WYD schreef:150-200 kilometer is een beetje overdreven. Hou het op 50-75 km
Haha ik zal hem van de week aftanken en de dagteller op nul zetten, dan laat ik wel horen waar die op staat als de meter weer beweegt…
WYD schreef:BxBandit schreef:Ach ja, bij mij is dat metertje ook maar een grove indicatie. Mijn progress heeft een tank van 66 liter. Als ik die vol gooi kan ik zeker zo’n 150 tot 200 kilometer rijden voordat het wijzertje uit de rechterhoek komt. Dan gaat ie vrij snel naar links. Als ie in het rood komt zit er nog 20 liter in, en tegen de tijd dat het rode lampje gaat branden nog steeds een liter of 10.
Zodra hij op een kwart staat gooi ik er gewoon weer wat bij…
Dat komt omdat de vlotter niet in de vulpijp zit, terwijl daar toch een redelijke hoeveelheid in zit.
150-200 kilometer is een beetje overdreven. Hou het op 50-75 km
Bij 66 liter tanks zit er er in de vulpijp een tankje van 14 liter dat niet door de meter wordt bijgehouden. Mijn recordafstand voordat de meter ging zakken was 350 km. Uiteindelijk ging er met die tank na krap 800 km ong. 40 liter in.
Maar goed: bovenstaande gaat alleen op voor 66 liter tanks.
mpostma schreef:Bij 66 liter tanks zit er er in de vulpijp een tankje van 14 liter dat niet door de meter wordt bijgehouden.
Dat zal het zijn dan. Hehe toen ik de BX net had en voor het eerst mijn verbruik wou meten, had ik de tank volgegooid en de dagteller op nul gezet. Toen de meter 3/4 vol aangaf had ik er al iets van 350 kilometer op zitten, dus ik dacht “4 keer 350 is 1400 km, gedeeld door 66 is 1 op 21 “
Dat bleek toch tegen te vallen maar 1 op 15, 16 lukt wel, met veel (rustige) snelwegkilometers dan… En het Nieuwe Rijden natuurlijk
Een progress heeft een 66 liter tank.
Misschien dat ik dan toch niet echt zuinig rijd */me krabt aan z’n hoofd *
WYD schreef:Een progress heeft een 66 liter tank.
Misschien dat ik dan toch niet echt zuinig rijd */me krabt aan z’n hoofd *
Kijk eens rechts onder je achterbumper, daar moet je het tankje zo in de vulbuis kunnen zien zitten.
Tja de progress heb ik ondertussen al niet meer.
Zal morgen even naar m’n Tzi kijken die bij mijn weten ook een 66 liter tank heeft.
Heb de proef op de som genomen;
Bij een volle tank, ging na 65kilometer de benzinemeter zakken.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Wees blij dat jullie een benzinemeter met naald hebben. Een achterlijker instrument als de benzinemeter in een Digit heb ik nog niet gezien. Vijf blokjes + een waarschuwingslampje en dat is het. Soms een blokje meer, soms een blokje minder, afhankelijk van hoe snel je een bocht hebt genomen, hoe hard je over een drempel bent gegaan of hoe hard je hebt geremd. Er valt eigenlijk niets over te zeggen.
Mijn bak rijdt overall 1 op 12, das snelweg, provinciale weg en veel stadsverkeer. Minimum vereist octaangetal: 96. Ben vaak te lui om te mixen, dus tank toch maar 98.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Wees blij dat jullie een benzinemeter met naald hebben. Een achterlijker instrument als de benzinemeter in een Digit heb ik nog niet gezien. Vijf blokjes + een waarschuwingslampje en dat is het. Soms een blokje meer, soms een blokje minder, afhankelijk van hoe snel je een bocht hebt genomen, hoe hard je over een drempel bent gegaan of hoe hard je hebt geremd. Er valt eigenlijk niets over te zeggen.
Mijn bak rijdt overall 1 op 12, das snelweg, provinciale weg en veel stadsverkeer. Minimum vereist octaangetal: 96. Ben vaak te lui om te mixen, dus tank toch maar 98.
Later Wouter het maar niet horen
WYD schreef:Heb de proef op de som genomen;
Bij een volle tank, ging na 65kilometer de benzinemeter zakken.
Ik heb hem gisteren volgegooid, maar nog niet veel gereden. Zodra de meter wat doet hoor je het!
WYD schreef:Alcyone schreef:Wees blij dat jullie een benzinemeter met naald hebben. Een achterlijker instrument als de benzinemeter in een Digit heb ik nog niet gezien. Vijf blokjes + een waarschuwingslampje en dat is het. Soms een blokje meer, soms een blokje minder, afhankelijk van hoe snel je een bocht hebt genomen, hoe hard je over een drempel bent gegaan of hoe hard je hebt geremd. Er valt eigenlijk niets over te zeggen.
Mijn bak rijdt overall 1 op 12, das snelweg, provinciale weg en veel stadsverkeer. Minimum vereist octaangetal: 96. Ben vaak te lui om te mixen, dus tank toch maar 98.Later Wouter het maar niet horen
Hoezo niet?
Ik ben het in grote lijnen eens met Alex. Ik vind die blokjes helaas erg snel zakken (ik vrees dat mijn Weber-carburateur iets meer zuipt dan jouw Solex… ). Maar ik ben wel ergere benzinemeters tegen gekomen.
De dashboards van de BX 19 GT en de BX Sport hebben het instrumentarium geërfd van de CX type 2, met een nog veel slechtere benzinemeter. Bij mijn GT was ie althans altijd iets aan het aanwijzen behalve de goede stand…
Toch heb ik liever die blokjes van het Digit-dash, want dat wil dan iig zeggen dat ik zo’n heerlijke en zeldzame BX 19 Digit onder m’n kont heb zitten
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
BxBandit schreef:WYD schreef:Heb de proef op de som genomen;
Bij een volle tank, ging na 65kilometer de benzinemeter zakken.Ik heb hem gisteren volgegooid, maar nog niet veel gereden. Zodra de meter wat doet hoor je het!
Met mijn BX 19 TGI (met 66-litertank) heb ik eens de wijzer zien dalen nadat ik al 250 km had gereden. Uiteindelijk zo’n 800 km met die tank gereden. Niet slecht voor een 1900-motor met injectie.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:BxBandit schreef:WYD schreef:Heb de proef op de som genomen;
Bij een volle tank, ging na 65kilometer de benzinemeter zakken.Ik heb hem gisteren volgegooid, maar nog niet veel gereden. Zodra de meter wat doet hoor je het!
Met mijn BX 19 TGI (met 66-litertank) heb ik eens de wijzer zien dalen nadat ik al 250 km had gereden. Uiteindelijk zo’n 800 km met die tank gereden. Niet slecht voor een 1900-motor met injectie.
Dan zit je rond de 1 op 14/15. Dan komt het moment dat ik mij moet gaan schamen om mijn toch wel zware rechtervoet.
De laagste/hoogste km-stand die ik ooit heb gezien bij:
- het begin van de meter : 175/ 350 km
- het eerste streepje : 250/450 km
- het tweede (rechtopstaande) streepje : 450/675 km
- het derde streepje : 550/800 km
- voor het tanken : 700/1100 km.
Dit met een turbo diesel. Met een ongeblazen berline moet het nog wel wat beter kunnen. Bij de hoogste km standen kwam ik uit rond een eindverbruik van ong. 1 op 20. Het beroerdste dat ik ooit heb gescoord was 1 op 12 (ja diesel, slik)
Ja mensen, ik heb weer een nieuw zuinigheidsrecord!
Gisteren getankt, 47 liter. op 507 km! da’s 1 op 10,73!
*dansje*
Harm schreef:Ja mensen, ik heb weer een nieuw zuinigheidsrecord!
Gisteren getankt, 47 liter. op 507 km! da’s 1 op 10,47!*dansje*
Toe maar!!
Daar moet op gedronken worden, hi ha ho!!
:16 :52 :51 :coolrol :partytime :whoohoo