erik wijngaarden schreef:@ sohail…
wat een idee is wellicht is dat jij een goede samenvatting maakt als alles achter de rug is en dan dit hele topic vervangen door die samenvatting.
want ik vind wel dat er heel veel nuttige info in het topic staat en dat is dan weer zonde om weg te gooien. verder lijkt het me als het probleem met de garagist is opgelost en hier ook vermeld word dat het naar tevredenheid is opgelost dat dat weer zoveel positive invloed heeft dat het de negative kant opheft.
Goed idee, gewoon een verhaal dat er na aanschaf problemen waren zoals extreem hoog olie verbruik en dat de garage dit goed heeft opgelost.
Dan halen we alle negatieve berichten weg en laten we alleen de nuttige info staan zoals de berichten over de vacuumpomp, 1.9SD en 1.9D.
Kan ik me concentreren op de haperende CV, radio, Airco en elektrische verwarming voor in de winter.
Ben heel erg mijn best aan het doen om die link eruit te krijgen, heb dat in een opwelling gedaan. Het bedrijf waar ik die naam heb geregistreed wil de “koop” niet ongedaan maken, ik heb ze al gewezen op de regels van “wet koop op afstand”.
Blueduck schreef:Blueduck schreef:Onderzoek heeft uitgewezen dat de klant het volgende doorvertelt:
a. een positieve ervaring gemiddeld 3 tot 4 keer
b. een negatieve ervaring minstens 8 keer
c. een negatieve ervaring die vervolgens wordt omgezet in een positieve minstens 14 keer.Laten we hopen dat meneer Koster dit leest en dan inziet dat het verstandig is om een coulante regeling te treffen. Zodat alle forumlezers iets hebben om minstens 14 keer door te vertellen. Dat zijn genoeg klanten voor hem om de rest van zn leven op vakantie te gaan
Zie je wel!? Haha
Precies…...ik ben het dan ook geheel EENS met o.a. Handjes en Rene…..dat deze draad gewoon moet blijven staan, of is Erik bang voor de *woede* van die heer Koster ?
(ben dan ook een fel tegenstander van het verwijderen van deze draad.)
En dan…...die motor zit er NOG niet in…...en je weet ook niet hoe hij dan draait, (en rijd)...dus mocht het achteraf tegenvallen (wat ik uiteraard niet hoop voor Sohail)....dan gaan we hier weer gewoon verder waar we gebleven zijn.
Dat is de kracht van de Po$T#....eeh….het Cit-forum. :fijnsturen
ZX1.4i schreef:mpostma schreef:Als ie er bij het oude blok niet opzat heb je hem nu wslk ook niet nodig. Evt. kan je garage hem er af halen en het afdekplaatje van de oude
motor monteren om zo een potentiele storingsbron in de toekomst uit te sluiten.Op de oude zat geen afdekplaatje, ik zag het uiteinde van de nokkenas draaien. Ik laat dat ding erop zitten, misschien doe ik er nog iets leuks mee :
.
OK. De oudere blokken hadden idd een poelie daarop zitten. Bij de hydropneumaten werd daarmee de HD pomp aangedreven en bij de C15/205/visa etc.. werd de vaccuumpomp voor de rembekrachtiging indirect met een v-snaar aangedreven. Later kreeg je exemplaren waarbij de vacuumpomp direct door de nokkenas werd aangedreven zonder v-snaar. Maar goed.. het ding kan er gewoon op blijven zitten. je zal er geen last van hebben.
ZX1.4i schreef:
@Marten, weet je ook of er verschil is tussen Lucas en Bosch systeem? op de oude zit Bosch en de nieuwe heeft Lucas. Welke is beter/betrouwbaar, etc?
.
Een pomp vormt een eenheid met de verstuivers. Dus bij een Bosch pomp horen bosch verstuivers en bij een Lucas pomp horen Lucas verstuivers. Dit ivm verschil in inspuitdruk.
Nadeel van een Lucas pomp is dat ie niet op slaolie kan draaien. Bosch wordt degelijker genoemd, maar een motor met Lucas pomp voelt vaak wat pittiger aan en is vaak iets zuiniger. Het zijn echter nuance veschillen.
Nadeel is in dit geval dat de Bosch pomp natuurlijk meer kms erop heeft zitten. Ik zou gewoon die lucas pomp lekker laten zitten. Je kan evt. afspreken dat je de Bosch pomp van het oude blok afhaalt (samen met de verstuivers) maar de kans dat je hem nog eens zal moeten vervangen acht ik klein. Of je moet er nog iets van 2 ton mee willen gaan rijden. Als je hem bewaart moet je hem wel goed conserveren (afdoppen en vullen met diesel) anders droogt ie van binnen uit en dan kun je hem na verloop van tijd alsnog weggooien. Bewaar dan ook de vestuivers erbij.
Het omzetten is wel redelijk wat werk (ook bij uitgeboude motor) dus ik denk dat je garage wel gaat piepen als je het voorstelt.
Gr.
Marten
Thanx voor de info, ik laat die Lucas pomp lekker zitten, die heeft 124K gelopen in tegenstelling tot de bosch die 200K erop heeft zitten.
Rijden op slaolie was ik toch niet van plan.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ben tegen verwijderen van dit topic, maar als het is afgerond kan er evt wel een slotje op zodat er niet verder over doorgegaan kan worden…
en/of een samenvatting van je ervaring in:
Het grote dealer/garage——> klaag/pluim-topic!
ZX1.4i schreef:Ben heel erg mijn best aan het doen om die link eruit te krijgen.
Waarom verkoop je de domeinnaam niet tegen kostprijs aan Koster?
Hij betaalt jou de registratiekosten en jij linkt de URL door naar zijn eigen adres. Hij zou wel gek zijn als hij hier niet op ingaat: Hij heeft zijn eigen domeinnaam tegen kostprijs en jij hebt je gemaakte kosten terug. Iedereen gelukkig, toch?
Ik zou het hem eens voorstellen als je de auto ophaalt.
Verder ben ik het (voor wat het waard is) eens met o.a. Bram, Handjes, René om deze draad te laten staan, maar wel inclusief jouw afrondende positieve (daar ga ik tenminste van uit) conclusie. Goed idee om daarna de draad af te sluiten. Erik heeft m.i. voldoende gemodereerd om de verhitte gemoederen tekstueel te sussen. Ik denk dat deze draad na jouw afsluitende opmerking een goede weergave geeft van jouw teleurstelling, de saamhorigheid van de forumleden en (alweer: hier ga ik van uit) de nette afsluiting door Koster. De opmerkingen samen geven m.i. toch een beter beeld dan een samenvatting, het bespaart jou de moeite van het maken van de samenvatting en (nogmaals: blablabla) iedereen kan lezen dat het goed is afgelopen en hier zijn of haar eigen lessen uit trekken.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
je kan hem die domeinnaam altijd nog kado doen als alles goed is afgelopen… blij kvan goede wil. wat heeft dat nu helemaal gekost?
ik ben er ook tegen als dit allemaal wordt gewist vanwege het feit dat als mensen deze bevindingen kunnen lezen ze zelf een besluit van kunnen maken of ze daar iets kopen
want iedereen kan wel de goede en de slecht kant van dit verhaal afwegen
Wouter-1 schreef:.......Ik denk dat deze draad na jouw afsluitende opmerking een goede weergave geeft van jouw teleurstelling, de saamhorigheid van de forumleden en (alweer: hier ga ik van uit) de nette afsluiting door Koster.
De opmerkingen samen geven m.i. toch een beter beeld dan een samenvatting, het bespaart jou de moeite van het maken van de samenvatting en (nogmaals: blablabla) iedereen kan lezen dat het goed is afgelopen en hier zijn of haar eigen lessen uit trekken.
Kan ik mij helemaal in vinden…..als het inderdaad een *nette afsluiting* gaat worden….....tot die tijd (dat de motor er ingehangen gaat worden) kan het geen kwaad om de vinger aan de pols…en de druk op de ketel te houden.
En als daarna blijkt dat Sohail weer met een prima Xantia langs s’Heren wegen *scheurt* ....geen (overmatige) olie gebruikt…..dan is het voor mij ook *einde verhaal*.
erik wijngaarden schreef:je kan hem die domeinnaam altijd nog kado doen als alles goed is afgelopen… blij kvan goede wil. wat heeft dat nu helemaal gekost?
Ik ben nog in discussie met het bedrijf dat koppig blijft vasthouden dat de “koop” van het domeinnaam niet ongedaan kan worden.
Ik heb ze duidelijk uitgelegd dat de koop van een domeinnaam niet onder de uitzonderingen valt.
Mocht dat niet lukken, dan zal ik de domeinnaam gewoon doorlinken naar zijn .nl site voor zolang het contract nog loopt.
Registratie van die naam en doorlinken kost me iets van €70/jaar, het geld is nog niet afgeschreven.
@Bram, nog altijd strijdlustig he
Je heb gelijk, als alles goed en netjes is afgewikkeld dan sluiten we deze topic met een goede positieve samenvatting.
ZX1.4i schreef:Mocht dat niet lukken, dan zal ik de domeinnaam gewoon doorlinken naar zijn .nl site voor zolang het contract nog loopt.
Registratie van die naam en doorlinken kost me iets van €70/jaar.
Let wel op dat je direct het contract beëindigt.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Zo zeg, dat was een behoorlijk valse start met de Xantia. Hopelijk wordt alles naar tevredenheid gefixt, zodat je deze ellende snel kunt vergeten.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
PBO schreef:Zo zeg, dat was een behoorlijk valse start met de Xantia. Hopelijk wordt alles naar tevredenheid gefixt, zodat je deze ellende snel kunt vergeten.
Ik hoop het ook, nu nog die eikels van Hostnet duidelijk maken dat ik de koop van dat domein wil opzeggen
Blijkbaar hebben ze nog nooit gehoord van de “Wet Koop op afstand”
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
citroenc2 schreef:ik ben er ook tegen als dit allemaal wordt gewist vanwege het feit dat als mensen deze bevindingen kunnen lezen ze zelf een besluit van kunnen maken of ze daar iets kopen
want iedereen kan wel de goede en de slecht kant van dit verhaal afwegen
Ben ik het 100% mee eens. Laten we a.u.b niet alles met de mantel der liefde gaan bedekken en mooier gaan maken dan het is. Dit bedrijf mag dan nu het uiteindelijk allemaal in orde gaan brengen, maar een schoonheidsprijs verdient dit zeker niet. Feit blijft dat er een auto verkocht is met een gebrek waar omheen gedraaid is.
Jeroen
Als pleister op de wonde voor de valse start met de Xantia, heb ik van Rene van Maren gratis een setje dorpellijsten gekregen.
De slimmerik heeft mijn adres uit het huistelr. gehaald welke op de protestbrief stond, ik was dus ook meer dan verbaasd om het lange pakketje in ontvangst te nemen. De verbazing was helemaal groot toen er Xantia dorpellijsten eruit plofte, mijn nieuwsgierige broertje die er niet vanaf kon blijven heb ik meteen een pets ermee gegeven
Ik kan niet wachten tot ik de Xantia terug heb, zodat de lijsten er meteen op kunnen
Rene, beste kerel, 1000x dank :thumbsup