4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Een C6 ? niet voor mij !
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 22 december 2005 06:47 PM
  [ # 46 ]

minister brinkhorst heeft ook al n c6.

ze worden zowaar verstandig daar in Den Haag.

Nu dat ouwe brik van Beatrix nog eens vervangen voor een mooie C6.

In gek op wielen werd het al gezegd en ben ik het niet vaak met die presentator eens maar een C6 is er eigenlijk nog niet eens en het is al een klassieker dat kan ik niet van een hoop andere auto’s in die klasse zeggen.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 december 2005 09:04 PM
  [ # 47 ]
waterman771 schreef:

Voor een beetje C6 koopje en een V70 en een C5….
En zo’n Xj flikkert uitelkaar waar je bij staat! ( en dat weet ik uit ervaring..)

Nee, voor mij over 2 jaar een C6, als ze rond de 40-50 mille doen, ga ik er een halen

? Zijn dat je argumenten om wel een C6 te kopen? 

eviltwin schreef:

@serge

Ik kan je zeggen dat een C6 wel degelijk een stuk beter veert dan een C5 of een Xm of een CX. Ga er eens mee rijden en dan zul je wel anders praten.  Wink

Over smaak valt niet te twisten, maar je kunt natuurlijk niet zeggen dat een C6 te weinig smoel heeft in vergelijking met een XJ (al 40jaar dezelfde auto aleen nu uit alu..) of een v70 (sowieso een klasse kleiner dan een C6, zelfs een C5 break veegt daarmee de vloer aan en alle volvo’s zijn ook al 40jaar niks, IMHO) Heb je de C6 al wel eens goed bekeken?

Het lijkt er een beetje op dat je excuses zoekt om er geen te willen. Ik snap dat wel een beetje want als je er wel een wilt dan kom je er achter dat een mooie uitvoering richting 70mille gaat. Een hoop geld, dat wel… Rolling Eyes


Ik heb zeer uiteenlopende ervaringsverhalen gelezen over het veercomfort van de C6, van “net een CX” tot “vergelijkbaar met BMW”, dus ga ik er voorlopig van uit dat de waarheid in het midden ligt; zoiets als de C5.

Dat de C6 geen smoel heeft in vergelijking met bv een XJ of V70, is wat ik vind. Meer objectief kan ook niet gezegd worden dat de C6 een revolutionair ontwerp is, het is teveel een product van deze tijd en vergelijkbaar met al het andere wat momenteel uit de fabriek rolt. Laten we wel wezen; die doorgetrokken koplampen-doen ze allemaal; achterruit-30jaar geleden voor de CX bedacht; kont-zou ook een audi kunnen zijn; bij nader inzien-het zou sowieso prima een audi kunnen zijn.

Ik zie dat er meteen lui uit hun achterpoten klimmen als ik kritiek lever op het huidige vlaggenschip. En dat vind ik een beetje jammer. Die kritiek komt namelijk uit een goed hart voor Citroën en daarom vind ik het des te kl#tener dat ze daar in Frankrijk na de XM niet meer de ballen hebben gehad om met een ruig ontwerp te komen waar je onderkaak van in je sokken schuift. Een ontwerp dat compleet niks, maar dan ook helemaal niks te maken heeft met wat er momenteel op de weg rijdt. Een ontwerp dat schreeuwt “wij vinden dat het zó moet!”. Dàt + het comfort, is waarom ik veel sympathie heb voor het merk. Helaas verschuift ook hun perceptie van comfort steeds meer in richting van het gemeengoed. Kortom Citroën is volwassen geworden en gaat niet meer voor het experiment, maar onderschrijft wat in deze tijd bevallig wordt gevonden, zodat ze niet overrompeld worden door de andere merken die al eeuwig in een kudde lopen. Begrijpelijk, maar ik verwacht niet de de fanclub er groter van zal worden.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 22 december 2005 10:32 PM
  [ # 48 ]

ik vind Audi’s ook mooi… Surprisedops:  Cool  Laughing

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 22 december 2005 10:34 PM
  [ # 49 ]

@serge

Je mag van mij alle kritiek leveren, die je maar wilt, maar ik zou je toch aanraden om voordat je oordeelt de C6 zelf rijdt en haar ook eens goed te bekijken in een natuurlijke omgeving. Ik weet zeker dat je dan veel van je punten zult moeten terugnemen. De testen totdusver zijn niet meer dan rijverslagen, flinterdunne verhaaltjes, waar een aantal van de bijzonderheden van de C6 nog onderbelicht zijn.

De Xm had ook veel te danken aan concept cars en proto-typen voor haar, niet in de laatste plaats van Bertone zelf, ook de CX had voorlopers in het design, zoals de Pinifarina’s voor BMC (design door Fioravanti niet pinin’) zie hier http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169&start=47

Anders zijn om het anders zijn is nooit een Citroen doelstelling geweest. Citroen is een fabrikant van massa auto’s, zowel de DS als de CX als de Xm zijn ontworpen om in vrij grote getale gemaakt te worden. Dat geldt niet voor de C6, en dat merk je aan de prijs. Of de leden van de fanclub dat kunnen betalen is bijzaak, echte klanten zijn er zat, dat heb ik wel in Heemstede gemerkt, en bij de dealer.

Over de experiementeeerzucht nog het volgende, ik ben een groot fan van vooruitstrevende techniek, maar je kunt nu eenmaal niet experimenteren over de hoofden van je klanten heen. Een aardig recent voorbeeld is de brake-by-wire van MB (servotronic). Na een terugroepactie op 1miljoen auto’s (E, SL, SLR Cool ) heeft men er voor de E-klasse opvolger weer vanaf gezien.

De C6 heeft naast een evulotie van een nog altijd revolutionair veersysteem en een fantastische aandrijflijn, o.a. een motorkapairbag (net als de XK Exclamation ), ambiente interieurverlichting (net als de S Exclamation ), DTRL (“dag”-lampen net als de A8 ) een HUD (net als de Corvette ) en een actieve vleugel/luchtrem (net als de Veyron Shocked ) voorwaar geen slecht gezelschap.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 23 december 2005 01:08 AM
  [ # 50 ]

Ik kan jullie verzekeren dat je smelt als je een C6 in het Parijse straatbeeld hebt gezien. Het is werkelijk een briljant ontwerp, vanuit alle ooghoeken. Maar je moet het leren waarderen, zoals dat ook met de CX en XM het geval was.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 december 2005 01:11 AM
  [ # 51 ]

dat klopt maar vergeet niet dat de c6 erg duur rijden is en daarvoor zal ik er al geen kopen Sad

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 december 2005 01:44 AM
  [ # 52 ]
citroenc2 schreef:

dat klopt maar vergeet niet dat de c6 erg duur rijden is en daarvoor zal ik er al geen kopen Sad

Dat zeker: een C6 is veel te kostbaar voor mij hem om het te kunnen veroorloven. Misschien later dat ik met wat sappelen een oude C6 kan rijden (zoals dat nu met een XM zou kunnen) maar dat zit er voorlopig nog niet in. Maar voor de rest krijgt de C6 alle credits van mij. Ik zou er trouwens best wel eens een proefrit in willen maken, dat lijkt me best geweldig.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 23 december 2005 02:12 AM
  [ # 53 ]

Zou er al een verhuurbedrijf zo gek zijn een C6 te verhuren?  Cool 
:69

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 23 december 2005 09:51 AM
  [ # 54 ]

voor de prijs van 1 C6 heb ik 2 C5-en
hoewel ik de C6 heel mooi vind hou ik me toch bij de C5.

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 23 december 2005 11:41 AM
  [ # 55 ]

Ik ben bang dat de vraag naar een tweedehands C6 nu al zo groot is, dat die zelfs onbetaalbaar zijn. Het zal dus wel even duren voor wij een C6 hebben (tenzij de staatsloterij meewerkt). Meestal worden ze betaalbaar als ze 4 ton op de teller hebben, maar dan zie ik er liever vanaf met al die elektronica aan boord. Ik hoop zo dat het een betrouwbare auto wordt! Ik vernam in een ander topic dat de versnellingsbak Japans is en dat is een goed teken. Want als er iets fijn is in Japanse auto’s, dan is het wel de versnellingsbak. Als de elektronica maar niet bij Valeo vandaan komt, want dat merk heeft nog nooit iets gemaakt wat lang meegaat. Zelfs ruitenwissers zijn binnen een jaar versleten, terwijl Bosch wissers na 3 jaar nog goed zijn en minder kosten. De 607 is ronduit een matige auto met veel problemen. Laten we hopen dat die eerst opgelost zijn, voordat dezelfde onderdelen in de C6 belanden.

Ik ben zeer benieuwd hoe de C6 rijdt. De XM die we nu rijden, heeft comfortbollen en dat bevalt zeer goed. De CX rijdt misschien fijner, maar als je dat niet gewend bent, voelt die auto beslist niet stabiel. Hij helt enorm over. Er gebeurt verder niks, maar toch. Een groot gemis in de grote Citroëns was altijd de (goede) geluidsisolatie. De onderstelgeluiden van een XM zijn bovengemiddeld (laatst in een Omega gereden, maar die was fors stiller). Ik vind geluid een veel grote onderdeel van comfort dan soepele vering. Na lange ritten is onderstel- en motorgeluid vermoeiend. In deze natte dagen lijkt het soms wel alsof er een raam openstaat.

Bavo Galema heeft onlangs in de C6 gereden en hij was mede onder de indruk van de stille auto! Zijn reportage is te volgen op internet.

Enige tijd geleden werd overigens aangekondigd dat PSA samen met BMW motoren gaat ontwikkelen voor kleinere auto’s. Ik kan me voorstellen dat de ontwikkeling van de PSA V6 benzine nu wel erg kostbaar wordt. Laten ze er maar een mooie BMW 3.5 of zoiets inzetten. Een lekkere dikke benzinemotor zonder turbo’s, want de diesel mag dan sneller zijn, hij heeft daar wel 2 turbo’s voor nodig.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27854
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2005 12:35 PM
  [ # 56 ]
Richard Kruizinga schreef:

want de diesel mag dan sneller zijn, hij heeft daar wel 2 turbo’s voor nodig.

eindelijk iemand die het begrijpt Wink
zet maar eens 2 turbo’s op het benzine blok Very Happy

jaja het verbruik wordt dan niet leuk meer, maar ja Smile

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 december 2005 12:48 PM
  [ # 57 ]
arjan_verkade schreef:
Richard Kruizinga schreef:

want de diesel mag dan sneller zijn, hij heeft daar wel 2 turbo’s voor nodig.

eindelijk iemand die het begrijpt Wink
zet maar eens 2 turbo’s op het benzine blok Very Happy

 

Who cares, die diesel lijkt me een heerlijk blok.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 23 december 2005 01:28 PM
  [ # 58 ]
M&M schreef:
Serge schreef:

na de XM niet meer de ballen hebben gehad om met een ruig ontwerp te komen waar je onderkaak van in je sokken schuift.

Dat deed de XM ook niet !


Bij mij wel Wink

Animal triste post coitum

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 december 2005 01:29 PM
  [ # 59 ]
Serge schreef:
M&M schreef:
Serge schreef:

na de XM niet meer de ballen hebben gehad om met een ruig ontwerp te komen waar je onderkaak van in je sokken schuift.

Dat deed de XM ook niet !


Bij mij wel Wink

Haha, bij mij ook.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 23 december 2005 01:33 PM
  [ # 60 ]
eviltwin schreef:

@serge

Je mag van mij alle kritiek leveren, die je maar wilt, maar ik zou je toch aanraden om voordat je oordeelt de C6 zelf rijdt en haar ook eens goed te bekijken in een natuurlijke omgeving. Ik weet zeker dat je dan veel van je punten zult moeten terugnemen. De testen totdusver zijn niet meer dan rijverslagen, flinterdunne verhaaltjes, waar een aantal van de bijzonderheden van de C6 nog onderbelicht zijn.

De Xm had ook veel te danken aan concept cars en proto-typen voor haar, niet in de laatste plaats van Bertone zelf, ook de CX had voorlopers in het design, zoals de Pinifarina’s voor BMC (design door Fioravanti niet pinin’) zie hier http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169&start=47

Anders zijn om het anders zijn is nooit een Citroen doelstelling geweest. Citroen is een fabrikant van massa auto’s, zowel de DS als de CX als de Xm zijn ontworpen om in vrij grote getale gemaakt te worden. Dat geldt niet voor de C6, en dat merk je aan de prijs. Of de leden van de fanclub dat kunnen betalen is bijzaak, echte klanten zijn er zat, dat heb ik wel in Heemstede gemerkt, en bij de dealer.

Over de experiementeeerzucht nog het volgende, ik ben een groot fan van vooruitstrevende techniek, maar je kunt nu eenmaal niet experimenteren over de hoofden van je klanten heen. Een aardig recent voorbeeld is de brake-by-wire van MB (servotronic). Na een terugroepactie op 1miljoen auto’s (E, SL, SLR Cool ) heeft men er voor de E-klasse opvolger weer vanaf gezien.

De C6 heeft naast een evulotie van een nog altijd revolutionair veersysteem en een fantastische aandrijflijn, o.a. een motorkapairbag (net als de XK Exclamation ), ambiente interieurverlichting (net als de S Exclamation ), DTRL (“dag”-lampen net als de A8 ) een HUD (net als de Corvette ) en een actieve vleugel/luchtrem (net als de Veyron Shocked ) voorwaar geen slecht gezelschap.


Je gaat een beetje voorbij aan de kern van mijn verhaal, namelijk; dat de C6 niet bijzonder is temidden van de andere wagens binnen haar klasse. Dat bevestig je eigenlijk in je laatste alinea zelf ook op een aantal punten.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook