2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.8 8v of 16v op LPG??
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 20 december 2005 09:58 PM
  [ # 16 ]

Re: svp geen 8v

voge schreef:
M&M schreef:
voge schreef:

Geldt dit ook voor een 1.6i?

Ja Exclamation  ... enige 8v uitzondering is de 2.0i

En wat is dan ‘t verschil tussen een 1.6/1.8/2.0 waardoor de 2.0i 8v wel goed op gas kan en die andere twee achtkleppers niet? (Een 1.6 is op benzine al mateloos traag, I know…)

Tja, wat is het verschil dat een BX 16 en 19 wel goed op LPG kan rijden en de Xantia 1.6i en 1.8i niet terwijl de motoren bijna identiek zijn.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 21 december 2005 07:02 PM
  [ # 17 ]

Het lijkt me dat daar toch een antwoord op te vinden moet zijn?? Ben trouwens laatst een Xantia 1.6i met 330.000km op LPG tegengekomen, weet niet wat er al aan gedaan is.. Het kan dus wel!

Trouwens: automatisch starten op benzine gebeurt nog lang niet altijd zeker, of wel?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 december 2005 07:06 PM
  [ # 18 ]

met wat voor kop? weet je dat ook?

 

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 21 december 2005 07:31 PM
  [ # 19 ]

Geen idee… Weet niets van het gedane onderhoud en heb ook niet onder de kap gekeken..

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 december 2005 07:39 PM
  [ # 20 ]

Precies, ik ken een 1.8 8v met 400.000km op gas achter de kiezen…
Maar heeft ook al diverse malen een kop vervangen…


tadaaa   (PDF)

 

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 21 december 2005 09:06 PM
  [ # 21 ]
voge schreef:

Het lijkt me dat daar toch een antwoord op te vinden moet zijn?? Ben trouwens laatst een Xantia 1.6i met 330.000km op LPG tegengekomen, weet niet wat er al aan gedaan is.. Het kan dus wel!

Trouwens: automatisch starten op benzine gebeurt nog lang niet altijd zeker, of wel?

Het motortje houdt dat gemakkelijk vol. Gewoon geregeld kleppen stellen en af en toe een cilinderkop vervangen. De Xantia 1.8i op LPG van mijn broer heeft inmiddels ook al 330.000 km rondgereden. Totnutoe eenmaal een cilinderkop moeten vervangen. De tweede cilinderkopwissel komt nu echer zeer dichtbij. De kleppen zijn alreeds de laatste maal egsteld en zijn uitgesteld. Bij de volgende kopwissel komt er een BX-kop op.
Bij de moderne gasinstallatie, dus zeker die in de Xantia liggen, starten de auto’s automatisch op benzine om vervolgens vanzelf over te schakelen.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 21 december 2005 10:35 PM
  [ # 22 ]

Ben de laatste weken twee keer bij een auto met G3 installatie wezen kijken. Alle twee de verkopers zeiden dat de auto gewoon op gas startte als je de schakelaar niet op benzine zet voordat je de motor af zet…

Ook rook je bij alle twee die auto’s direct dat ‘ie op gas liep..

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 22 december 2005 12:11 AM
  [ # 23 ]
voge schreef:

Ben de laatste weken twee keer bij een auto met G3 installatie wezen kijken. Alle twee de verkopers zeiden dat de auto gewoon op gas startte als je de schakelaar niet op benzine zet voordat je de motor af zet…

Ook rook je bij alle twee die auto’s direct dat ‘ie op gas liep..

Lijkt me erg sterk. Zelfs bij mijn BX19TZi was het gassysteem al zover dat de auto op benzine startte.
Als het daadwerkelijk zo is dat ie op LPG start, dan is er gerotzooit aan het LPG-systeem. Ze zijn net overgestapt naar benzine-starten om de kans op backfire te verkleinen. Backfire is vooral met multipoint-injectie erg desastreus.
Maar, je moet ook niet alles geloven wat verkopers vertellen. Soms weten ze ook maar minder dan de helft…

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 22 december 2005 12:16 AM
  [ # 24 ]

dat is waar… Maar juist door het G3 systeem is de kans op backfire al nagenoeg niet meer aanwezig? Dit omdat de LPG eigenlijk gewoon ingespoten wordt en niet vooraf verdampt.. Dan hoeft ‘ie toch eigenlijk ook niet meer op benzine te starten?

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 22 december 2005 01:13 AM
  [ # 25 ]
voge schreef:

dat is waar… Maar juist door het G3 systeem is de kans op backfire al nagenoeg niet meer aanwezig? Dit omdat de LPG eigenlijk gewoon ingespoten wordt en niet vooraf verdampt.. Dan hoeft ‘ie toch eigenlijk ook niet meer op benzine te starten?

Inspuiten van LPG is LPi en dat staat los van de G3-aanduiding. G3 is enkel een milieu-norm.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 december 2005 11:01 PM
  [ # 26 ]
voge schreef:

dat is waar… Maar juist door het G3 systeem is de kans op backfire al nagenoeg niet meer aanwezig? Dit omdat de LPG eigenlijk gewoon ingespoten wordt en niet vooraf verdampt.. Dan hoeft ‘ie toch eigenlijk ook niet meer op benzine te starten?

bij lpg start je nog gewoon op benzine alleen schakelt het systeem sneller over op lpg

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2007 07:39 PM
  [ # 27 ]

hoi zie dat je in utrecht woont welke dealer ben je geweest
ik heb onlangs ook me koppaking beschadigt met alles wat er bij kwam in eerste instantie zei men ook andere auto of motor zoeken maar na lang nadenken heb ik revisie gedaan en hij rijdt weer als nieuw nu Wink

laat gewooneerst berekenen wat het kost en neem dan een beslissing

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 09 januari 2007 07:46 PM
  [ # 28 ]

Re: BX cilinderkop past op een Xantia 1.8i 16v x??

Femke schreef:

Hallo!
Dit forum onderwerp lezend vraag ik mij dus ook af of het mogelijk is om de cilinderkop van een bepaalde BX te monteren op mijn Xantia motor? Dit om het zoeken op een sloop naar een cilinderkop wat uit te breiden dan alleen die van mijn type Xantia.

Alle tips zijn zeer van harte welkom!

Femke

Om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven moeten we eerst weten om welk type Xantia het gaat, welke motor ligt erin? (1.6 / 1.8 8v / 1.8 16v/ 2.0 8v) Als het één van de laatste twee is dan zou je ervoor kunnen kiezen om zo’n zelfde blok op te zoeken en daarvan de kop over te zetten, is het een 1.8 8v dan is het volgens mij te adviseren om te gaan zoeken naar de kop van een BX 1.9 TZI (Eric Vertogen weet hier veel meer van)..

Kortom: we need more information!  Wink

Welkom op dit forum trouwens!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2007 07:51 PM
  [ # 29 ]

Re: BX cilinderkop past op een Xantia 1.8i 16v x??

voge schreef:
Femke schreef:

Hallo!
Dit forum onderwerp lezend vraag ik mij dus ook af of het mogelijk is om de cilinderkop van een bepaalde BX te monteren op mijn Xantia motor? Dit om het zoeken op een sloop naar een cilinderkop wat uit te breiden dan alleen die van mijn type Xantia.

Alle tips zijn zeer van harte welkom!

Femke

Om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven moeten we eerst weten om welk type Xantia het gaat, welke motor ligt erin? (1.6 / 1.8 8v / 1.8 16v/ 2.0 8v) Als het één van de laatste twee is dan zou je ervoor kunnen kiezen om zo’n zelfde blok op te zoeken en daarvan de kop over te zetten, is het een 1.8 8v dan is het volgens mij te adviseren om te gaan zoeken naar de kop van een BX 1.9 TZI (Eric Vertogen weet hier veel meer van)..

Kortom: we need more information!  Wink

Welkom op dit forum trouwens!

min 18 16v of 20 16v Wink omdat er g3 in zit

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 januari 2007 08:05 PM
  [ # 30 ]

Re: BX cilinderkop past op een Xantia 1.8i 16v x??

citroenc2 schreef:

min 18 16v of 20 16v Wink omdat er g3 in zit

de 1.6 en 1.8 8 klepper zijn ook gewoon met G3 te krijgen. Kijk maar eens op marktplaats.  Rolling Eyes

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook