Totaal aantal Berichten: 261
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Hallo,
Sinds kort heb ik een probleem met de centrale deurvergrendeling van mijn Picasso. Als ik de afstandbediening van de sleutel gebruik willen de portieren soms niet op slot. De portieren springen gelijk weer open. Soms reageert zelfs niets meer, ook niet de knop op het dashboard. Na een paar keer alle portieren en kofferklep geopend en gesloten te hebben werkt het weer een tijdje. Soms meerdere dagen soms slecht 2 sluitingen. Als ik de voorportieren met de sleutel sluit , blijven de achterportieren open.
Kent iemand dit probleem ?
vr.gr.
Frans
voor zover ik weet zit er een beveiliging in dat als je de deuren op slot wilt doen en er zit 1 deur niet goed dicht dat ie de boel direct weer opengooit (was bij de bx tenminste zo), misschien sluit 1 deur niet goed of is die sensor niet goed.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:voor zover ik weet zit er een beveiliging in dat als je de deuren op slot wilt doen en er zit 1 deur niet goed dicht dat ie de boel direct weer opengooit (was bij de bx tenminste zo), misschien sluit 1 deur niet goed of is die sensor niet goed.
Is na de BX ook zo gebleven
Heb dezelfde ervaring met mijn Xsara, Peugeot 306 en Saxo.
Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Het kan zijn dat het te maken heeft met je achter klep slot. Deze is bij mij ook een keer vervangen in de garantie tijd van mijn picasso. Af en toe gaf hij dan ook op het display (koffer open) terwijl deze dicht zit.
Dus als je cv niet werkt moet je eens proberen alleen je koffer-klep open en dicht te gooien.Zo als ik het van de garage heb begrepen heeft het met een spoel te maken.Deze wordt bekrachtigd tijdens het rijden,waardoor als je stopt niet iemand zo maar je koffer-bak open kan doen.Eerst moet er een portier open zijn geweest of de motor moet uitgeschakeld zijn.
Dus probeer het uit of het wat met het koffer-systeem mis is.Suc6.
grtz Frans
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
het antwoord van frans kan heel goed, het kan ook zijn dan er in een van de stekker verbindingen naar de deuren toe water zit.
door 1 voor 1 de stekkers los te draaien en dan de deuren probeert te sluiten kan je er misschien achterkomen bij welke deur de storing zit.
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 261
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Hallo,
Ik had een afspraak geregeld bij de garage om het probleem met de deurvergrendeling op te lossen. Net de dag voordat ik deze afspraak had, bleek de vergrendeling het weer normaal te doen. Dit is nu 2 weken geleden en het functioneert nog steeds. Waarschijnlijk toch een hardnekkig vocht of vuil probleempje geweest.
Groetjes.