Re: BX cilinderkop past op een Xantia 1.8i 16v x??
PrutsyLJ schreef:citroenc2 schreef:min 18 16v of 20 16v omdat er g3 in zit
de 1.6 en 1.8 8 klepper zijn ook gewoon met G3 te krijgen. Kijk maar eens op marktplaats.
als het goed is is er pas vanaf 97 lpg g3 mogelijk op een 16/of 18 8v
Volgens de adverteerder en de RDW toch niet…...
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Volgens de adverteerder en de RDW toch niet…...
raar maar zoek er nog eens een paar wat dit is een ingevoerde en de rdw maakt nogal eens wat fouten
PrutsyLJ schreef:Volgens mij zit je er toch echt naast, hier nog een paar G3 1.6 en 1.8jes van voor 97
Ik geef toe, Link 3 is dubieus. Maar de andere 2 zijn duidelijk van voor 97 en beide duidelijk op G3.
raar op onze 18 kon geen g3 ook precies het zelfde als met de xm 20 8v uit 95
Femke schreef:Hallo!
Hartelijk dank al voor de snelle reacties! Een hart onder de riem moet ik zeggen hoor.
Ik heb een Xantia 1.8I 16V X van 05-06-1996 en jaja, inderdaad met een LPG G3 installatie. Ze zijn er dus wel.
Is dit voldoende informatie?
Groeten,
Femke
De 1.8 16v op G3 is geen zeldzaamheid die is van het begin al geleverd met G3 dacht ik. Het ging ons voornamelijk om de 8 kleps 1.6 en 1.8 motoren.
Ik zou zeggen zoek een andere 1.8 16v kop en zet die er op. Als je een beetje handig bent en wat sleutelervaring hebt moet dat zeker te doen zijn. En anders kan je hier altijd een oproep tot hulp doen . Succes met de auto in ieder geval!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Femke schreef:Hallo!
Hartelijk dank al voor de snelle reacties! Een hart onder de riem moet ik zeggen hoor.
Ik heb een Xantia 1.8I 16V X van 05-06-1996 en jaja, inderdaad met een LPG G3 installatie. Ze zijn er dus wel.
Is dit voldoende informatie?
Groeten,
Femke
de 16v kon vanaf het begin al met g3 daar staat de motor om bekend
bij welke dealer ben je geweest en wat is de km stand van je auto
citroenc2 schreef:raar op onze 18 kon geen g3 ook precies het zelfde als met de xm 20 8v uit 95
Volgens mij is het maar net hoeveel moeite je LPG boer wil doen om hem op G3 kenteken te krijgen. Er zwerven hier op het forum ook een aantal XM V6’en van het eerste type op G3 kenteken dacht ik.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ok zoals het er nu uitziet moet er dit ongeveer gebeuren
nieuwe riem
waterpomp
spanrollen
koppakking
16 kleppen
ik heb onlangs bij mijn xantia 18 16v de kopppakking laten doen de kop laten vlaken en de riem spanrollen en waterpomp en de in en uitlaat kleppen slijpen als ik het goed heb en was +-1700 euro kwijt bij de dealer
Femke schreef:citroenc2 schreef:hoi zie dat je in utrecht woont welke dealer ben je geweest
ik heb onlangs ook me koppaking beschadigt met alles wat er bij kwam in eerste instantie zei men ook andere auto of motor zoeken maar na lang nadenken heb ik revisie gedaan en hij rijdt weer als nieuw nulaat gewooneerst berekenen wat het kost en neem dan een beslissing
Ik weet mijn specifieke kosten nog niet, alleen dat de auto dus de reparatiekosten “niet waard is”.
Mag ik vragen hoeveel jij in totaal kwijt was?
ik was 1700 euro kwijt bijna maar kan je meer over jou xantia vertellen zoals km stand staat van de auto enz
het is altijd makkelijk te zeggen dat je auto niks waard is in de hoop dat je een andere koop bij ze maar kijk gewoon vor je zelf hoe of wat
Altijd een treurig verhaal een gebroken D-riem
Het is niet zo dat er nu echt een andere kop op moet, soms valt de schade mee, ik zou de kop (laten) lichten en de schade bekijken. Een vriend van mij heeft laatst een Xantia met gebroken D-riem gekocht om op te lappen, bleek slechts 1-klep kapot te zijn.
ZX1.4i schreef:Altijd een treurig verhaal een gebroken D-riem
Het is niet zo dat er nu echt een andere kop op moet, soms valt de schade mee, ik zou de kop (laten) lichten en de schade bekijken. Een vriend van mij heeft laatst een Xantia met gebroken D-riem gekocht om op te lappen, bleek slechts 1-klep kapot te zijn.
klopt open maken is een optie om te kijken hoe of wat maar ik ben bang dat mevrouw zelf dat niet aandruf en een dealer kost toch redelijk geld om hem open te maken en dan heb je ook de kans als het tegen zit dat je dat geld eigelijk weg gooid
citroenc2 schreef:klopt open maken is een optie om te kijken hoe of wat maar ik ben bang dat mevrouw zelf dat niet aandruf en een dealer kost toch redelijk geld om hem open te maken en dan heb je ook de kans als het tegen zit dat je dat geld eigelijk weg gooid
Ja dat is inderdaad het risico
Maar goed ze woont niet ver van de handige sleutelaars hier op het forum, ik ben best in om samen met nog een handige sleutelaar voor een sleutelmeeting om die kop te lichten. Het enige dat ik niet heb en kan regelen is een sleutelruimte waar dit klusje gedaan kan worden.
kijk dat is goed nieuws
waarom heb je de orginele klok erbij gekocht
Femke schreef:De snelheidsmeter van mijn huidige klok is kapot en moest toch gerepareerd worden en het leek me toch wel erg handig om ook de correcte kilometerstand te hebben van de motor zelf. Leek mij..
ok let er wel op als je die nieuwe klok inbouwd dat de nap bij je auto niet meer klopt