Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Simpel gooi die installatie erin, rijd je kop na een 1,5 tot 2 ton naar zijn grootje en monteer een andere kop, die eventueel aangepast is en rijd nog eens een 2 ton mee. Dan zit je al op 4 ton
Of verpats je wagen voordat je de de 1,5ton verder bent en zoek snel wat anders.
Over het 2ehands aanschaven van een xantia op gas ben ik dan totaal niet happig er zijn weinig die ongeschonden 2 ton halen. Maar de verkoop vraagt er wel de hoofdprijs voor deze wagens.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ken helaas veel Xantia 1.8 rijders die op LPG nog geen 80.000 km met een kop deden… een 1.8 8v van LPG voorzien is gewoon een slecht plan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ken er ook eentje die 4 ton met een 8 klepper gedraaid heeft
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klussie schreef:Ik ken er ook eentje die 4 ton met een 8 klepper gedraaid heeft
Heeft hij die nieuw gekocht? Zelf die 4 ton mee gereden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kijk mijn onderschrift
Auto gekocht met 220k op de teller, 5 jaar mee gereden
De break met 3 ton had nog een keer gesteld kunnen worden dan was de kop aan vervanging toe geweest, maar dan had ie 340k op de teller gehad. Evengoed nog knap lijkt me.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Tja, het is algemeen bekend dat de Xantia 1.8i 8v een slechte combinatie is met LPG. Kleppen zijn rond de 150.000 km uitgesteld. Lees maar na op dit forum en op het Xantia-forum. Ook mijn eigen ervaring is dat dit klopt.
Het enige dat werkt is het monteren van een BX cilinderkop op het onderblok van het Xantia motorblok. Dan is 4 ton op LPG geen probleem en wordt het kleppen stellen tot een minimumbeperkt. (ergens tussen 60.000 - 100.000 km)