Ik vroeg me af of jullie ook altijd de blower moeten aanzetten om het met dit koude weer aangenaam te krijgen in de auto. Of is mijn interieurfilter dermate vervuild dat er in stand 0 geen lucht meer naar binnen stroomt?
Bij mijn vorige wagen gebruikte ik alleen stand 1 om het snel warm te krijgen; daarna stroomde er genoeg rijwind naar binnen om alleen met de temperatuurknop, zonder aanjager, de warmte regelen.
Of schakelt de xsara de luchtaanvoer zelfs helemaal af in stand 0?
Groet,
rene
Als je Airco hebt, kun je die ook gewoon aanzetten… dan zijn je ruiten zo schoon !
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
volgens mij gebeurt er op stand 0 weinig tot niets
ik gebruik normaal gewoon stand 2 gaat redelijk snel en weinig herrie
Ik gebruik in het begin stand 1 of 2, daarna gaat ie meestal op stand 0, dan komt er genoeg warme lucht binnen, op de snelweg en 80 wegen moet ik zelfs koude lucht erbij draaien omdat het anders te warm wordt. Als ik 80 rij of harder merk ik ook geen verschil tussen stand 0 en stand 1. Uit is natuurlijk beter, anders verbruik je weer meer en slijt de ventilator meer.
Maar dat is met mijn Berlingo..
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
laat dan even kijken naar je pollenfilter! hij hoort wel bij elke beurt vernieuwd te worden.
ik heb op stand 0 ook gewoon rijwind(berlingo) maar geen xsara.
let us know, dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Hallo,
Ik ben een beetje aan het rond kijken op dit forum en vond het nodig toch even te reageren.
Mijn probleem is niet precies hetzelfde maar heb ook probelemen met de ontwaseming van m’n C5. Kijk daarom eens bij de rubriek ontwaseming onder C5.
Vr.Gr. van Frank
“Never drive faster than your angel can fly”.
Vandaag heb ik het filter vervangen ( )
Hoewel het oude filter er vuil uit zag maakt het niks uit voor de doorstroom van lucht. Zonder blower gebeurt er bitter weinig.
Ik concludeer dat de lucht een lange bochtige weg in een Xsara moet afleggen en zonder hulp van de blower maar mondjesmaat doorstroomt.
reneke schreef:Ik concludeer dat de lucht een lange bochtige weg in een Xsara moet afleggen en zonder hulp van de blower maar mondjesmaat doorstroomt.
Gelukkig beseft de climate control die ik heb dit ook. Ik heb deze eigenlijk altijd in de stand “automatisch” staan en dan springt de blower altijd bij; koud, warm, airco aan of uit, altijd. M.a.w. voor enige circulatie is het gewoon noodzakelijk om de blower zachtjes aan te zetten.
Vroem