ik ben bij een xm wezen kijken vandaag en die had een probleempje.de hoogte regeling schakelaar in de middenconsole weigerde dienst.je moet dat knopje uit kunnen trekken ofzoiets, alleen je trekt gelijk dat knopje eraf.is het makkelijk om dat schakelaartje te vervangen?is het een elektrisch schakelaartje of is het iets hydreaulisch?tevens stond de auto te bonken als je voor het stoplicht stil staat,koppeling versleten?het gaat over een v6 3 liter uit 91.wie heeft raad.auto kopen of niet?
beter langharig als kortzichtig
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Prijs, km stand, wat voor een gebonk? Wat meer informatie is nodig om er wat zinvols over te zeggen denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
180000 km.net of de motor staat te bokken,dat de koppeling versleten is of zo.je voelde heel die auto rammelen op het ritme van het toerental
Bonkt ie alleen met de koppeling ingedrukt ?
Nou een versleten koppelling betekent over het algemeen dat ie gaat slippen (= gas geven, koppelling op laten komen gebeurt even niets). 180,000 km is weinig voor een V6, dus dat is alvast mooi meegenomen.
Als er vreemde dingen gebeuren met je koppelling ingedrukt dan zou ik denk en aan een probleem met de drukgroep misschien ofzo… Lijkt me niet direkt koppelling gerelateerd.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
in zn vrij doet ie het niet meer nee.geloof ik.ik heb nog niet echt uitvoerig kunnen testen.ik ga denk ik volgende week nog maar een stuk ermee rijden.ik denk zelf allemaal dat de koppeling gesteld moet worden,maar hij deed het niet de hele tijd.versleten motor steunen?
Motor steunen is een optie, vooral als je het gas loslaat (bv om te schakelen( maakt ie dan een soort klap. Hoe gedraagt ie zich met de versnellingspook in z’n vrij? En als je de koppelling ingedrukt houdt is het dan anders?
Loopt de motor verder mooi constant toerental?
Heb het ook met mijn ZX. In zijn vrij (en als de motor warm is) heeft ie nergens last van. Heb het bij twee verschillende garages nagevraagd. Beide zeiden dat er niks echt ernstigs aan de hand was.
Ik rij dan ook vrolijk door (10.000 km de afgelopen drie maanden)...
hij heeft het volgens mij alleen als ie in zn versnelling staat.als je overschakeld maakt ie verder geen vreemde geluiden,schakelen doet ie goed.toen ie koud was deed ie het niet.loopt mooi stationair.als je gas geeft heeft ie ook niet echt een kantelmoment volgens mij
Hmmm, dus hij doet alleen gek als je met ingedrukte koppellingspedaal in je versnelling staat?
Wat de hoogteregelaar betreft. Hij of je met een waterpomp tang ofzo wel de hoogteregelaar kan bedienen, dan weet je tenminste of de boel vast zit enzo.
zal van de week nog wel s gaan kijken.moet strax nog bij een andere gaan kijken ook.wat ik in me kop heb zit niet in me kont geloof ik.
bedankt voor de tips,maar de koop gaat niet door.ik vanmiddag een andere gevonden voor hetzelfde geld die veel beter was,dus hij is nog te koop.hij staat in breda op marktplaats.
ik heb die andere maar gekocht en hij rijd als een zonnetje geen gebok of gestijger.er zijn dus nog wel goede
Foto’s .
ik heb er nog geen foto’s van,ben pas iedere dag laat thuis geweest.zal van het weekend wel ff wat mooie plaatjes schieten