32 van de 37
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.9D Sensation -> Gesloopt :-(
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 26 september 2005 12:44 PM
  [ # 466 ]
ZX1.4i schreef:
PBO schreef:

Of je lepelt er nog een electromotor bij, naast de 1.9D (plek zat onder de kap Wink ). Heb je de eerste diesel-hybride ter wereld. Cool

Dat lijkt me wel wat Razz
En dan grote zonnepanelen op het dak, lekker gratis rijden Cool

De 2.8 HDI uit de Jumper van de zaak is ook een optie, een 2.7 V6 HDI vinden word wat lastiger Wink
Ik vraag me opeens serieus af of een 2.8HDI in een Xantia of XM te lepen is? in een BX zou ook mooi zijn Idea

wel eens naar gekeken natuurlijk, maar heel jammer is dat dit blok voorover ligt. Dan kom je aan de voorkant wat hoog uit.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 september 2005 10:21 PM
  [ # 467 ]
stoterstangen90 schreef:

wel eens naar gekeken natuurlijk, maar heel jammer is dat dit blok voorover ligt. Dan kom je aan de voorkant wat hoog uit.

Dan leg je het blok toch wat lager in de motorruimte en voortaan alleen maar in de hoogste stand rijden Laughing

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 september 2005 05:03 AM
  [ # 468 ]

Sinds een paar weken “bromt” mijn Xantia bij 100km/u, daaronder of bij 110km/u is het voorbij, het klinkt als een lekke uitlaat.
Maar dat klinkt weer niet logisch met het feit dat het boven de 110km/u weg is Confused

Ik sta echt voor een raadsel, iemand enig idee wat het kan zijn Confused:

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 september 2005 11:22 PM
  [ # 469 ]

Dat is juist zo raar, als je harder gaat rijden, dan maakt een lekke uitlaat toch juist meer herrie Confused  Confused:

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 30 september 2005 11:30 PM
  [ # 470 ]
renz schreef:

Die van mij Bromt alleen bij vrij lage toerentallen, ook heel vreemd, mijn pa denkt dat het de uitlaat is want als ik hoger in de toeren kom is het weg Confused

Lage toeren vindt een HDi niet zo fijn, wil ‘ie ook wel eens van gaan brommen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 30 september 2005 11:41 PM
  [ # 471 ]
renz schreef:

Die van mij Bromt alleen bij vrij lage toerentallen, ook heel vreemd, mijn pa denkt dat het de uitlaat is want als ik hoger in de toeren kom is het weg Confused

Dat denk ik NU ja…..maar de mevrouw waar ik je HDI van had gekocht, zei toen tegen mij dat de APK keurmeester tegen haar had gezegd dat het een slap motorrubber zou zijn. Cool
(wat een zin) Smile

Het lijkt mij dus eerder een trillende uitlaatpijp ergens tegen het chassis aan….onze huisspecialist kon niks aan de motorrubbers ontdekken.

Ook iets voor jou Sohail, om daar eens naar te (laten) kijken ?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 oktober 2005 12:18 AM
  [ # 472 ]

Ik twijfel nu opeens of er niet iets los zit aan de onderkant na het vervangen van de D-riem Confused
De isolatieplaat of de metalen plaat tegen de bak aan???

Of wacht effe??? Sleutelmeeting->Groningen->Brug Idea  Idea  Idea

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 01 oktober 2005 01:10 AM
  [ # 473 ]

zo had ik ooit eens een klapperend hitteschild ergens bij de uitlaat van m’n toenmalige 206 GTI   (in 2001, in het 1e jaar al…)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 oktober 2005 02:12 AM
  [ # 474 ]
ZX1.4i schreef:

Ik twijvel nu opeens of er niet iets los zit aan de onderkant na het vervangen van de D-riem Confused
De isolatieplaat of de metalen plaat tegen de bak aan???

Of wacht effe??? Sleutelmeeting->Groningen->Brug Idea  Idea  Idea

Hee!
Daar ging toch al een andere 1.9D op???

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 oktober 2005 11:28 AM
  [ # 475 ]

Toen ik de auto pas had (Maart), is er een week later een andere motor ingegaan, een 1.9D uit een 98er Berlingo. De D-Riem heb ik later zelf vervangen, omdat er toch sterke aanwijzingen waren dat deze niet was vervangen bij de motorwissel.

Ik denk dat ik nog maar effe wacht tot de meeting in op 22 oktober in Groningen, daar zet ik de auto op de brug om de onderkant eens goed te bekijken. Tot die tijd, netjes 110 blijven rijden en dan heb ik ook geen last van brommen Wink

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 oktober 2005 01:57 PM
  [ # 476 ]
ZX1.4i schreef:

Tot die tijd, netjes 110 blijven rijden en dan heb ik ook geen last van brommen Wink

Niet schrikken van wat dat met je verbruikscijfers doet: vanwege bezuinigingen hier in huis (hoe denk je dat die van Zalm aankomen als je in de hoek zit waar overal op bezuinigd wordt) ben ik ook naar max 110 km/u cq 3000 rpm gegaan.
Nauwelijks nog olieverbruik en diesel zit verrekt dicht bij de 1 : 20.

Je wilt trouwens niet weten wat ik in de achteruitkijkspiegel zie als ik nu eens een sprintje moet trekken om in te voegen: Het lijkt wel een TDI!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 oktober 2005 02:23 AM
  [ # 477 ]
EW schreef:

Niet schrikken van wat dat met je verbruikscijfers doet: vanwege bezuinigingen hier in huis (hoe denk je dat die van Zalm aankomen als je in de hoek zit waar overal op bezuinigd wordt) ben ik ook naar max 110 km/u cq 3000 rpm gegaan.
Nauwelijks nog olieverbruik en diesel zit verrekt dicht bij de 1 : 20.

Je wilt trouwens niet weten wat ik in de achteruitkijkspiegel zie als ik nu eens een sprintje moet trekken om in te voegen: Het lijkt wel een TDI!

Meestal rijd ik ook 100 a 110, alleen nu met die brom zoveel mogelijk 110, hoewel als de radio een beetje open staat dan hoor je het gebrom ook bijna niet. Ik zit gemiddeld op de 1 : 16,5 en dat met gereedschap achterin en het af en toe gebruiken van de airco, is toch wel netjes.

Roet jouw Xantia 1.9D dan???
Die van mij een beetje als ik ga invoegen en de motor is nog niet goed warm en ik jaag de auto over de 3500rpm, het zijn gelukkig niet dikke zwarte roetwolken.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 oktober 2005 12:28 AM
  [ # 478 ]
ZX1.4i schreef:

Roet jouw Xantia 1.9D dan???
Die van mij een beetje als ik ga invoegen en de motor is nog niet goed warm en ik jaag de auto over de 3500rpm, het zijn gelukkig niet dikke zwarte roetwolken.

Valt ook wel mee. Hoorde laatst van iemand die een flink stuk achter mij had gereden dat ie aan de uitlaat kon zien wanneer ik schakelde: even kort een klein pluimpje.
Die roetwolk die ik bedoelde produceerde ik toen ik in Rotjeknor was en de A20 op wou. Verkeek me een beetje op de inrit en moest dus vol op het gas.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 oktober 2005 04:27 AM
  [ # 479 ]
EW schreef:

Die roetwolk die ik bedoelde produceerde ik toen ik in Rotjeknor was en de A20 op wou. Verkeek me een beetje op de inrit en moest dus vol op het gas.

Hahaha, dat was zeker bij het Kleinpolderplein richting Utrecht Wink
Daar moet je inderdaad flink gassen op de nogal korte oprit, vroeger stond er nog een bordje met korte oprit Confused

Ik kan me daar vreselijk boos maken op mensen die niet gewoon een baan opschuiven om auto’s de ruimte te geven om in te voegen, terwijl de linkerbaan dan vrij is Evil or Very Mad. Met de Jumper van de zaak heb ik over het algemeen minder problemen met die oprit, 2.8HDI en het formaat van de bus jaagt de mensen vanzelf wel de linkerbaan op Twisted Evil

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 oktober 2005 11:11 AM
  [ # 480 ]
ZX1.4i schreef:

Hahaha, dat was zeker bij het Kleinpolderplein richting Utrecht Wink

Goh, bekend daar?

Profiel  
 
 
32 van de 37
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook