Hoogte koppeling pedaal
Phoenix
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 22-12-2004

Gepost: 17 februari 2005 10:07 PM

Mijn ervaring met een andere auto is dat als de koppeling heel hoog (hoogst = niet ingetrapt) zit, hij aan vervanging toe is. Koppeling in mijn ZX ‘pakt’ halverwege, net wezen proefrijden in een ander ZX en die ‘pakte’ ook enorm hoog, eigenlijk net voordat ik m’n voet eraf haalde, wat sowieso al irritant rijdt.

Is het terecht om te denken dat er hier ook wat mis is met de koppeling of valt hoe ‘hoog’ of ‘laag’ een koppeling pakt makkelijk in te stellen?
(voorheen opel calibra was dat heel makkelijk te doen).

Heb hem wel op de handrem getrokken en koppeling los gelaten, sloeg toen meteen af.


Tevens stond het stuur scheef als je rechtuit wilde, leek eigenlijk niks aan de hand, maar ziet er gek uit dat als je rechtdoor wilt je je stuur 10 graden of zo gedraaid moet hebben. Iemand daar wat zinnigs over?

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 17 februari 2005 11:31 PM
  [ # 1 ]

Zolang de koppeling nog goed pakt en niet slipt is er niets mis mee en zou ik het fijn zo laten.
Het is mischien lastig rijden als je een andere koppeling gewent bent maar na een tijdje ben je gewent aan deze koppeling en zul je er waarschijnlijk goed mee kunnen rijden.
Dat is gewoon bij elke auto anders.!

Mvg Joost

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 18 februari 2005 12:29 PM
  [ # 2 ]

hier is ie ook heel hoog, ben er aan gewend,

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 18 februari 2005 12:35 PM
  [ # 3 ]

Alsie hoog zit, wil niet zeggen dat ie aan vervanging toe is, het kan nl. gewoon worden afgesteld.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 18 februari 2005 12:39 PM
  [ # 4 ]

mijn koppeling zit ook erg hoog (zie ander topic van me)
heb hem wat anders afgesteld nu zodat ie wat sneller pakt, gaat heel simpel door de stelschroef een paar slagen te verdraaien.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 februari 2005 03:54 PM
  [ # 5 ]
ZX-Cruiser schreef:

Stuur niet recht?
Is zo te verdraaien maar is denk ik wel een teken dat er iets mee is gebeurd. Stuurhuis zou wel eens een flinke oplawaai kunnen hebben gekregen via de wielen van bijvoorbeeld een stoepje (gladheid…).

Of het stuur is er ooit een keer afgehaald (bijvoorbeeld andere klokkenwinkel of andere reparatie…....gewoon even de auto dusdanig neerzetten dat je zeker weet dat hij *rechtuit* staat…..stuur eraf halen (wel een flinke grote sleutel nodig, was dat niet 32 ?) en dan opnieuw monteren. Wink

Heb dat bij de BX ook een aantal malen moeten doen.
Trouwens nog een behoorlijk KL#TE klus…....zitten te rammen en trekken om hem eraf te krijgen. Shocked

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 18 februari 2005 03:55 PM
  [ # 6 ]
Bram schreef:
ZX-Cruiser schreef:

Stuur niet recht?
Is zo te verdraaien maar is denk ik wel een teken dat er iets mee is gebeurd. Stuurhuis zou wel eens een flinke oplawaai kunnen hebben gekregen via de wielen van bijvoorbeeld een stoepje (gladheid…).

Of het stuur is er ooit een keer afgehaald (bijvoorbeeld andere klokkenwinkel of andere reparatie…....gewoon even de auto dusdanig neerzetten dat je zeker weet dat hij *rechtuit* staat…..stuur eraf halen (wel een flinke grote sleutel nodig, was dat niet 32 ?) en dan opnieuw monteren. Wink

Heb dat bij de BX ook een aantal malen moeten doen.
Trouwens nog een behoorlijk KL#TE klus…....zitten te rammen en trekken om hem eraf te krijgen. Shocked

Klopt gewoon een paar keer op slaan en heen en weer wrikken en trekken dan is ie zo los Smile

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 20 februari 2005 03:07 AM
  [ # 7 ]

Tip, hou die moer er nog net een paar slagen opzitten als je aan dat stuur loopt te trekken. Eindig je niet met dubbele chevrons in je voorhoofd.  Razz

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook