef:snap het allemaal niet….
als jullie het doen…. dan mag het wel….... (overal) te hard rijden, doorgetrokken strepen enz enz enz….
Ja, er is echter een groot verschil, ik overga ook aan de lopende band allerlei kleine verkeersovertredingen - wie niet? (Al maak ik het meestal niet zo bont als wat ik hier op fotos zie en regelmatig in levende lijve van onze blauwe vrienden meemaak) Het is echter nog een hele stap verder om ervoor bekeuringen uit te gaan delen aan medeburgers terwijl je je zelf beide professioneel regelmatig aan dezelfde overtredingen schuldig maakt. Ik denk dat je je dan heel erg moet gaan afvragen waar je eigenlijk mee bezig bent.
Bovendien is het argument “ze doen gewoon hun werk” een van de slechtste in algemeen gebruik. Volgens die logica deed een kampbewaarder of die kerel die zo efficient regelde dat er treinen vol met joden naar auschwitz gingen immers ook niets fout. Ook die deden immers gewoon hun werk, in het geval van nazi duitsland meestal zelfs nog geheel in overeenstemming met de wetten des lands. Toch reken ik het hun aan.
Ik neem aan dat mensen bij zinnen waren toen ze solliciteerde naar hun functies, en hoe ze zich gedragen in die beroepen kan hun dus wel degelijk aangerekend worden. Dit brengt mij logischerwijs tot de conclusie dat ze het dus niet erg vinden om met dubbele maten te meten, want zij mogen het wel, en anderen niet want daar treden zij actief tegen op. Dan beginnen bij mij al ernstige twijfels te ontstaan over wat voor soort mensen in het “politie-profiel” passen. Ik weet wel dat als ik dagelijks met dat soort hypocrisie geconfronteerd werd, dat beroep niet zou willen uitoefenen.
Ik kan me wel indenken dat de politie een imago probleem heeft. Ze willen zo graag respect, maar ik zie ze het nergens verdienen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
NoisemakeR schreef:(...) Mochten ze, om de een of andere reden, ergens naar toe moeten waarbij ze haast hebben. Dan zijn ze wel degelijk verplicht om of sirene te voeren, of hun lampen, of beide!
Zonder dat moeten ze zich net zo aan de verkeersregels houden als ieder ander (...)
En wat als ze snel naar een inbraak zitten en de desbetreffende inbreker graag in willen rekenen ? Moeten ze dan ook met zwaailicht en sirene aan komen stormen zodat meneer inbreker ruim de tijd heeft nog even een TV in z’n auto te dumpen en op z’n dooie akkertje weg te rijden ?
Nee, zwaailicht en sirene is niet verplicht. Echter, zonder zwaailicht en sirene ben jij als medeweggebruiker niet verplicht om ze voorrang te geven waar een gewone weggebruiker dat niet heeft.
Schijt aan originaliteit.
Re: Foto
M&M schreef:
Hé hier rij ik regelmatig ... heb ik gemist
Schalkwijk, dat zie je zo Die wagen is uitgeweken! voor Bram
Re: Foto
René van Maren schreef:M&M schreef:
Hé hier rij ik regelmatig ... heb ik gemist
Schalkwijk, dat zie je zo Die wagen is uitgeweken! voor Bram
Winkelcentrum Schalkwijk lijkt het me ?
KLEINE LETERS LEZEN BRAM
die laatste foto komt uit eindhoven…kwam ik vroeger ook vaak…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hier in Twente heeft de politie tenminste nog smaak:
er rijdt een onopvallende surveillance Xsara 2.0i-16V Phase2 bij de verkeerspolitie !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Toch effe reageren.
Ook ik ben de zoon van een politieman, maar dan nog zo`n ouderwetse Maastrichtse Goovy. Respect voor het blauw is er gedurende vele jaren “ingeramd”, zelfs als kind van een politie-ambtenaar werd van ons een voorbeeld functie verwacht, ik zal dus maar zwijgen over het gedrag van mijn vader zowel op de weg als in zijn “normale” doen; hij was poltieman dus hij diende ten alle tijde het voorbeeld te geven.
Dit respect voor het blauw is in slechts enkele jaren tijd omgevormd tot welhaast minachting (lees het topic “Het is blauw en het moet wat” bij “Verhalen”).
De argumenten dat ze ergens snel moeten kunnen zijn en dat dit zo nu en dan onopvallend (zonder toeters en bellen) moet kunnen en dat ze hiervoor de verkeersregels mogen overtreden is steekhoudend zolang ze hun eigen veiligheid en die van andere weggebruikers niet uit het oog verliezen. Dit is echter héél vaak ver te zoeken en worden er onverantwoorde risico`s genomen. Wat goed is het als de patrouille wagen helemaal niet ter plekke kan komen doordat ze brokken gemaakt hebben met het nemen van teveel risico.
In casu de (prachtige) fotoserie aan het begin van deze draad. Wat was de “schade” geweest als ze even met hun zwaailichten de aandacht getrokken hadden van de vrachtwagen en de tegenligger zodat deze wisten dat ze haast hadden en dat ruimte gemaakt diende te worden. De bemanning van de onderhavige patrouille wagen dient hun rijbewijs in te leveren en hun patrouilles te voet of met de fiets te doen (en gezien hun gedrag zou dat laatste ook weleens levensgevaarlijk kunnen zijn).
Het “wild” parkeren met politievoertuigen is moeilijk in te schatten; als ze daar moeten zijn i.v.m. het uitoefenen van hun dienst akkoord. Maar; al te vaak zie je ze voor je in de friture staan.
Respect moet je verdienen, het is echter zo dat de gemiddelde politieman/vrouw denkt dat door het pakje dat ze aan hebben ze ogenblikkelijk gerespecteerd dienen te worden en ze zich hiernaar ook opstellen.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)