1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

hulp met paar XM probleempjes
superwuppy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

Gepost: 21 februari 2005 10:41 AM

Hallo Allemaal

allereerst wil ik even kwijt dat ik het leuk vind goede een citroën forum te hebben gevonden voel me hier best wel thuis . toppie

maar ik zit ff met een paar probleempjes Crying or Very sad
zelf heb ik al de onderdelen geregeld maar ik heb geen ruimte waar ik mijn XM 2 dagen in kan hebben om hem weer 100% te krijgen
is er iemand die de ruimte wel heeft en die mij zou willen en kunnen helpen zodat de auto eerder klaar is . ik moet de volgende dingen doen aan de auto : linker stuurkogel vervangen, rechter draagarm rubbers vervangen, handrem kabels vervangen ,en nieuwe remleidingen voor links + rechts . dan is tie weer OKE Laughing .

kan iemand mij hierbij helpen en ook met de ruimte omdat ik anders aan een drukke weg moet gaan kl.ten is niet prettig .

ook ben ik opzoek naar een oplossing voor het probleem dat mijn ABS niet werkt Crying or Very sad  kan het liggen aan een relais of kan het meerdere oorzaken hebben Confused:  .

laat even wat van je horen als je mij kunt helpen

groeten Superwuppy
:cevr
mag ook via MSN of prive bericht
tot horens

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 21 februari 2005 11:24 AM
  [ # 1 ]

welkom wuppie,
ik heb je topic even verplaatst naar het xm forum. want er zal vast nog wel doorgebept worden over je diverse xm problemen en die kunnen beter in xm forum staan dan in te koop / gezocht.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 21 februari 2005 11:48 AM
  [ # 2 ]

Re: hulp met paar XM probleempjes

superwuppy schreef:

ook ben ik opzoek naar een oplossing voor het probleem dat mijn ABS niet werkt

kijk eens of de boel schoon is rond je abs sensoren die ter hoogte van je schijfremmen zitten.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 februari 2005 01:13 PM
  [ # 3 ]

De ABS computer kan trouwens ook uitgelezen worden, die vertelt je dan waar het probleem zit. Scheelt zoeken. Op http://www.rocketfuel.nl is ergens een document te vinden (even zoeken) die je vertelt hoe je de boel met geimproviseerde apparatuur uit kan lezen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 21 februari 2005 01:20 PM
  [ # 4 ]

Even slightly semi offtopic, kun je de ABS computert van een BX ook uitlezen? Op ebay staat een fault code reader voor 21 euro, das misschien wel een handig ding.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 februari 2005 01:51 PM
  [ # 5 ]

Ik denk van wel. Heb je overigens geen apparaat voor nodig. Is een kwestie van een paar stukken draad en een lampje dacht ik. Meer op de site van ZX Cruiser.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

superwuppy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 februari 2005 03:25 PM
  [ # 6 ]

Re: hulp met paar XM probleempjes

René van Maren schreef:
superwuppy schreef:

ook ben ik opzoek naar een oplossing voor het probleem dat mijn ABS niet werkt

kijk eens of de boel schoon is rond je abs sensoren die ter hoogte van je schijfremmen zitten.

zit dat ook achter of alleen voor aan de schijven ?????

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 21 februari 2005 03:27 PM
  [ # 7 ]

Ik dacht alleen voor,    weet het niet zeker Surprisedops:

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7313

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 februari 2005 03:33 PM
  [ # 8 ]

ook achter Wink  anders zou de achterkant uitbreken als er voor pompend geremd wordt.

voor zou dan de auto steeds fff rollen terwijl de willen achter niet rollen
zou zo’n abs systeem weinig zin hebben Confused

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

superwuppy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 februari 2005 03:37 PM
  [ # 9 ]
citroen23 schreef:

ook achter Wink  anders zou de achterkant uitbreken als er voor pompend geremd wordt.

voor zou dan de auto steeds fff rollen terwijl de willen achter niet rollen
zou zo’n abs systeem weinig zin hebben Confused

ik heb laatst achter nieuwe schijven en blokken geplaatst maar heb niet echt iets van sensoren gezien (ook niet echt op gelet ) maar er zit volgens een kenner wel A.B.S op de auto

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 21 februari 2005 03:55 PM
  [ # 10 ]

Als er ABS op zit, en hij doet het niet, dan zou het ABS lampje eigenlijk wel permanent aan moeten staan. Sensoren zitten zowiezo rondom….

Profiel  

superwuppy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 februari 2005 04:10 PM
  [ # 11 ]

lampje brand niet en is ook niet stuk

heb ze laatst allemaal vervangen

maar dat ik met sneeuw remde ging ik gewoon rechtdoor zonder tegen pomp werk van de ABS

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 21 februari 2005 04:26 PM
  [ # 12 ]

Wat voor een XM (type, bouwjaar etc) is het precies? Als je ABS niet werkt en het ABS lampje staat niet aan dan is dat wel een beetje vreemd…. kijk eens onder de auto of er ook echt sensoren zitten.

Profiel  

superwuppy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 februari 2005 04:56 PM
  [ # 13 ]

Ik bezit de wonderschoone
Citroën XM 2.0i Ambiance U9
Idea
van augustus 1992

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 21 februari 2005 05:22 PM
  [ # 14 ]

Ik weet dat de 2.0i Ambiance in 1990 ABS standaard had. Ik weet niet of dat in 1992 ook nog zo was. Als je lampje het niet doet, en je ABS ook niet, heb je best kans dat iemand het lampje losgekoppeld heeft om door de APK te komen.

Profiel  

superwuppy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 februari 2005 05:51 PM
  [ # 15 ]

volgens iemand die ik ken
heeft mijn auto wel ABS omdat er oder de motorkap een
remcomputer ofzoiets hangt beetje in de buurt van het linker voorwiel (aan die kant dus )

heb er zelf ook geen verstand van
hoe kan ik er voor zorgen dat het Idea  weer gaat branden
zodat ik kan zien of ie ut doet of nie ConfusedConfusedConfusedConfused:

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook