5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Xantia 1.8 8v of 16v op LPG??
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 15 oktober 2008 07:28 PM
  [ # 61 ]

Simpel gooi die installatie erin, rijd je kop na een 1,5 tot 2 ton naar zijn grootje en monteer een andere kop, die eventueel aangepast is en rijd nog eens een 2 ton mee. Dan zit je al op 4 ton

Of verpats je wagen voordat je de de 1,5ton verder bent en zoek snel wat anders.

Over het 2ehands aanschaven van een xantia op gas ben ik dan totaal niet happig er zijn weinig die ongeschonden 2 ton halen. Maar de verkoop vraagt er wel de hoofdprijs voor deze wagens.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 oktober 2008 07:39 PM
  [ # 62 ]

Ik ken helaas veel Xantia 1.8 rijders die op LPG nog geen 80.000 km met een kop deden… een 1.8 8v van LPG voorzien is gewoon een slecht plan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 15 oktober 2008 07:50 PM
  [ # 63 ]

Ik ken er ook eentje die 4 ton met een 8 klepper gedraaid heeft

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 oktober 2008 08:07 PM
  [ # 64 ]
Klussie schreef:

Ik ken er ook eentje die 4 ton met een 8 klepper gedraaid heeft

Heeft hij die nieuw gekocht? Zelf die 4 ton mee gereden?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 15 oktober 2008 11:36 PM
  [ # 65 ]

Kijk mijn onderschrift Wink
Auto gekocht met 220k op de teller, 5 jaar mee gereden Razz

De break met 3 ton had nog een keer gesteld kunnen worden dan was de kop aan vervanging toe geweest, maar dan had ie 340k op de teller gehad. Evengoed nog knap lijkt me.

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 16 oktober 2008 12:19 AM
  [ # 66 ]

Tja, het is algemeen bekend dat de Xantia 1.8i 8v een slechte combinatie is met LPG. Kleppen zijn rond de 150.000 km uitgesteld. Lees maar na op dit forum en op het Xantia-forum. Ook mijn eigen ervaring is dat dit klopt.
Het enige dat werkt is het monteren van een BX cilinderkop op het onderblok van het Xantia motorblok. Dan is 4 ton op LPG geen probleem en wordt het kleppen stellen tot een minimumbeperkt. (ergens tussen 60.000 - 100.000 km)

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook