1 van de 2
 1 2 Volgende > 

En toen, ieksEmmu? II
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 18 februari 2005 06:23 PM

We zijn, sinds je van de zomer in mn leven kwam , alweer 17.000 km verder…  met ca. 193.000 km op je teller rij je nog steeds comfortabel… Rolling Eyes

Maar de rook uit je uitlaat werd steeds witter en je lust ook wel een slokje koelvloeistof en olie de laatste tijd…

Na vanmiddag weer moeizaam starten en wel erg veel rook ontwikkeling ben ik met ieksEmmu maar direct naar de garage doorgereden. Hij staat bij Civer waar werd geconstateerd dat de koppakking nu echt lek was…
Het was toch al tijd voor een beurt en over een kleine twee maanden een APK, dus nu gaan ze m eerst vóórkeuren of het de moeite waard is de koppakking te vervangen…
Neutral

Iek verplaats me nu in een bee-Ieks…

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 18 februari 2005 06:38 PM
  [ # 1 ]

Re: En toen, ieksEmmu? II

ieksEmmu schreef:

We zijn, sinds je van de zomer in mn leven kwam , alweer 17.000 km verder…  met ca. 193.000 km op je teller rij je nog steeds comfortabel… Rolling Eyes

Maar de rook uit je uitlaat werd steeds witter en je lust ook wel een slokje koelvloeistof en olie de laatste tijd…

Na vanmiddag weer moeizaam starten en wel erg veel rook ontwikkeling ben ik met ieksEmmu maar direct naar de garage doorgereden. Hij staat bij Civer waar werd geconstateerd dat de koppakking nu echt lek was…
Het was toch al tijd voor een beurt en over een kleine twee maanden een APK, dus nu gaan ze m eerst vóórkeuren of het de moeite waard is de koppakking te vervangen…
Neutral

Iek verplaats me nu in een bee-Ieks...

Kijk es aan, nog een ECHTE auto gekregen als leenwagen ook Wink haha…

Wel bagger van die koppakking Sad maarja.. hij zal wel weer goed over de weg vliegen alsie gemaakt is!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 februari 2005 06:43 PM
  [ # 2 ]

Overweeg je als het allemaal erg is over te stappen naar een V6, of wat voor ideeen had je?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 18 februari 2005 07:32 PM
  [ # 3 ]

‘t Is een witte, barst-in-de-voorruit, afgeragd barrel zonder stuurbekrachtiging…  Twisted Evil veert wel soepel maar dat is ook alles Wink

Ik ben niet iemand die zomaar z’n auto inruilt, ik heb nog slapeloze nachten dat ik mn Lada Niva heb weggedaan…  Crying or Very sad

Stel, de koppakking is vervangen en het blok doet het weer als tevoren en ze vinden niks anders, dan kan ik nog een heel eind verder rijden. De belangrijkste andere dingen; distributieriemen, kachelradiateur, veerbollen zijn in goede staat. Ik heb ook nog een wél werkend schuif/kanteldak liggen dat ff verwisseld moet worden en een zijspatscherm dat met een goede spuitbeurt de gedeukte kan vervangen…

Stel, dit kan voor 1500 euro (incl een paar nieuwe bandjes…) dan heb ik daar nog steeds geen 2.0 Turbo of een V6 voor met lederen bekleding met een lage km-stand…

Maar stel, ik had geen jaarcontract maar een vaste baan, dan had ik een leninkje afgesloten en was ik in Duitsland aan het neuzen naar een topmodelletje XM II met automaat… Razz

Eerst maar ff afwachten, krijg er nu alleen maar stress van…

En dan is mn Duc eigenlijk ook aan een grote beurt toe…
Ik heb de verkeerde hobbies gekozen volgens mij…  Rolling Eyes

Staat dat zilveren bixje automaat in vlissingen nog te koop? Laughing

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 februari 2005 07:40 PM
  [ # 4 ]

Ja wie heeft niet de verkeerde hobbies hier. Het is ook een beetje een ziekte eigenlijk, want het afkicken is erg moeilijk.

Bij een nieuwe koppakking krijg je bij die motor ook een nieuwe distributieriem. Je kan even kijken wat er allemaal te koop is op XM-L, misschien dat iemand net iets van je gading aanbiedt tegen een leuke prijs.

Ik zou idd even kijken wat de reparatie gaat kosten, dan kan je het allemaal even bekijken natuurlijk. Staat nog een leuke zwarte XM V6 automaat te koop hier ergens voor 900 euro Smile. Daar zal toch wel e.a. aan gedaan moeten worden ben ik bang… vooral de staat van die automaat is twijfelachtig te noemen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 18 februari 2005 07:56 PM
  [ # 5 ]

ach ja, shit happens, maar nu is je xm weer zo goed als nieuw en voor dat geld koop je echt geen goeie V6. Al wordt het moeilijk om een goeie V6 te verkopen voor 2500 euro.
Zelfs mijn auto gooit al gauw een klein half litertje LHM per anderhalve week op straat en is het LHM peilen een fijne hobby geworden. Maar ik rij er nog steeds heerlijk in (al zijn de bollen niet best meer)

In april moet hij weer voor de apk en dan mogen ze bij Civer de lekkage verhelpen en de bollen vervangen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 18 februari 2005 08:13 PM
  [ # 6 ]

Gewoon koppakking vervangen!
Heb ik ook gedaan.
Is je XM echt wel waard hoor!

Mvg joost

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 21 februari 2005 12:50 PM
  [ # 7 ]

Dat is aardig wat doekoes bij mekaar…. btje duur wel.. laat je het bij Civer doen ? of Le Vélo ?

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 21 februari 2005 12:55 PM
  [ # 8 ]
ieksEmmu schreef:

Staat dat zilveren bixje automaat in vlissingen nog te koop? Laughing

2 Weken geleden nog wel.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 21 februari 2005 02:55 PM
  [ # 9 ]

De kortste weg met de minste stoplichten, dit ivm het rookgordijn wat ik achter me opwierp Laughing , was naar Civer. ‘t Is daar klein en gezellig rommelig op het eerste gezicht.

Ik wacht nu op hun belletje of ze nog meer grote problemen tegenkomen (denk het niet want verders reed ieksEmmu soepel, maar je weet nooit…). Dus als er verders niks aan de hand is laat ik ze de koppakking fiksen en meteen de APK/beurt.

Weer niet op vakantie dit jaar… Neutral

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 21 februari 2005 04:13 PM
  [ # 10 ]

Misschien zijn meetings een goed alternatief ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 21 februari 2005 04:20 PM
  [ # 11 ]
Lelijke Eend schreef:

Misschien zijn meetings een goed alternatief ?

Tuurlijk! Lekker erheen cruisen :fijnsturen

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 februari 2005 08:17 PM
  [ # 12 ]

je hebt er alleen een parkeerprobleempje

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 21 februari 2005 08:34 PM
  [ # 13 ]
Willem schreef:

je hebt er alleen een parkeerprobleempje

Bij Civer? Mwoah.. Laughing

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 24 februari 2005 06:46 PM
  [ # 14 ]

ieks!
Bij slecht nieuws zouden ze me bellen, ben toch maar ff langsgegaan om de stand van zaken te bekijken…

Blijkt dat de kop krom is, waarschijnlijk is er al eerder een koppakking vervangen, waarbij de kop niet gevlakt was… daardoor is de pakking nu weer gaan lekken…

er komt nu een andere kop op…

Ze waren dus al begonnen, voor de APK zijn ze verder geen ernstige mankementen tegen gekomen, waarschijnlijk nog iets met de remleidingen.

Wel zat er een scheur in het uitlaatspruitstuk… maar dat schijnt een XM euvel te zijn heb ik eens gelezen…

Ik hoop dat begin volgende week ieksEmmu en iek weer herenigd zijn…  Rolling Eyes
Ga ik m lekker verwennen met een ritje richting wasstraat… Very Happy

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 24 februari 2005 06:58 PM
  [ # 15 ]

Zal idd.. een peperdure rekening zijn… :S wel een werk zeg ! Mooie pic’s steef !

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook