even een vraagje, ik kan me herinneren, dat er bij de benzinevulgat onder de benzinedop een soort van klepje zit die je met het tanken opzij druk ofzo, na het trechtervormige buis, maar nu zit ie er niet meer bij mij
nu ruik ik , als ik een scherpe bocht naar links neemt, een benzinegeur, en zie je dat er bij de benzinedop allemaal benzine uitgekomen is,
en nu zag ik dat klepje niet meer zitten, dus kan iemand mij bevestigen dat daar zo klepje zit?
en hoe ik dit moet vervangen, want nu kan ik maar steeds half vol tanken?
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
bij mij zit daar een metalen afdichtklepje ja.
houdt denk ik de benzinedampen tegen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Zo een klepje komt mij wel bekend voor bij bezine auto’s, maar mijn ZX heeft niet zo een klepje, hoort deze standaard wel te zitten op een ZX type-1 :
ZX1.4i schreef:Zo een klepje komt mij wel bekend voor bij bezine auto’s, maar mijn ZX heeft niet zo een klepje, hoort deze standaard wel te zitten op een ZX type-1 :
maar komt er bij jou geen benzine uit als een scherpe bocht naar links maakt, bij mij wel ,
maar mijn benzinedop sluit ook niet goed af (gaat goed op slot, maar niet waterdicht),
maar vroeger toen dat klepje erzat had ik daar geen last van
C4 Catus 110 All Black
hier zit ie bij mij (bij het rode cirkeltje)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
harry schreef:ZX1.4i schreef:Zo een klepje komt mij wel bekend voor bij bezine auto’s, maar mijn ZX heeft niet zo een klepje, hoort deze standaard wel te zitten op een ZX type-1 :
maar komt er bij jou geen benzine uit als een scherpe bocht naar links maakt, bij mij wel ,
maar mijn benzinedop sluit ook niet goed af (gaat goed op slot, maar niet waterdicht),
maar vroeger toen dat klepje erzat had ik daar geen last van
Nee ik ruik geen benzine bij een scherpe bocht, of neem je de bocht gewoon veel harder, dat kan heel goed met jou ZX16V
Ik denk dat je benzinedop de boosdoener is, deze sluit toch niet helemaal goed af lijkt mij
Zit je tankvlotter (onder de achterbank) nog goed vast ? Dat veroorzaakt nl. ook benzinestank !
metro2005 schreef:hier zit ie bij mij (bij het rode cirkeltje)
ja, daar zat ie van mij ook , maar nu niet meer
C4 Catus 110 All Black
gti_styling84 schreef:Zit je tankvlotter (onder de achterbank) nog goed vast ? Dat veroorzaakt nl. ook benzinestank !
nee, er was echt benzine bij de tankdop eruit gelopen, heb de rest gecontroleerd,
@zx1.4 zit jouw benzinedop echt er heel strak op?
ik moet even kijken hoe ik dit ga oplossen, want ze zullen dit niet los verkopen
C4 Catus 110 All Black
harry schreef:gti_styling84 schreef:Zit je tankvlotter (onder de achterbank) nog goed vast ? Dat veroorzaakt nl. ook benzinestank !
nee, er was echt benzine bij de tankdop eruit gelopen, heb de rest gecontroleerd,
@zx1.4 zit jouw benzinedop echt er heel strak op?ik moet even kijken hoe ik dit ga oplossen, want ze zullen dit niet los verkopen
Ffe rondneuzen bij een sloperij ! Daar hebben ze echt nog wel wat liggen denk ik
maar 2 tanks(die van mijn eigen ook) los schroeven is een beetje te veel van het goede
C4 Catus 110 All Black
harry schreef:nee, er was echt benzine bij de tankdop eruit gelopen, heb de rest gecontroleerd,
@zx1.4 zit jouw benzinedop echt er heel strak op?ik moet even kijken hoe ik dit ga oplossen, want ze zullen dit niet los verkopen
Als ik de dop erop zet en vastdraai met het sleuteltje dan zit deze er goed strak op en ik tank echt tot het randje vol, tot de boel overloopt en ik ruik nooit een benzine lucht, ja alleen datgene wat ik heb gemorst.
De dop zal heus wel los te krijgen zijn denk ik bij Carfix of dichterbij huis bij die onvriendelijke Hoonaard Autoservice, wat het gaat kosten???
Op de sloop moet je het dan ook maar treffen dat je een ZX vindt waar de sleutels erbij liggen en dan heb je 2 verschillende sleutels of je moet dat cylindertje kunnen overzetten?
Wacht eens even ik krijg opeens een ingeving
Zit er niet een soort O-ring om die dop? en anders zou je een platte/vierkante O-ring om de dop kunnen doen, zodat deze alsnog goed afsluit.
Ik heb een ZX van 92 en die heeft ook niet zo’n afsluitklepje. De tankdop sluit de vulmond helemaal af (afsluiten met sleuteltje gaat ook best stroef).
Je zou een andere tankdop van de sloop kunnen proberen. Nadeel is dat je dan niet meer dezelfde sleutel hebt.
ZX-Cruiser schreef:harry schreef:maar 2 tanks(die van mijn eigen ook) los schroeven is een beetje te veel van het goede
Is niet zo gek veel werk denk ik..
Moet de mijne er ook nog eens afhalen ivm vuil in de tank, ook weer te danken aan die geweldig vulpijp
2 Tanks :
Heeft de ZX16V een extra tank ofzo ivm de zeer dorstige motor :
ZX1.4i schreef:ZX-Cruiser schreef:harry schreef:maar 2 tanks(die van mijn eigen ook) los schroeven is een beetje te veel van het goede
Is niet zo gek veel werk denk ik..
Moet de mijne er ook nog eens afhalen ivm vuil in de tank, ook weer te danken aan die geweldig vulpijp2 Tanks :
Heeft de ZX16V een extra tank ofzo ivm de zeer dorstige motor :
nee, die van de sloop en de mijne om dat klepje over te zetten
C4 Catus 110 All Black