ZX1.4i schreef:PBO schreef:Of je lepelt er nog een electromotor bij, naast de 1.9D (plek zat onder de kap ). Heb je de eerste diesel-hybride ter wereld.
Dat lijkt me wel wat
En dan grote zonnepanelen op het dak, lekker gratis rijdenDe 2.8 HDI uit de Jumper van de zaak is ook een optie, een 2.7 V6 HDI vinden word wat lastiger
Ik vraag me opeens serieus af of een 2.8HDI in een Xantia of XM te lepen is? in een BX zou ook mooi zijn
wel eens naar gekeken natuurlijk, maar heel jammer is dat dit blok voorover ligt. Dan kom je aan de voorkant wat hoog uit.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:wel eens naar gekeken natuurlijk, maar heel jammer is dat dit blok voorover ligt. Dan kom je aan de voorkant wat hoog uit.
Dan leg je het blok toch wat lager in de motorruimte en voortaan alleen maar in de hoogste stand rijden
Sinds een paar weken “bromt” mijn Xantia bij 100km/u, daaronder of bij 110km/u is het voorbij, het klinkt als een lekke uitlaat.
Maar dat klinkt weer niet logisch met het feit dat het boven de 110km/u weg is
Ik sta echt voor een raadsel, iemand enig idee wat het kan zijn :
Dat is juist zo raar, als je harder gaat rijden, dan maakt een lekke uitlaat toch juist meer herrie :
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
renz schreef:Die van mij Bromt alleen bij vrij lage toerentallen, ook heel vreemd, mijn pa denkt dat het de uitlaat is want als ik hoger in de toeren kom is het weg
Lage toeren vindt een HDi niet zo fijn, wil ‘ie ook wel eens van gaan brommen.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
renz schreef:Die van mij Bromt alleen bij vrij lage toerentallen, ook heel vreemd, mijn pa denkt dat het de uitlaat is want als ik hoger in de toeren kom is het weg
Dat denk ik NU ja…..maar de mevrouw waar ik je HDI van had gekocht, zei toen tegen mij dat de APK keurmeester tegen haar had gezegd dat het een slap motorrubber zou zijn.
(wat een zin)
Het lijkt mij dus eerder een trillende uitlaatpijp ergens tegen het chassis aan….onze huisspecialist kon niks aan de motorrubbers ontdekken.
Ook iets voor jou Sohail, om daar eens naar te (laten) kijken ?
Ik twijfel nu opeens of er niet iets los zit aan de onderkant na het vervangen van de D-riem
De isolatieplaat of de metalen plaat tegen de bak aan???
Of wacht effe??? Sleutelmeeting->Groningen->Brug
zo had ik ooit eens een klapperend hitteschild ergens bij de uitlaat van m’n toenmalige 206 GTI (in 2001, in het 1e jaar al…)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
ZX1.4i schreef:Ik twijvel nu opeens of er niet iets los zit aan de onderkant na het vervangen van de D-riem
De isolatieplaat of de metalen plaat tegen de bak aan???Of wacht effe??? Sleutelmeeting->Groningen->Brug
Hee!
Daar ging toch al een andere 1.9D op???
Toen ik de auto pas had (Maart), is er een week later een andere motor ingegaan, een 1.9D uit een 98er Berlingo. De D-Riem heb ik later zelf vervangen, omdat er toch sterke aanwijzingen waren dat deze niet was vervangen bij de motorwissel.
Ik denk dat ik nog maar effe wacht tot de meeting in op 22 oktober in Groningen, daar zet ik de auto op de brug om de onderkant eens goed te bekijken. Tot die tijd, netjes 110 blijven rijden en dan heb ik ook geen last van brommen
ZX1.4i schreef:Tot die tijd, netjes 110 blijven rijden en dan heb ik ook geen last van brommen
Niet schrikken van wat dat met je verbruikscijfers doet: vanwege bezuinigingen hier in huis (hoe denk je dat die van Zalm aankomen als je in de hoek zit waar overal op bezuinigd wordt) ben ik ook naar max 110 km/u cq 3000 rpm gegaan.
Nauwelijks nog olieverbruik en diesel zit verrekt dicht bij de 1 : 20.
Je wilt trouwens niet weten wat ik in de achteruitkijkspiegel zie als ik nu eens een sprintje moet trekken om in te voegen: Het lijkt wel een TDI!
EW schreef:Niet schrikken van wat dat met je verbruikscijfers doet: vanwege bezuinigingen hier in huis (hoe denk je dat die van Zalm aankomen als je in de hoek zit waar overal op bezuinigd wordt) ben ik ook naar max 110 km/u cq 3000 rpm gegaan.
Nauwelijks nog olieverbruik en diesel zit verrekt dicht bij de 1 : 20.Je wilt trouwens niet weten wat ik in de achteruitkijkspiegel zie als ik nu eens een sprintje moet trekken om in te voegen: Het lijkt wel een TDI!
Meestal rijd ik ook 100 a 110, alleen nu met die brom zoveel mogelijk 110, hoewel als de radio een beetje open staat dan hoor je het gebrom ook bijna niet. Ik zit gemiddeld op de 1 : 16,5 en dat met gereedschap achterin en het af en toe gebruiken van de airco, is toch wel netjes.
Roet jouw Xantia 1.9D dan???
Die van mij een beetje als ik ga invoegen en de motor is nog niet goed warm en ik jaag de auto over de 3500rpm, het zijn gelukkig niet dikke zwarte roetwolken.
ZX1.4i schreef:
Roet jouw Xantia 1.9D dan???
Die van mij een beetje als ik ga invoegen en de motor is nog niet goed warm en ik jaag de auto over de 3500rpm, het zijn gelukkig niet dikke zwarte roetwolken.
Valt ook wel mee. Hoorde laatst van iemand die een flink stuk achter mij had gereden dat ie aan de uitlaat kon zien wanneer ik schakelde: even kort een klein pluimpje.
Die roetwolk die ik bedoelde produceerde ik toen ik in Rotjeknor was en de A20 op wou. Verkeek me een beetje op de inrit en moest dus vol op het gas.
EW schreef:Die roetwolk die ik bedoelde produceerde ik toen ik in Rotjeknor was en de A20 op wou. Verkeek me een beetje op de inrit en moest dus vol op het gas.
Hahaha, dat was zeker bij het Kleinpolderplein richting Utrecht
Daar moet je inderdaad flink gassen op de nogal korte oprit, vroeger stond er nog een bordje met korte oprit
Ik kan me daar vreselijk boos maken op mensen die niet gewoon een baan opschuiven om auto’s de ruimte te geven om in te voegen, terwijl de linkerbaan dan vrij is . Met de Jumper van de zaak heb ik over het algemeen minder problemen met die oprit, 2.8HDI en het formaat van de bus jaagt de mensen vanzelf wel de linkerbaan op
ZX1.4i schreef:Hahaha, dat was zeker bij het Kleinpolderplein richting Utrecht
Goh, bekend daar?