Citroën C6: verleidelijk anders
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 25 februari 2005 09:06 PM

Amsterdam 25 februari 2005 - Met het werelddebuut van de nieuwe C6, tijdens de 75e Autosalon van Genève, zet Citroën de kroon op het modellengamma. De jongste telg van een historische lijn van grote Citroëns, met een verbluffend uiterlijk waarmee het merk haar reputatie eer bewijst. De C6 is ontwikkeld volgens het concept van een grande routière, voorzien van de nieuwste technologie. De Citroën C6 is werkelijk een auto vol emotie.


De Citroën C6 past in de historische lijn van grote modellen, die in belangrijke mate hebben bijgedragen aan de reputatie van het merk. Tegelijkertijd beschikt de C6 over alle eigenschappen die zijn vereist voor een eigentijdse berline in de top van het gamma, gecombineerd met de traditionele merkwaarden van Citroën. Deze merkwaarden zijn in de loop der tijden voortdurend geëvolueerd, wat tot uitdrukking komt in de toepassing van de modernste technologie, de unieke vormgeving en de voortdurende zoektocht naar optimaal comfort voor alle inzittenden.

Met een uiterlijk van strakke, vloeiende lijnen onderscheidt de nieuwe Citroën C6 zich door een ergonomisch optimaal vormgegeven interieur. Eenvoudige lijnen geven de inzittenden onmiddellijk de indruk van buitengewoon comfort. Een belangrijke rol daarbij speelt het ingetogen en intuïtieve design van de zitpositie voor de bestuurder. Hoewel de omgeving volledig nieuw is, zal iedere bestuurder zich achter het stuur van de C6 direct op zijn gemak voelen.

Zowel het instrumentarium als de aandrijflijn en het onderstel van de Citroën C6 zijn voorzien van de modernste technieken. De uitgebreide reeks technologische voorzieningen omvat onder meer een head-up display, het Lane Departure Warning System, meedraaiende Xenon koplampen, actieve vering met variabele demping en een nieuwe V6 HDi dieselmotor met een vermogen van 208 pk.

Citroën C6: originele, emotionele styling

Het originele design van de Citroën C6 combineert de traditionele stijlkenmerken van het merk met die van een zakelijke auto. De specifieke proporties en het profiel maken de C6 onmiskenbaar een lid van de Citroën-familie.

Dankzij de lange overhang vóór en korte overhang achter doet het silhouet van de nieuwe Citroën C6 enigszins denken aan een krachtige coupé. Tegelijkertijd draagt de uitgebreide reeks standaardvoorzieningen ertoe bij dat de C6 dit karakter kan combineren met de allure van een topklasse berline.

Aan de voorzijde wordt deze identiteit bevestigd door een brede grille met verchroomde double chevron en verticaal geplaatste koplampen die ver tot in de spatborden doorlopen.

De lange wielbasis en het gestrekte, aërodynamische profiel geven de Citroën C6 een imposant postuur dat de indruk wekt van ruimte, stabiliteit en kracht.

Aan de zijkant gaan de portierruiten naadloos over in de welving van de daklijn, die aan de achterzijde fraai eindigt in de achterste stijlen. Dit vormt – net als de frameloze zijruiten – een subtiele verwijzing naar het design van een coupé.

De achterzijde is helemaal een lust voor het oog. De karakteristieke, concave vormgeving van de achterruit loopt door tot aan de kofferbak en achterlichten, als finishing touch voor de gehele carrosserie. Bij hogere snelheden komt automatisch een spoiler tevoorschijn die een andere specifieke merkwaarde van Citroën onderstreept: aërodynamisch ontwerp.

Het interieur van de Citroën C6 geeft direct een indruk van ruimte en comfort. De fraaie lijn van het dashboard, de hoogwaardige kwaliteit van de gebruikte materialen en de comfortabele, goedgevormde stoelen nodigen uit om in te stappen en te genieten van een ontspannen rit.

Afgezien van de stijl biedt de Citroën C6 een geheel nieuwe benadering van autodesign, gebaseerd op geavanceerde technologie, dynamiek en comfort.

Citroën C6: geavanceerde technologie voor meer comfort en rijplezier

De Citroën C6 versterkt één van Citroën’s belangrijkste kernwaarden: innovatie. De innovatieve vormgeving van de bestuurderspositie omvat een duidelijk afleesbaar instrumentenpaneel, groot centraal scherm en een head-up display. De projectie van snelheid op de voorruit levert een belangrijke bijdrage aan de actieve verkeersveiligheid.

Als allereerste Citroën is de C6 uitgerust met een elektronische parkeerrem. Daarnaast beschikt de C6 over de technologische innovaties die het rijden eenvoudiger maken en die in de Citroën C4 en C5 al met succes zijn toegepast. Daartoe horen onder meer het Lane Departure Warning System, parkeersensoren vóór en achter, meedraaiende Xenon koplampen, cruise control en een snelheidsbegrenzer.

Dat de nieuwe C6 wordt gepositioneerd aan de top van het modellengamma valt ook af te zien aan het motorenaanbod: twee V6 motoren, een diesel- en een benzinevariant, staan garant voor rijplezier en raffinement. De compleet nieuw ontwikkelde V6 2.7 HDi dieselmotor met roetfilter levert een vermogen van 208 pk (150 kW) en een krachtig maximum koppel van 440 Nm. De 3.0 liter V6 benzinemotor ontwikkelt een vermogen van 215 pk (155 kW). Beide motoren worden gecombineerd met een zestraps automatische transmissie.

Het onderstel is uitgerust met multilink wielophanging vóór en achter, met een nieuw actief veersysteem met variabele demping. Dankzij deze voorzieningen zet de Citroën C6 nieuwe maatstaven voor comfort, wegligging en rijdynamiek.
De Citroën C6 beschikt over alle eigenschappen om in het spoor te kunnen treden van de grote Citroëns die hem voorgingen.

Citroën C6: zakelijke norm op gebied van comfort en ontspanning

Ieder element in het interieur draagt bij aan het totale comfort: meervoudig verstelbare stoelen, uitgekiende geluidsisolatie, thermisch comfort en een ingenieus ingerichte zitpositie voor de bestuurder.

Het originele design van de bestuurderspositie en het ergonomisch vormgegeven dashboard stellen de bestuurder in staat om zijn ogen te allen tijde op de weg te houden. Daarbij filteren de gelaagde zijruiten bijna alle externe rijgeluiden, waardoor in het interieur een aangename stilte heerst waarin de bestuurder zich optimaal kan concentreren.

In het gebruiksvriendelijke interieur beschikken alle inzittenden over een royale hoeveelheid ruimte. Passagiers achterin kunnen hun zitting elektrisch verstellen om de ideale zitpositie te vinden.

De bergvakken in de portieren zijn ontworpen volgens de laatste trends op het gebied van meubeldesign. Zo wordt het beeld versterkt van de Citroën C6 als rijdende salon.

Citroën streeft voortdurend naar optimalisatie van het welzijn van inzittenden. Daarom heeft de Citroën C6 zowel links-rechts, als voor-achter gescheiden airconditioning. De luchtstromen worden buitengewoon zorgvuldig afgestemd en zorgen voor een homogene temperatuur, die als een deken voor veel thermisch comfort voor de voorpassagiers zorgt.

De C6 is in zijn segment toonaangevend op gebied van veiligheid. Dat geldt zowel voor controle over het voertuig als voor de bescherming van de inzittenden. Een scala aan voorzieningen waakt over de actieve en passieve veiligheid, van ESP en een stijve carrosserie tot een knieairbag en actieve hoofdsteunen.

De Citroën C6 is zowel tijdloos als buitengewoon origineel en onderscheidt zich in alle opzichten van modellen die op dit moment het referentiepunt zijn in het topsegment. Hij heeft de noodzakelijke kwaliteiten van een auto uit de top van het gamma: elegantie, raffinement en allure. Daaraan voegt de C6 nog de karakteristieke signatuur van een échte Citroën toe, waarbij de factor emotie wordt gecombineerd met de toepassing van baanbrekende technologieën. Hiermee laat Citroën opnieuw zien toonaangevend te zijn op gebied van design, veiligheid en comfort.

Met zijn uitzonderlijke styling en de exclusieve uitrusting zal de C6 direct in de smaak vallen bij autoliefhebbers en enthousiaste rijders.

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 25 februari 2005 09:13 PM
  [ # 1 ]

:28

Omdat ik ‘m (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) nooit kan betalen….

Wat een enorm mooie bak!

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 25 februari 2005 09:16 PM
  [ # 2 ]

hoe meer foto’s ik zie, hoe mooier ie wordt Laughing

echt een prachtkar

en die achterruit is ook geweldig…

had ik maar….

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 25 februari 2005 09:44 PM
  [ # 3 ]

Shocked  wat een bak zeg !!! Hij wordt inderdaad steeds mooier !!!
kan haast niet wachten om hem ( of haar ? ) in het echie te zien !

Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
kikker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 13-03-2004

Gepost: 25 februari 2005 11:02 PM
  [ # 4 ]

Re: Citroën C6: verleidelijk anders

Alleen v6-en bedragen van 50.000 euri.
met recht de top…....

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 26 februari 2005 12:11 AM
  [ # 5 ]

Very Happy Inderdaad, een zeer fraaie wagen en over pakweg een jaar of vijf tot zes zeer betaalbaar. Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7310
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 februari 2005 06:33 PM
  [ # 6 ]
Willibrord schreef:

Very Happy Inderdaad, een zeer fraaie wagen en over pakweg een jaar of vijf tot zes zeer betaalbaar. Wink

de storingen Crying or Very sad krijg je er dan GRATIS Shocked bij

deze moderne auto’s gaan dan voor een prikje weg omdat als een sensor kapot gaat (en er komen steeds meer sensoren) de auto gelijk stilstaat

Je bezorgt de ANWB dan ook grijze haren….................. Laughing

men denkt er inmiddels ook serieus aan om 24 Volts accu te gaan toepassen daar de huidige accu zo’n beetje op z’n einde loopt qua capaciteit…..................

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 februari 2005 08:20 PM
  [ # 7 ]

Ik heb net weer ff de foto’s bekeken op de autoweek site maar dit is gewoon briljant wat een auto. Die deuren, dat achterraam, dat dashboard en al dat hout en leer. :fijnsturen

Peter

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 februari 2005 08:29 PM
  [ # 8 ]

 

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 26 februari 2005 09:16 PM
  [ # 9 ]

Nog even de links fixen, C2, want ze doen het nog niet (waarschijnlijk, nee, zeker, moet er nog een “.jpg” achter de plaatjes toegevoegd worden) Wink

(inmiddels ff gekeken) Het is voor een groot deel een prachtige wagen; ik kan alleen niet wennen aan die Audi-kont (sorry). Voor de rest -tot net voorbij de achterportieren- is het een nog modernere CX Cool

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 10 maart 2005 05:22 PM
  [ # 10 ]

Wat een geweldig mooie sites maken ze bij Citroën Nederland zeg… Exclamation  Exclamation

Vandaag kreeg ik dit van Citroën: LINK

ENJOY!!

Wink

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 maart 2005 05:38 PM
  [ # 11 ]

ja dat is een hele mooie site viel mij ook op.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 10 maart 2005 05:40 PM
  [ # 12 ]

het leuke is dat citroen nederland die niet maakt maar citroen algemeen. kijk maar es hier:
http://www.geneve2005.citroen.com/

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7310
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 maart 2005 07:43 PM
  [ # 13 ]
Peteryed schreef:

Ik heb net weer ff de foto’s bekeken op de autoweek site maar dit is gewoon briljant wat een auto. Die deuren, dat achterraam, dat dashboard en al dat hout en leer. :fijnsturen

Peter

en de VEERinggggggggggggggggggggggg Exclamation hydraulisch Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
fantomas
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 28 oktober 2005 07:39 PM
  [ # 14 ]

in het echt….

C6 gezien in Parijs tijdens het 50 jarig feestje van de DS. In het echt is ze nog veel mooier dan op foto’s e.d. En supergeile achterlichten die taps toelopen naar boven ! Quand c’est beau, c’est beau !

Qui, c’est bien moi…Maitre de la Monde….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook