mpostma schreef:ieksEmmu schreef:koelvloeistof die in de verbrandingskamers lekt?
Ik zag laast een geinige Corsa type A 1.6 GTI die overduidelijk last had van forse koelvloeistofmeeverbranding. De rookuistoot leek op een stoomtrein en er bleef echt een mistbank hangen op de snelweg hagen. Het stonk ook heel weeïg naar koelvloeistof (diegenen die wel eens een koelvloeistofspuiter hebben meegemaakt herkennen de geur). Ik zou mij dus niet zo snel ongerust maken over meeverbrandende koelvloeistof: dat ruik je onmiskenbaar als je erachter staat. En in de winter is een witte pluim achter de wagen de eerste 15 km bij diesel/benzineauto’s en permanent bij LPG auto’s heel gewoon.
Wel opvallend, de vorige keer dat ik een dergelijk type vervoermiddel zag (zo’n A type Corsa GTI) rijden viel het vervoermiddel eveneens op door overmatige rookproductie: toen rook het naar overmatige verbranding van motorolie. Kennelijk niet zo’n goed product of ze worden ongelooflijk mishandeld. Of ze rijden nog bij bosjes rond maar vallen mij alleen op als ik er last van heb.
Wist je dat dat spul ook heeeeeeeeeel vies smaakt!!!
Het ruikt zoet, maar zo smaakt het niet…..
Bij het wisselen van de motor stond mijn ZX op 2 assteunen (ik heb geen brug) en ik moest dus onder de auto liggen. De slang waar de koelvloeistof de motor in gaat kon ik alleen vanaf de onderkant, en heel moeilijk bij. Ik had de koelvloeistof afgetapt dus verwachtte geen problemen. Ik kreeg toch een flinke golf recht over mijn gezicht. Afrader om na te doen! En je weet hoe dat gaat: Moeilijk en inspannend dus je hebt je mond een beetje over en je tong uitgestoken….
Ik weet dus hoe die zooi ruikt.
Koelvloeistof is nog giftig ook, dus zuip of proef niet teveel van dat spul :44
maar misschien word je er wel kachel van
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
harry schreef:maar misschien word je er wel kachel van
Hehe misschien? en anders hou je er een leverbeschadging aan over
Met 1L verse koelvoeistof schijn je jezelf om zeep te kunnen helpen? ja niet meteen maar het acuut falen van je lever zorgen voor een langzame en pijnlijke dood op de IC
Oeps Sorry ops: , ga opeens wel heel erg fftopic
ZX1.4i schreef:harry schreef:maar misschien word je er wel kachel van
Hehe misschien? en anders hou je er een leverbeschadging aan over
Met 1L verse koelvoeistof schijn je jezelf om zeep te kunnen helpen? ja niet meteen maar het acuut falen van je lever zorgen voor een langzame en pijnlijke dood op de ICOeps Sorry ops: , ga opeens wel heel erg fftopic
Och, altijd handig om te weten. Kun je volgens mij toch beter nog methanol drinken. Welliswaar ook giftig, maar kachel wordt je zeker!
Over proeven van vloeistoffen gesproken. Ik zou het ook niet aanraden om LHM te proeven.
mpostma schreef:Och, altijd handig om te weten. Kun je volgens mij toch beter nog methanol drinken. Welliswaar ook giftig, maar kachel wordt je zeker!
Over proeven van vloeistoffen gesproken. Ik zou het ook niet aanraden om LHM te proeven.
Methanol is giftiger dan koelvloeistof, een kleine hoeveelheid opdrinken maakt je al blind en iets meer geeft je een enkele reis naar het hiernamaals
Pure methanol (98 a 100%) mag je zonder vergunning ook niet bij je hebben.
Wat zit er eigenlijk allemaal aan componenten in LHM :