Weer een kwaal losgeweekt; nu ging mijn gti vanochtend op 3 cylinders lopen.
Vooral bij accelereren en stationair. als ik een constante snelheid rijd is het niet te voelen (schokkerig rijden). maar dus wel als ik gas bijgeef.
Alle ontstekingsdingen zijn nieuw en dit euvel komt uit de lucht vallen.
Kan het zijn dat er een injetieleiding is verstopt? Wie heeft ervaring met het gebruik van de daarvoor te verkrijgen middeltjes?
Het is nadat ik de auto bij en merkdealer heb laten behandelen tegen de olie in de radiateur. Moet ik dan echt alles maar beter zelf doen? Is er een verband?
Morgen ga ik ermee naar een garage want zo ga ik echt niet doorrijden.
Bij mij gisteren precies hetzelfde maar dat bleek dus een kaduuke rotor+verdeelkap te zijn. Maar die heb je zeker al vervangen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
bougies ooit wel eens vervangen/gecontroleerd :
spuiten alle injecteurs wel in :
bougie kabels
etc,etc…...................
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
bobine ?
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:bobine ?
Dan zou je van alle 4 de cilinders last hebben.
Kijk als eerste naar de bougies/bougiekabels, dan de verdelerkap + rotor, dan evt. nog de injectoren.
Vocht bij één van de bougie’s, bij mn Visa veel last mee gehad, met lucht- bedpomp eruit blazen en dan liep hij weer goed.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
alle onderdelen ontsteking vervangen
Zowel bobine, ontstekingsmodule, bougies en krukas-sensor zijn vervangen. Rotor is gecontroleerd en ok bevonden door garage toen die andere reut is vervangen.
Vanochtend begon het stotteren, alles is droog, maar ga morgen inspuiten met wd40.
Vanmiddag op terugrit naar huis begon hij op 4, maar liep later weer op 3 bij accelereren en stationair.
Ga morgen niet te veel zelf proberen, maar als inspuiten nix helpt druip ik weer af richting garage.
spuiten alle injecteurs wel in
Dat wil ik graag kunnen controleren.
Als je weet hoe dat is te zien, mag je mij/ons dat vertellen.
Bij voorbaat dank.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Een voor een de stekkertjes van de injectoren loshalen.
Als hij bij allemaal op 1 na slechter gaat lopen is deze de boosdoener.
Wat was je van plan met WD40???
Heb van meer mensen gehoord dat ze dat gebruiken, maar dat is echt alleen om iets los te maken.
Als je last van vocht heb, gebruik dan gewoon vochtverdrijver.
het kan ook zijn dat er een bougiedop niet goed op de bougie zit doordat de kabel iets is verschoven. Dan komt de dop wel op de kop, maar dan zit de binnenkabel nog niet op de bougie.
Een voor een de stekkertjes van de injectoren loshalen.
thnx, dat van de injectoren ga ik proberen.
wd40 is een soort Haarlemmer olie voor mij; heb mijn oude break, die vreselijk vochtgevoelig op de bobine was, flink geholpen daarmee, maar andere vochtverdrijver kopen is wellicht een goede tip. DANK.
Heb de bougiedoppen gauwgauw onderweg gecontrolleerd, maar dat kan idd nog iets beter.
Het vreemde is dat het een plots probleem is van de ene op de andere dag.
De auto heeft iets van 3 jaar niet gereden dus er kan best troep uit de tank inspoelen. Morgen heb ik een knutseldag vrijgenomen; ik zal er iets op vinden of anders LAAT ik het doen.
Ik lees nergens dat de bougiekabels al eens vervangen zijn. Vaak zijn deze de oorzaak dat de auto op 3 cilinders loopt. Ook is de verdeelkap goed bevonden, een klein scheurtje kan voldoende zijn.
Dus controleer de basis van de ontsteking opnieuw. (verdeelkap, rotor en bougiekabels)
Het is inderdaad het beste om alles even goed te controleren.
Je kunt er overal makkelijk bij en het is makkelijk te (de)monteren.
Zelfs een wiel verwisselen doe je nog langer over
Even kort mijn eerste vraag herhalen
Dank voor alle tips aangaande het controleren/vervangen vd electra.
Maar ... heeft iemand ervaring met een middel om injectoren te schonen, om ze te reinigen, door te spoelen.
Is dat spul, als het aan de injectie ligt, raadzaam om te gebruiken?
Is daar ervaring mee?
jeroentje schreef:Een voor een de stekkertjes van de injectoren loshalen.
Als hij bij allemaal op 1 na slechter gaat lopen is deze de boosdoener.
dit zou ik ook het eerst proberen en nogmaals het kan ook geen kwaad
om de bougies eens te controleren
door de bougies te vervangen heb je ook een mogelijke storing geelimineerd
ook zou je de bougiekabels 1 voor 1 fff controleren door deze van de bougie los te trekken en tegen het blok (massa) te houden.
naarmate de moter warmer word dringt de evt. olie die op de bougikabels zit de mantel van de kabel binnen waardoor de geleiding van de kabel verminderd soms zie je in het donker dan de vonk overspringen van de kabel naar het blok
Ik ga ervanuit dat je niet die goedkope blauwe bougiekabels heb in de trend van 4 voor een tientje
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Ultrasoon (laten) reinigen.
Maak je bougie kabels eens schoon met thinner.
Rubber smelt dan een beetje en daarmee smeer je de scheurtjes voor even dicht.
Bougies binnen 3000km opnieuw vervangen lijkt me niet de oplossing.
Heb de kabels 1 voor 1 losgehaald; eentje leek niet lekker te zitten. Vonk kwam wel door; was een lichte stroom voelbaar.Moest door voor werk. Maar vanmiddag was het even ok. tot een eindje te hebben gereden (Zaandam-Asd, tot de Coentunnel ok, daarna weer inhouden).
Zal de kabels en rotor verwisselen met mijn andere bx (donorwrak met kapotte automaat). Dat zal uit kunnen wijzen of het aan die dingen ligt.
Morgen laat ik weten of het is opgelost.