2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Afstandsbediening CV
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 08 maart 2005 01:01 AM
  [ # 16 ]
DaanDus schreef:

Ja, bij conrad heben ze setjes voor 30 euro geloof ik. universele zooi. Het maakt mij niet uit of het originele is of niet. Is op zich wel leuker naturlijk.
Maar goed, die code omsolderen, hoe simpel is dat? Hoe vind ik de code van mijn ontvanger?

Op de printplaat van de zender zit een “programmeergedeelte’. Dat bestaat uit printbaantjes die loshangen, op de plus of op de min zijn aangesloten door ingeboorde kuiltjes.

De zender heeft precies hetzelfde. Alleen moet je de code van de ontvanger (die heb je dus altijd!) met een bepaalde omkeerslag (heb ik nog wel ergens liggen, en anders heb ik hier nog een werkend voorbeeld) inprogrammeren, met boor of mesje en soldeerbout dus.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 08 maart 2005 11:04 AM
  [ # 17 ]

hoi
Het is een beetje afhankelijk welk type je heb type 2/3 bx zit het cv kastje waar ik het over had in de middenconsole/tunnel hoe je het wil noemen. Bij type 1 bx zit ie achter de kachelunit, maar deze is anders als de latere type’s bx!!!! andere aansluiting.
Waar ik het dus over had was van de latere type’s en de set via marktplaats zit al draad bij om je knipperlichten aan te sluiten heb het alleen zelf niet gedaan toen, omdat ik het niet nodig vondt.
Kastje bij het bolletje gebruik ik niet meer is ook losgekoppeld en heeft verder geen functie meer behalve daar zitten voor de look Smile anders heb je een gat in je dak Very Happy
mzzls
Erik Hannewijk

P.s.
Let wel op met installeren van het kastje dat je heb niet verkeerd om doet dan kan die doorbranden. Kan namelijk op 2 manieren maar er staan duidelijk cijfers bij de stekker en het kastje

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 08 maart 2005 11:37 AM
  [ # 18 ]

Kan iemand een foto maken van de plek waar je die ontvanger moet plaatsen?

Zelf heb ik een GTI met infrarood afstandbediening, maar een radio grafische zou handiger zijn ja.

Welk onderdeel moet je kopen? Evt. ff naam en nummer.

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 08 maart 2005 12:10 PM
  [ # 19 ]

Hoi luitjes,

op marktplaats (auto onderdelen/algemeen, zoeken op keyless) vind ik deze ad:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=autodiversen&u=algemeen&ID=65156
met plaatje erbij:

mijn vraag is doodsimpel (voro de kenners):
is DIT systeem plug and play? zo ja, dan bestel ik em gewoon meteen!
voor die 35 euro kan je niet tobben natuurlijk

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 08 maart 2005 11:05 PM
  [ # 20 ]
easternnl schreef:

Kan iemand een foto maken van de plek waar je die ontvanger moet plaatsen?

Zelf heb ik een GTI met infrarood afstandbediening, maar een radio grafische zou handiger zijn ja.

Welk onderdeel moet je kopen? Evt. ff naam en nummer.

Ik heb geen foto voor je, maar je schakelunit, of hoe je het noemen wilt, zit onder het middenconsole. Dit is dus het consolegedeelte waarin ook de bedieningsschakelaars zitten voor de achterramen.
Haal het achterste bakje eruit en daar vindt je 1bevestigingsmoer. Aan de voorzijde, vlakbij de schakelpook, zit een zwart dopje. Deze weghalen en het boutje losdraaien. Nu kan je het middenconsole verwijderen en dan zie je een zwart/donkergrijs kastje liggen met een dradenboom eraan. de stekker hiervan loshalen en voila de schakelunit is verwijderd.
Het setje op marktplaats voor EUR 82,- werkt zowiezo goed. Even kijken naar de nummering op de stekker en het kastje en de boel is weer aangesloten.
Heel simpel dus.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 09 maart 2005 10:25 AM
  [ # 21 ]

Hoi luitjes,

op marktplaats (auto onderdelen/algemeen, zoeken op keyless) vind ik deze ad:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=autodiversen&u=algemeen&ID=65156
met plaatje erbij:

mijn vraag is doodsimpel (voro de kenners):
is DIT systeem plug and play? zo ja, dan bestel ik em gewoon meteen!
voor die 35 euro kan je niet tobben natuurlijk
———————————————————————————————————

Dit is niet het setje wat ik bedoelde en weet ook niet of dit plug en play is. Mischien is het iets simpels van de stekker aanpassen maar ik ken dit setje dus niet.
Ik heb ook ff gezocht op marktplaats maar zie de advertentie niet meer staan. Waarschijnlijk komt ie er vanzelf weer op bij onderdelen, anders ff een berichtje op marktplaats gezocht. Setje is het zelfde voor veel citoens.
mzzls
Erik Hannewijk

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 16 maart 2005 09:19 PM
  [ # 22 ]

Hallo luitjes,

K heb bij

http://www.tnqqb-design.nl

een setje besteld, 35 euro.
Ik bestelde er 3, die kreeg ik voor 100 euro incl verzendkosten.

Setje is in een half uur in te bouwen (je bouwt hem gewoon naast die andere in je tunnelconsole, 5 draadjes aan elkaar frunniken) en werkt goed. 2 afstandsbedieningen erbij.

Gr

Daan

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

2cvman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 147

Gepost: 16 maart 2005 09:56 PM
  [ # 23 ]

Komt hij gewoon in de plaats van het andere kastje???
Of gewoon alle draadjes met scots blokjes doorlinken???
Ben benieuwd naar de kwaliteit van zo’n setje.

BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht

Verder met een Renault Clio uit 2006

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 16 maart 2005 11:54 PM
  [ # 24 ]
2cvman schreef:

Komt hij gewoon in de plaats van het andere kastje???
Of gewoon alle draadjes met scots blokjes doorlinken???
Ben benieuwd naar de kwaliteit van zo’n setje.

Gewoon dat zwarte geval uit je tunneconsole trekken (eerst dat nutteloze bakje eruit dus)
Dan kan je em daarop aansluiten…. Er ligt een stekkertje los (bij mij althans) Dat is een constante + en aarde (voor eventuele 2e sigarettenaansteker ofzo) die heb je nodig als voeding voro je nieuwe kastje

Verder moet je 3 draden met knoeiertjes (kan wel dat dat scots blokjes heet, weet ik niet) doorverbinden zeg maar.

Je schrikt wel van de handleiding die bij t setje zit, da’s allemaal duits. Je moet kiezen welk systeem je in je auto hebt, bij mij is dat het bovenste (da’s een systeem met regelkast en MET een motortje in de bestuurdersdeur)
Dan moet je vervolgens een paar draden afknippen (weg dus) aan je nieuwe kastje, een paar met elkaar verbinden en dus aan je bestaande draden naar je bestaande regelkastje knoeien (wijst zichzelf, GOED kijken naar kleurcodes; het lijkt allemaal groen,maar er zitten vlekken op) Hij past precies in je tunnelconsole “op de grond” en valt dat stomme bakje er precies boven. (ik heb wel een klein beetje isolatie weggeplukt)

Vervolgens heb je nog 2 draden over voor je knipperlichten en *BLIEP*BLIEP*. Die heb ik nog niet aangesloten, komt morgen wel. De bliepbliep-toetert zit er niet bij Sad

Als iemand gelukkig wordt van foto’s hoor ik t wel, dan is t helemaal in een zucht ingebouwd.

gr

Profiel  

Gorilla
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97

Gepost: 16 april 2005 06:29 PM
  [ # 25 ]

Ik heb ook zo’n ding http://shop.wiltec.info/tabshop_s/tuer_oeffnen___schliessen_per_funk.html ingebouwd en hij werkt goed.
Zelf heb ik hem in nederland gekocht (40,50 euri incl verz.)maar hier is er wat meer over te lezen.

Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7307

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 april 2005 09:30 PM
  [ # 26 ]

ik heb onlangs dit setje van VDO gekocht… :photo

zit ook een aansluiting op voor het sluiten van alle ramen en evt.schuifdak Cool . Alle ramen sluiten nu op de AB alleen het schuifdak ontbreekt nog Sad

hier nog wat aansluit :photo ‘s

het enigste kabeltjes naar voor trekken/leggen tbv knipperlichtschakelaar en raammotoren Laughing maar,...........dan heb je ook wat Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 16 april 2005 11:02 PM
  [ # 27 ]

Heb je nu twee of vier elektrische ramen?

En waar moest je die overige kabels aansluiten?

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 april 2005 11:06 PM
  [ # 28 ]

ALLE ramen….................in mijn geval 4 stuks

En waar moest je die overige kabels aansluiten?  Confused
dat zijn er nogal wat Laughing

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Gorilla
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97

Gepost: 16 april 2005 11:35 PM
  [ # 29 ]
citroen23 schreef:

ik heb onlangs dit setje van VDO gekocht…

FF wat vraagjes..
Hoe sluit je de draad aan voor de knipperlichten?
Die heb ik ook bij mijn setje.en er staat 12volt op als hij moet knipperen.
Moet je de twee zijden vd. alarmlichten scheiden met een diode?(zoja, welke dan) en gebruik je dan de 12v uit je VDO om de alarmlichten te laten branden?
De raamsluitoptie heb ik ook , maar da’s maar 1 uitgang.Hoe sluit je die dan aan?

Het is een fijn ding ,maar de gebruiksaanwijzing is erg summier(understatement)

Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 april 2005 06:06 PM
  [ # 30 ]
Gorilla schreef:
citroen23 schreef:

ik heb onlangs dit setje van VDO gekocht…

FF wat vraagjes..
Hoe sluit je de draad aan voor de knipperlichten?
Die heb ik ook bij mijn setje.en er staat 12volt op als hij moet knipperen.
Moet je de twee zijden vd. alarmlichten scheiden met een diode?(zoja, welke dan) en gebruik je dan de 12v uit je VDO om de alarmlichten te laten branden?
De raamsluitoptie heb ik ook , maar da’s maar 1 uitgang.Hoe sluit je die dan aan?

Het is een fijn ding ,maar de gebruiksaanwijzing is erg summier(understatement)

de 2 afgaande draden zwart/wit & zwart/groen ,van de VDO,aansluiten op de pennetjes 5 & 6 van de alarmschakelaar.voordat ik ze vastzette heb ik er (voor pennetje 5 en voor pennetje 6) een diode 1N4007 (had ik nog liggen) tussengezet (ivm beveiliging van VDO-module !!)

het bruin/witte draad heb ik gebruikt om 4 relais aan te sturen
******** elk relais met maak resp. verbreekcontact**********sloperij Idea  €10,-
dus:

pen 85 & 86 = spoel
pen 30 = hoofd contact
pen 87 = maakcontact
pen 87a = verbreekcontact

hier het schema: :photo

in rust is er niet aan de hand (alles blijft bij het oude)
Als je nu 2x op sluiten drukt :gaat bij de 1e keer de portieren op slot bij de 2e keer sluiten de ramen…......er staat dan gedurende 10 seconden 13V op de raammotoren….....genoeg om (alle 4) de ramen volledig te sluiten Cool
Oh ja,..... je moet wel ffff uitzoeken bij welke situatie +/-  of -/+ de motoren de ramen sluiten anders zouden de ramen volledig opengaan Exclamation
ook wel stoer als je in spanje (38 graden) zit en alle ramen moeten allaminuut open Laughing

voor aanduidingen zie:  http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/
>>>  schema >>>>>  all models from 1987 >>>>> legenda Exclamation

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook