rocco schreef:... en kwam daarmee trouwens op de lekker professionele website www.kia.be )
Oh mijn God
Hoeveel zou hun webmaster per maand verdienen
Nounounou, dat is een professioneel stukje werk zeg
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Effe weer een on-topic bericht
Mijn broertje (ja diezelfde met een Toyota ) heeft het handpompje voor me opgehaald bij de Peugeot dealer. Op het zakje waar het pompje inzit staat Citroen-Original parts en Peugeot Original Parts. Hoezo heeft Peugeot andere onderdelen meneer de Citroen dealer met je €49
Bij de Peugeot betaal je dus voor dat ding slechts €21.
Op het pompje staat iets van “Delphi” als merk, een pijl met de stroomrichting van de brandstof (erg handig), het pompje voelt ook steviger aan als ik erin knijp, dan wat er nu in mijn Xantia zit. De aanvoeraansluiting bij dit pompje is haaks ipv recht, ik neem aan dat het geen verschil uitmaakt.
Als het morgen niet regent en niet zo guur weer is, dan gaat het pompje er meteen in
Goeie tip, Sohail…..voor als forummers nog eens onderdelen nodig hebben voor de (PSA) motor, bak e.d…..die dus gelijk zijn aan elkaar.
Ik moet eerdaags ook wat dingetjes hebben, ga er eerst wel even voor langs Nefkens (Peugeot).
We hebben trouwens in Haarlem geeneens een Citroendealer meer….(Mazette)....God mag weten waarom.
Ik zal er trouwens niet om treuren ook….heb met dat bedrijf (wat jarenlang Rotteveel heette) zeer slechte ervaringen.
Door dergelijk gedrag (wat ik hier niet zal herhalen) vind ik het niet gek, dat mijn huisspecialist steeds meer klanten van hen binnenkrijgt.
Dat het een haakse aansluiting heeft, komt misschien door het type Peugeot waar die in thuishoort ??
Voor welk type Peus is hij eigenlijk, die knijpbal ?
Bram schreef:Voor welk type Peus is hij eigenlijk, die knijpbal ?
Voor een 306 1.9D uit 1998, ik zei tegen die lui van de Peugeot dat het een 1.9D uit 1998 uit een Xsara of Berlingo is.
Wat prijs betreft, de Peugeot dealer gaf inderdaad toe dat de meeste onderdelen bij Citroen duurder zijn en dat ze heel veel niet op voorraad hebben. De Peugeot en Citroen in Rotterdam-Alexanderpolder zitten c.a. 500m uitelkaar, ik denk niet dat ik de enige ben die voor onderdelen naar de Peugeot gaat daar in de buurt.
Hierbij een Pluim voor Autoservice Willemse, Peugeot dealer.
PS: Ik behoud het recht om die pluim weer in te trekken als blijkt dat het knijpballetje helemaal niet geschikt is voor mijn Auto
Knijpballetje heb ik vandaag vervangen, op het oude balletje staat iets van Lucas…nogwat?.
Eronder staat een vreemd teken, dat eruit ziet als ooo, de buitenste 2 “o” staan half in de middelste gedrukt, op het nieuwe balletje van het merk Delphi staat dit rare teken er ook op. Bij de Lucas (oude) staat er 27 achter en bij de nieuwe 11, iemand enig idee wat dit betekend :
Bij het losmaken van de leiding naar het ballatje viel mij op dat de leiding aan die kant leeg was, de brandstof was dus duidelijk teruggelopen nadat de auto c.a. 10 uur had stilgestaan. Nieuw balletje erop, montage was geen probleem, de haakse bocht waar de aanvoerslang van de tank opgaat geeft geen problemen. Starten ging niet meteen in één keer, ondank pompen in het balletje, de motor sloeg pas bij de tweede poging aan en liep meteen goed. Na 4 uur stilstaan van de auto ging het starten probleemloos, ben benieuwd hoe de auto morgenochtend start.
@Bram en voor alle andere die ook zo een knijpballetje willen bestellen bij de Peugeot dealer:
Artikelnr: 157987
Omschrijving: Ontluchtpomp
Prijs: € 21,05 incl. BTW
M&M schreef:En ?? hoe ging het starten :
Ja….daar ben ik ook benieuwd naar.
Maar als hij nog steeds slecht wil starten….heb je grote kans dat het toch de 2 slangen zijn waar iets niet goed zit…..mag ‘m de kop niet kosten.
Probeer anders morgen eens EERST een stuk of 5x te pompen VOOR het starten….of het dan beter gaat.
Startte pas bij de 2e keer (6,5uur stil staan), maar liep wel meteen goed zonder tractor geluiden
Ik ga straks om 16:00 weg, dan staat de auto alweer 8uur stil, ik zal eens kijken wat er gebeurt na 5x pompen.
@Bram, 2 slangen :, die flexibele slang gaat toch op een vaste leiding, welke andere slang bedoel je?
ZX1.4i schreef:@Bram, 2 slangen :, die flexibele slang gaat toch op een vaste leiding, welke andere slang bedoel je?
Aan die pomp zitten twee slangen…..eentje die vanaf de tank vandaan komt en de ander naar de brandstofpomp.
De aansluiting op de brandstof pomp heb ik nog niet gecontroleerd ops:
slangklemmen op het knijpballetje heb ik wel vernieuwd en een extra klem op het stuk wat over de vaste leiding gaat. Volgens mij steekt die vaste leiding een eind omhoog de motorruimte in en de flexibele slang zit hetzelfde “lange eind” erover heen geschoven. :
ZX1.4i schreef:De aansluiting op de brandstof pomp heb ik nog niet gecontroleerd ops:
Dit heb ik nog steeds niet gedaan, eerst effe bijkomen van het tandartsbezoek :44
Wat het starten betreft om 16:00uur, zoals gewoonlijk pas bij de 2e keer
Dit heb ik nog steeds niet gedaan, eerst effe bijkomen van het tandartsbezoek
Hoezo? Wat heb je met haar uitgespookt????
Weefje schreef:Dit heb ik nog steeds niet gedaan, eerst effe bijkomen van het tandartsbezoek
Hoezo? Wat heb je met haar uitgespookt????
Was een aangenaam bezoek bij haar zoals gewoonlijk
Gisteren avond en vanochtend eerst een paar keer gepompt en het starten ging in één keer
Ik denk dat de aansluitingen bij de pomp niet zo lekker zijn, de slang zit een beetje scheef op de pomp. De dikke slang op de pomp vertoont ook een soort spoor over de slang, wellicht een klein gaatje wat groot genoeg is om de brandstof terug te laten lopen in een paar uur tijd.
Ik kan niet echt zien hoe de constructie van de slangen loopt, dat zit ergens onder het zwarte luchtinlaat geval. Ik ga die zooi vanavond of morgen eraf halen om te bekijken, dan draai ik de gloeibougies er meteen ook even uit om het schroefdraad met kopervet in te vetten, was ik vergeten ops:
Ten minste dat lees ik in het Haynesboek, is dat echt nodig of kun je ze in de toekomst nog prima losdraaien zonder vet :
ZX1.4i schreef:Gisteren avond en vanochtend eerst een paar keer gepompt en het starten ging in één keer
Ik denk dat de aansluitingen bij de pomp niet zo lekker zijn, de slang zit een beetje scheef op de pomp. De dikke slang op de pomp vertoont ook een soort spoor over de slang, wellicht een klein gaatje wat groot genoeg is om de brandstof terug te laten lopen in een paar uur tijd.
Ik kan niet echt zien hoe de constructie van de slangen loopt, dat zit ergens onder het zwarte luchtinlaat geval. Ik ga die zooi vanavond of morgen eraf halen om te bekijken, dan draai ik de gloeibougies er meteen ook even uit om het schroefdraad met kopervet in te vetten, was ik vergeten ops:
Ten minste dat lees ik in het Haynesboek, is dat echt nodig of kun je ze in de toekomst nog prima losdraaien zonder vet :
Ik zou eerst eens proberen om een nieuw stuk slang tussen het handpompje EN de Brandstofpomp te zetten…..dat is het makkelijkste gedeelte…..wellicht is het probleem dan al verholpen. :
Ik heb er nooit kopervet tussen gedaan, met gloeibougie’s vernieuwen…..maar het is altijd beter natuurlijk.