Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Da’s goed nieuws. Goeie timing trouwens, zo 1 dag voor de meeting.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Mooi dat het allemaal nog gelukt is.
Ik heb zo’n idee dat de maagdelijk witte Xant morgen in het centrum van de belangstelling staat (jammer voor de CXen, GSen en ander mooi spul).
Zorg er wel voor dat Renz die van jou morgen niet stiekum mee terug neemt
renz schreef:Wouter-1 schreef:Mooi dat het allemaal nog gelukt is.
Ik heb zo’n idee dat de maagdelijk witte Xant morgen in het centrum van de belangstelling staat (jammer voor de CXen, GSen en ander mooi spul).
Zorg er wel voor dat Renz die van jou morgen niet stiekum mee terug neemtWat was die km.stand ook alweer?
:69
Voor Sohail kan het wel uit om een half jaartje met je te ruilen
Dat wordt afzien, een halfjaar zonder je Xant. Vraag je wel of Pa goed op’m past?
Wouter-1 schreef:Dat wordt afzien, een halfjaar zonder je Xant. Vraag je wel of Pa goed op’m past?
Ik pas al op zn vriendin….en de xant?die trap ik samen met Bram af!
He? braaaaaam?
De motor die er nu in zit is uit 1998 en heeft 124k erop zitten, als ik me niet vergis ziet de Xantia van Renz er netter uit, ik heb hier en daar een deukje en opgelapte schade. En ik heb helemaal geen geluidsinstallatie erin , probleemje met de bedrading
Heb nog een paar kleine probleemjes gevonden:
- Ruitenwisser reservoir/slang lekt als je bijvult
- Ruitensproeier achter werkt niet
- Speakerdraden naar de bestuurderskant maken waarschijnlijk kortsluiting met de massa. De radio schijnt zo slim te zijn om die kant dan uit te schakelen, zondag ga ik e.e.a. uittesten en eventueel nieuwe draden trekkenl.
- Piepend geluid bij het optrekken, multiriem of de spanrol zit niet helemaal lekker, ik laat de Citroen Specialist bij mij in de buurt hier naar kijken.
Had ik al verteld dat het schakelen nu ook soepeler gaat, precies zoals ik gewend was in de Xsara en 306.
Rene, wat je zegt, een Pluim voor Jaap Koster, hij heeft goed werk geleverd.
De dorpellijsten zitten erop
:photo
Nog meer foto’s? Ik zal aan Weefje vragen of hij ze wil maken, hij is een prof-fotograaf
Zondag gaan we toch knutselen aan de Xantia, dan gaan we nieuwe speaker draden trekken.
Ik heb ook nog even een kopie van de auto sleutel laten maken, aangezien ik er maar één bij de auto zat.
Hiervoor ben ik naar het Sleutel & Slotenhuis gegaan in R,dam Spaansepolder, dit is een sleutelboer die alle sleutels kan kopieren, ook die met startblokkering als je de kaart erbij geeft.
De blanco sleutel kost €7, het slijpen is veel duurder, kreeg een lul-verhaal over slijpen aan 4 kanten en dure machine te horen.
Die grappenmakers zijn er nog geen 5 min mee bezig geweest, kosten voor de kopie (incl, sleutel) €22,80
Wat kost dit geintje nou bij de dealer? Als het daar goedkoper kan dan ga ik toch even vragen aan die lui of ze zich niet vergist hebben, effe 50 gulden vangen voor het namaken van een sleutel
Tja, een xantia heeft natuurlijk een “hogere"status dan een mercedes
Dokken dus
Jullie zitten lekker in borculo en ik moet zo naar tannes..
René van Maren schreef:Tja, een xantia heeft natuurlijk een “hogere"status dan een mercedes
Dokken dus
De sleutel van een C3 ziet er in iedergeval wel uit als die van een Mercedes, plat met een geslepen sleuf erin.
Heb je nog vlees over?
René van Maren schreef:Heb je nog vlees over?
Nee gelukkig niet, was even bang dat het niet op zou gaan en dat zou zonde zijn na al die moeite.
Ik ben gisteren wel effe bezig geweest om het klaar te maken, wachten bij de slager, zelf blokjes snijden voor de sate omdat de slager het druk had, de hele boel marineren en in bakjes doen.
Het is gelukkig goed in de smaak gevallen, ik ben zeer tevreden.
O ja, de 1.9D motor die nu in mijn Xantia ligt is door Bram goedgekeurd, hij hoort of ziet niets vreemds aan de auto.
Morgen ga ik het ruitenwisserreservoir/pompje bekijken en repareren, heb hiervoor tips gekregen van Gerard Maas.
Verder ga ik morgen nieuwe speaker draden trekken, wil nu weleens muziek in de auto hebben.
ZX1.4i schreef:O ja, de 1.9D motor die nu in mijn Xantia ligt is door Bram goedgekeurd, hij hoort of ziet niets vreemds aan de auto
Bram heeft hem goedgekeurd??? dan kan hij niet meer stuk!
Want als er één een zeurpiet is dan is het Bram wel…......
ZX1.4i schreef:O ja, de 1.9D motor die nu in mijn Xantia ligt is door Bram goedgekeurd, hij hoort of ziet niets vreemds aan de auto.
De MOTOR klonk goed…...
(over de auto zelf kan ik geen oordeel geven…moet je zelf uitproberen..
Verder zag ik een verdachte slang uit de achter-asbak steken…..voor warme lucht
v.w.b. die motor…: ik heb daar even mee gewacht met schrijven….maar het lijkt mij ONwaarschijnlijk dat het een Xantiamotor is…eerder eentje uit een Xsara of Berlingo.
Vanwege die Vacuumpomp, weet je wel ?
die 2 Citroëns hebben toch zo’n pomp nodig voor de rembekrachtiging. :
Niet dat het verder wat uit hoeft te maken hoor.
Is toch ook een motor uit de berlingo : : dus inc. oxidatie katalysator o.i.d.?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI