Van mijn ax uit 1889 1.1 tge is de kachel lek je ruikt het heel erg en is nat aan onderzijde dashboard hoe moet ik te werk gaan wat kost het en wat kom ik tegen ??????
bx natuur
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: kachel lek
Simpel klusje, wel wat nat.
- Klem zo goed mogelijk de kachelslangen af onder je motorkap/tegen schutbord. Pas op dat je ze niet beschadigd.
- Haal via passagiersgedeelte wat plastic van je dashboard weg, net zo lang totdat je de kachelslangen ziet.
- Haal daar de slangen los.
- Haal de radiator los (2 boutjes?).
- Alles weer monteren (radiator op sloop regelen).
- Verwarming op warm zetten.
- Ontluchtingsnippels openzetten bij koelradiator en bovenop verwarmingsslangen onder de motorkap.
- Koelvloeistof bijvullen totdat nippels overstromen. Nippels dicht.
- Starten en 15 minuten stationair laten draaien. Af laten koelen en koelvloeistof bijvullen.
- Na eerste paar ritten weer vloeistofniveau controleren. ALTIJD nadat de motor minstens 30 minuten heeft afgekoeld.
toch knap als dat het enige probleem is voor een auto uit 1889
ontopic; wees blij dat je een type1 dash hebt. Dan is dit namelijk een simpel klusje.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Idd….
heb vandaag bij de AX van het meisje de kachelradiator vervangen en dit is een type 2 met modern dashboard dus. Das toch iets meer werk!!!!
Doordat de buisjes waar de slangen aan vast komen langer zijn dan bij een type 1 kan je de draai niet maken en moet je het hele kachelhuis kantelen. Da’s geen fijne klus kan ik je vertellen. De Haynes had ik uitgeleend dus het moest uit het hoofd. Dan alle bouten en moertjes maar eens zien te vinden. Bleek de laatste acher de ruitenwisser motor te zitten op het schutbord dus ruitenwisser eraf en de plastic afdekplaat. uiteraard het middelste schroefje dol en moest worden uitgeboord….Ben dus de hele middag bezig geweest en heb geen vel meer op mijn armen zitten. Nu weet ik weer waarom ik luchtgekoelde 2cil. rij