Ja hoor, wat ik niet meer mogelijk achtte, is gebeurd! Een nieuw verbruiksrecord!
Laat ik beginnen met de voorgeschiedenis. Vanaf het begin had mijn GTi een beetje last van stotteren. Niet mooi stationair lopen en bij lage toerentallen schokkend rijden. Verdeelkap vervangen, was al iets minder.
3 weken geleden de vacuumvervroegerdinges vervangen (zie topic “uitgestotterd” en die dag ook getankt.
En nu, na DRIE weken, ben ik pas weer wezen tanken! natuurlijk heb ik die 3 weken niet heel veel gereden, en wat ik reed was zelden een korte rit. Maar… dat kwam eerder ook al voor, het verbruik schommelde zo tussen de 1:8(bij relatief veel korte ritten) en 1:10 (meer langere ritten).
Nu, na 3 weken met nieuw vacuumdinges, heb ik daarnet getankt, en het verbruik: 1 op 12,77! woehoe! mijn GTi wordt nog eens economisch
Ik vond het zo iets bijzonders dat ik ‘t toch maar even meld.
Gaan er nog mensen naar Dirksland zaterdag?
Edit: verkeerd getalletje ingetypt… het moet 1 op 10,56 zijn. Nog steeds een record, maar die 12,77 was ook te mooi om waar te zijn
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Ik ga zaterdag naar Dirksland
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Oeps… in m’n excel-bestand de km-stand fout ingetypt…. verbuik is 1 op 10,56. Nog steeds een record, maar niet zo schokkend…
ik schaam me diep ops:
‘t gaat toch in de goeie richting
het verbruik van mijn 1.9tzi komt op 1 op 11,1. Nog niet echt spectaculair dacht ik zo, ben de 1 op 19 van mijn dTi nog teveel gewend ben ik bang
Ik ga zaterdag naar dirksland hoor!! Lijkt me erg leuk! Moet alleen vroeg weg wegens familienarigheid
Tot zaterdag!!
Serge.
Re: Nieuw zuinigheidsrecordje…
Harm schreef:
Gaan er nog mensen naar Dirksland zaterdag?
Ik weet nog niet of ik naar Dirksland kom, zoals je weet is m’n bix nou niet in bepaald in showroom staat, en ik wil toch een nette (en vooral complete) auto hebben bij ‘n meeting. Ik ben er in ieder geval nog over aan het denken.
Mark, over aan het denken? ik dacht dat ik je gisteravond omgeluld had :p Niet zeuren, gewoon komen!
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Met een GTI is 1: 12,77 niet makkelijk te halen, maar het kan wel. Mijn GTI heeft destijds zelfs een keertje 1: 13 gehaald. Rustig gereden op 80 km weggetjes, dat wel. Gemiddeld verbruik over de hele periode dat ik mijn GTI had kwam neer op 1: 11,8. ALs je de verbruikscijfers erbij pakt moet de GTI (althans de vroege modellen zonder kat) zelfs wat zuiniger zijn dan haar met minder PK’s bedeelde zusjes.
(Ik ben inderdaad ook zo’n freak die al zijn tankbeurten in een Excel-sheetje propt… )
Ik ben inderdaad ook zo’n freak die al zijn tankbeurten in een Excel-sheetje propt…
Hier is er nog een ...
Harm schreef:Ik ben inderdaad ook zo’n freak die al zijn tankbeurten in een Excel-sheetje propt…
Hier is er nog een ...
Ik heb het gedaan tot een fatale computercrash met de laatste backup van een half jaar oud ops:
Daarna waren de gegevens niet meer compleet.
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
EW schreef:Ik heb het gedaan tot een fatale computercrash met de laatste backup van een half jaar oud ops:
AU!!! Da’s flink balen.
Bewaar je niet al je benzinebonnen dan? ik heb een hele stapel liggen, met de km-stand erop geschreven…
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Neuh. Als ik ze heb ingevoerd mik ik ze weg. Ik heb toch al de slechte gewoonte van alles te bewaren (waarmee ik mijn echtgenote regelmatig tot wanhoop drijf, de schat! ).
Harm schreef:Mark, over aan het denken? ik dacht dat ik je gisteravond omgeluld had :p Niet zeuren, gewoon komen!
owkeej, owkeej Maar dan moet je niet een schone / complete Chic verwachten, want dat is ie geen van beide!
Harm schreef:Bewaar je niet al je benzinebonnen dan? ik heb een hele stapel liggen, met de km-stand erop geschreven…
Al mijn benzinebonnen worden keurig bewaard in m’n archief, het rond-archief om precies te zijn Voor ze in m’n archief gaan schrijf ik wel effe belangrijke data op (dus hoeveel ik getankt heb en hoeveel kilometertjes ik op die tank heb gedaan).
winnetou schreef:EW schreef:Ik heb het gedaan tot een fatale computercrash met de laatste backup van een half jaar oud ops:
AU!!! Da’s flink balen.
Ik heb naast zo’n Excel-documentje van al mijn huidige en voorgaande auto’s ook alle tankbonnetjes bewaard Er ligt een hele stapel van die bonnetjes (waar ik dan ook de km-stand op heb geschreven) in een mooi mapje. In verband met een mogelijk crash schrijf ik alles dus op in een schriftje en daarnaast in mijn Excel-documentje.
Ik ben er morgen bij in Dirksland….... met de Digit :whoohoo :whoohoo
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:winnetou schreef:EW schreef:Ik heb het gedaan tot een fatale computercrash met de laatste backup van een half jaar oud ops:
AU!!! Da’s flink balen.
Ik heb naast zo’n Excel-documentje van al mijn huidige en voorgaande auto’s ook alle tankbonnetjes bewaard Er ligt een hele stapel van die bonnetjes (waar ik dan ook de km-stand op heb geschreven) in een mooi mapje. In verband met een mogelijk crash schrijf ik alles dus op in een schriftje en daarnaast in mijn Excel-documentje.Ik ben er morgen bij in Dirksland….... met de Digit :whoohoo :whoohoo
Heb je nog een Digit dan ? ops: