Ik heb hem gelukkig weer losgekregen, maar ik wil nu toch wel eens weten of anderen dit probleem herkennen. :
Mijn auto: ZX1.4i Reflex, 1992, 5p
Als de bestuurdersdeur op slot is, en ik trek aan de handgreep aan de buitenkant, krijg ik daarna de deur met geen mogelijkheid van het slot. Deze keer heb ik bijna het complete deurpaneel eruit gesloopt (wat lastig gaat als de deur niet open kan) om met veel moeite de deur van het slot te krijgen.
En ja, ik weet dat je niet aan de deurgreep moet trekken als hij op slot zit, maar soms gebeurt het je wel eens… ops:
Iemand die weet waar het aan ligt? In eerste instantie zou je zeggen het slot, maar onder normale omstandigheden is er niets aan de hand. Misschien zou je eerder moeten denken aan de stang tussen het slot en de handgreep aan de buitenkant?
Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Weet niet of je deuren ooit met ML oid zijn behandelt.
Bij ons was de oude ML gewoon in de deuren gespoten en
zorgde met koud weer ervoor dat het mechaniek aan de binnenkant muurvast zat. Na alles gedemonteerd te hebben en gereinigd het hele zaakje met teflon spray ingspoten.
Zelfs met de temperaturen van afgelopen weken geen prob meer.
Misschien is het alleen oud vet wat er bij jou tussen zit?
Probeer eens het helemaal mooi schoon te maken want er is niets vervelender dan je bolide niet inkunnen.
Regelmatig inspuiten (1x in de 2 maanden) met Teflon of Siliconen spray kan je een hoop ellende besparen. De deuren van mijn ZX gingen ook probleemloos open met de lage temperaturen van de afgelopen maanden.
Gebruik in iedergeval geen WD-40 of ander spul waar oplosmiddelen inzitten, dat tast het slot aan, want daar zitten kunststof onderdelen in.
Ik heb (toen de deur nog dicht zat) achter het paneel aan alle stangetjes lopen trekken tot vlakbij de cilinder om de zaak los te krijgen en de zaak volgespoten met teflon. Er zat weinig vet, dus ik denk niet dat dat het probleem is.
Ik denk meer aan iets dat verbogen is oid in het slot of de stangetjes naar het slot toe.
Het is toch vreemd dat het alleen gebeurt als ik met de deur op slot aan de buitenhendel heb getrokken? Blijkbaar wordt er dan iets scheefgetrokken waardoor het slot of de cilinder oid blokkeert.
Ik kan nu wel het slot of de cilinder gaan vervangen, maar het lullige is dat ik alleen maar kan testen of het goed is door met de deur op slot aan de buitenhendel te trekken, en als het dan niet goed blijkt te zijn…
Is er echt niemand die dit probleem eerder heeft meegemaakt en mij de verlossende tip kan geven? :
Totaal aantal Berichten: 186
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Het probleem komt me bekend voor.. Ik heb hetzelfde gehad, nadat ze in me auto hadden ingebroken (weet niet of ze door die deur naar binnen wouden) Als ik dan aan de greep trok ging die ook te goed op slot… Ik kreeg hem dan niet meer met de sleutel los.. Wel gewoon van de binnenkant!! Ik heb de sloten verwisseld (van links naar rechts en andersom)
OK, thx
Vraagje, heb je de sloten of de cilinders verwisseld?
Ik neem aan dat daarna de rechter deur problemen had, maar dat heb je waarschijnlijk geaccepteerd? Of was het probleem met verwisselen helemaal opgelost?