Femke schreef:De nap? ops:
nationale autopas dat is voor de km stand die wordt elke keer genoteerd bijv bijv apk enz dus zo kan je zien hoeveel een auto gereden heeft
Femke schreef:Moet ik dit dan opnieuw laten invoeren of iets dergelijks?
ja je moet aangeven dat er een nieuwe klok in gaat met nieuwe tellerstand zodat eventueel als je de auto verkoop dat de koper weet dat jou klok is vervangen
Wat is de wereld toch mooi, mensen die aanbieden te helpen bij het lichten van de kop!
Toch nog iets voor niets in deze wereld
Anyway, ik heb de meest trage Xantia die er is ( 1.6 8v ) met 230.000 km op de teller, en ja ik zal wel niet goed snik zijn maar ik overweeg om er een G3 in te laten bouwen
is dat pure zelfmoord voor de auto of is het wel mogelijk? Dat ie nog wat trager word van gas maakt me niet echt uit… heb zelfs met deze onderzeeër snelheid al teveel bekeuringen gehad
If you can’t beat it, bann it.
Tjah, voor de prijs van een G3 installatie koop je een andere Xantia, en waarschijnlijk zelfs nog wel een type 2, mét G3 gasinstallatie (ik kon er toen een kopen voor € 2300, met G3, een 1.8i 16v).
of het kan.. ja alles kan…
maar idd, om nu lpg in een 1600 8 klepper te stoppen is misschien net wat te ver. Je hebt al niet veel vermogen en iets van dat vermogen lever je bij lpg altijd in.
De ervaring leert dat LPG ( G3 ) i.c.m. de 1.6 8v of 1.8 8v niet verstandig is.
De cylinderkop / klepzittingen zijn niet geschikt voor gas. Dat betekent om de 20/25k klepspeling instellen en dat zijn wel wat uurtjes werk. Of je laat een BX 16/19 cylinderkop monteren, die is wel tegen LPG bestand.
Daarnaast het economische argument: een auto van plusminus € 750 uitrusten met een gasinstallatie van 2 mille ? En dan na 5000km iemand die bij jou achterop botst waardoor de Xant total is en je niets meer terugziet van de investering?
Niet doen dus. Geld opzij zetten en spenderen aan een meer recente voiture met G3 of eentje die het wel waard is om van G3 te laten voorzien.
oh ja, wat tegenwoordig wel zo is ; je mag een g3 installatie schijnbaar laten uitbouwen en opnieuw laten plaatsen in een ander voertuig. Enige dat vervangen moet worden zijn dan de slangen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
gompy58 schreef:oh ja, wat tegenwoordig wel zo is ; je mag een g3 installatie schijnbaar laten uitbouwen en opnieuw laten plaatsen in een ander voertuig. Enige dat vervangen moet worden zijn dan de slangen.
De slangen mag je wel opnieuw gebruiken als de productiedatum niet ouder is dan 1 jaar. De leidingen zijn praktisch niet herbruikbaar. De tank mag niet ouder zijn dan 3 jaar en officieel voorzien zijn van een certificaat welke bij aflevering erbij geleverd hoort te zijn. Maar hier wordt niet altijd naar gekeken door de RDW.
De verdamper en injectors mag je gewoon hergebruiken.
Dus, ja, het mag. Al is het lang niet altijd een erg besparende bezigheid.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
rb schreef:Daarnaast het economische argument: een auto van plusminus € 750 uitrusten met een gasinstallatie van 2 mille ? En dan na 5000km iemand die bij jou achterop botst waardoor de Xant total is en je niets meer terugziet van de investering?
Natuurlijk heb je een punt. Maar aan de andere kant, je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Ik heb 2 jaar geleden een LPG-installatie laten plaatsen in een gratis auto…
patje74 schreef:gompy58 schreef:oh ja, wat tegenwoordig wel zo is ; je mag een g3 installatie schijnbaar laten uitbouwen en opnieuw laten plaatsen in een ander voertuig. Enige dat vervangen moet worden zijn dan de slangen.
De slangen mag je wel opnieuw gebruiken als de productiedatum niet ouder is dan 1 jaar. De leidingen zijn praktisch niet herbruikbaar. De tank mag niet ouder zijn dan 3 jaar en officieel voorzien zijn van een certificaat welke bij aflevering erbij geleverd hoort te zijn. Maar hier wordt niet altijd naar gekeken door de RDW.
De verdamper en injectors mag je gewoon hergebruiken.Dus, ja, het mag. Al is het lang niet altijd een erg besparende bezigheid.
das handige info. van dat van die tank sta ik ff te kijken… je mag een tank toch ook langer dan 3 jaar in je auto laten zitten ?
Ik denk er ook wel eens over om G3 in te laten bouwen in de Xantia 2.0i uit 1993 van mijn vrouw en mijn C5 te verkopen. Er staat nu 230.000 op de teller en dat is natuurlijk best veel, maar de auto is verder goed. Paar maanden geleden nog een nieuwe (gereviseerde) HD-pomp in gegaan. Maar kun je je auto niet verzekeren voor een bepaald bedrag? Of geldt dat alleen voor “echte” klassiekers? Voor ons is dit al een klassieker…...daarom wordt ie ook goed onderhouden. Heeft iemand ervaring met het installeren van G3 in een oudere auto en met het verzekeren?
Groeten,
Johan.
Een C5 heeft een eigen mening en meent die te pas en te onpas te moeten kunnen ventileren, een Xantia doet gewoon wat er gevraagd wordt.
Ik heb vorig jaar in mijn 1.8 16V ook G3 laten inbouwen. De auto was toen al ruim 10 jaar oud, maar had pas 99.000 op de teller. Tank van 44 liter (netto) ingebouwd onder de bagageruimte (ringtank) Dat was juni 2007. Nu teller op 130.000. De installatie heb ik bij FBTO apart verzekerd. Is verzekerd als accesoires en kost ca. 2 euro per maand.
Groet,
Ruud
Dyna Z1: Tout alu.
rf schreef:Ik heb vorig jaar in mijn 1.8 16V ook G3 laten inbouwen. De auto was toen al ruim 10 jaar oud, maar had pas 99.000 op de teller. Tank van 44 liter (netto) ingebouwd onder de bagageruimte (ringtank) Dat was juni 2007. Nu teller op 130.000. De installatie heb ik bij FBTO apart verzekerd. Is verzekerd als accesoires en kost ca. 2 euro per maand.
Groet,
Ruud
hoezit dat met die aparte verzekering voor de tank ???
Als je auto totall loss is dan krijg je een nieuwe lpg installatie in je nieuwe auto ??
Het geheel is voor max 2600 euro verzekerd. Maar dat had ook een dure audio installatie kunnen zijn.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Pfff, wat een gedoe allemaal omtrent dat rijden op LPG. Zit er zelf over te denken een tank in te laten bouwen in mijn Xantia Break 1.8 (kosten € 1.700,-).
Ben een ontzettend rustige rijder, maar als ik alle reacties hier zo lees over rijden op LPG heb ik m’n vraagtekens. Ik heb jaren lang in een VW Polo 1.3 op gas gereden zonder problemen. Ook mijn vader rijdt al jaren probleemloos op gas.
Ik heb op dit moment 61.000 op de teller staan…Wat te doen:?:
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS