Hehe eindelijk ben ik terug uit Groningen.
Heb een motor gekocht bij de Vos in Beneden Leeuwen op advies van Keulen & Co dat dit een goed adres is, waarvoor mijn complimenten. Het is een 1.9D met 124K uit 1998, met 3 maanden garantie, deze is gisteren uit een lopende Xantia gehaald. Motor en auto heb ik bij Jaap afgeleverd en nog even een eerlijk gesprek gehad over de reacties op het forum hier. Ik heb eerlijk toegegeven één bericht te hebben geplaatst wat niet kon, daarvoor heb ik ook mijn excuus aangeboden en dit bericht heb ik inmiddels verwijderd. De overige reacties daar kan en ben ik niet verantwoordelijk voor, maar ik ben het met Erik eens dat berichten met “Langsgaan met een groep” en/of vernieling niet kunnen.
De auto was aan de goedkope kant, maar het was zeker geen loop/sloop prijs, het extreem hoge olieverbruik en moeilijk starten maken de auto praktisch onbruikbaar. Gezien de prijs hoor je mij ook niet zeuren over de haperende CV en niet werkende Airco en problemen met de +12V voor de radio, dat zijn risico,s die je kunt verwachten.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb beloofd de link naar dit forum meteen weg te halen. Verder heb ik beloofd dat alle negatieve reacties over hem en zijn bedrijf gewist worden zodra de motor erin zit en ik een goed rijdende Xantia heb. Heren Moderators kan dit? is dit mogelijk?
Hij heeft het nogal druk op het moment, maar hij gaat zijn best doen om het voor volgende week vrijdag gefixt te hebben. Ik heb hem verteld dat het toch mooi zou zijn als ik de volgende dag een mooie Xantia kan laten zien en horen die ik bij hem heb gekocht.
Mijn dank is groot aan allen die mij hebben geholpen en gesteund de afgelopen dagen. En nu spring ik snel in de Toyota Corolla 1.6 16V GTSi van mijn broertje zodat ik in iedergeval vervoer naar mijn werk heb.
je hebt helemaal gelijk dat je zulke dingen eigenlijk niet kan doen
Hopen dat het goed komt!!!!!
Dan kunnen die dorpellijsten erin!
Het is een 1.9D met 124K uit 1998, met 3 maanden garantie, deze is gisteren uit een lopende Xantia gehaald
Dat klinkt goed, maar weet je zeker dat het een Xantia betrof? De 1.9D is namelijk eind 96 uit de Xantia gegaan en vervangen door een iets sterkere (75pk) 1.9SD met lagedruk turbo. Krijg jij die motor erin?
rb schreef:Het is een 1.9D met 124K uit 1998, met 3 maanden garantie, deze is gisteren uit een lopende Xantia gehaald
Dat klinkt goed, maar weet je zeker dat het een Xantia betrof? De 1.9D is namelijk eind 96 uit de Xantia gegaan en vervangen door een iets sterkere (75pk) 1.9SD met lagedruk turbo. Krijg jij die motor erin?
Mooi. Hoe het ook zij: het voornaamste is dat je tot een gezamenlijke oplossing komt. Jij krijgt er een nette motor in van een gerespecteerd bedrijf (wat ik uit eigen zij het beperkte ervaring kan bevestigen) en je kan met die garage toch door een deur. Dat je extra kosten hebt is wel vervelend, maar goed: zie het als leergeld/risico.. Ik hoop dat die garage er ook van leert dat ze voortaan wat zorgvuldiger omspringen met het verkopen.
In elk geval mooi dat je er toch op deze manier eruit komt. Bekijke maar eens een willekeurige thread op trosradar of autoweek om erachter te komen dat een kwestie als deze nog veel vervelender af kan lopen.
Gr,
Marten
rb schreef:Het is een 1.9D met 124K uit 1998, met 3 maanden garantie, deze is gisteren uit een lopende Xantia gehaald
Dat klinkt goed, maar weet je zeker dat het een Xantia betrof? De 1.9D is namelijk eind 96 uit de Xantia gegaan en vervangen door een iets sterkere (75pk) 1.9SD met lagedruk turbo. Krijg jij die motor erin?
Ja dat zij de verkoper bij Vos, uit een Xantia uit 1998 :
Begrijp ik goed dat dat dus niet kan een 1.9D in een Xantia uit 1998?, de motor zag er hetzelfde uit, alleen de carterpan was anders omdat in mijn Xantia een Airco zit. Er zat ook iets van een vacuumpomp ofzo erop, op het plaatje rechtsonderin, maar dat is niet van toepassing voor mijn Xantia zij de man bij Vos. Ziet de 1.9SD er dan heel anders uit of heb ik hier de 1.9SD in de kofferbak liggen?, want heel veel meer vermogen heeft die motor niet.
Er zit ook een andere brandstofpomp+verstuivers op, een Lucas ding ipv een Bosch, volgens de verkoper roept men dat Bosch beter is, maar de Bosch pompen vinden net zo gretig hun aftrek bij hem als de Lucas.
Ahum…je onderschrift :neenee
Is al aangepast
Is iemand er al uit of dit een gewone 1.9D is of een 1.9SD?
ZX1.4i schreef:Begrijp ik goed dat dat dus niet kan een 1.9D in een Xantia uit 1998?, de motor zag er hetzelfde uit, alleen de carterpan was anders omdat in mijn Xantia een Airco zit.
Er zat ook iets van een vacuumpomp ofzo erop, op het plaatje rechtsonderin, maar dat is niet van toepassing voor mijn Xantia zij de man bij Vos.
Een vacuumpomp :
Ik kan het slecht zien zo op de foto….voor de stuurbekrachtiging of Rembekrachtiger van een Xantia diesel (en ook BX) heb je toch geen Vacuumpomp nodig ?
(dat doet de HP-pomp)
Ik ken de latere types niet van de Xantia-diesel (na 95).....en die Xantia-D van Renz is morgen weg (moet ie zelf mee rijden)...dus ik kan het zo even niet vergelijken.
Misschien dat Marten er iets over kan vertellen….wat dat zou kunnen zijn ?
Kun je wat preciezer zijn over de locatie van die pomp ?
maar dat is niet van toepassing voor mijn Xantia zij de man bij Vos.
:
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Als ie uit een ‘98 xantia komt moet het een SD zijn.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Mooi dat je er alsnog bent uitgekomen, maar imho had het nog beter gekunt (auto terug, klaar). Verder zou ik het onacceptabel vinden dat ik nog anderhalve week moet wachten na het leveren van een ondeugelijk product. Maar goed, zo ik zit nu éénmaal in elkaar. Maar ik vind het fijn om te horen dat je er uit bent gekomen.
Tot de 26ste.. Dan zie ik hem dan wel )
Die pomp zit rechtsonder in het plaatje, aan het eind van de nokkenas aan de bakzijde, volgens Vos zit daar bij de BX een poelie die met een riem de HD pomp aandrijft. Bij een BX-TGD uit 1994 welke ik was gaan bekijken samen met Weefje zat dit inderdaad zo.
Vos zij dat de pomp ook iets te maken had met de ontluchting van de EGR bij vroegere modellen.
Verschilt de 1.9SD zo op het oog nou heel veel van de gewone 1.9D?
PS: Geen verkeerd karretje die Toyota van mijn broertje, zo hard als een plank, lekker fel, helaas is de wegligging in de bochten minder dan van een ZX.
Auzz schreef:Mooi dat je er alsnog bent uitgekomen, maar imho had het nog beter gekunt (auto terug, klaar). Verder zou ik het onacceptabel vinden dat ik nog anderhalve week moet wachten na het leveren van een ondeugelijk product. Maar goed, zo ik zit nu éénmaal in elkaar. Maar ik vind het fijn om te horen dat je er uit bent gekomen.
Tot de 26ste.. Dan zie ik hem dan wel
Dit verhaal kent 2 partijen die beiden teleurgesteld zijn, gelukkig zijn we samen toch tot een oplossing gekomen. Anderhalve week wachten is niet leuk, maar hij gaat zijn best doen om de auto voor de meeting af te hebben. Op deze manier kan ik op de meeting laten zien hij een eerlijke vent is die zijn best doet.
Heb net even de Vos gebeld om te vragen hoe het nou zit met die motor.
De 1.9D is bij Type-2 Xantia helemaal eruit gegaan, maar in belgie is de 1.9D langer leverbaar geweest.
Had ik het van iemand goed begrepen dat mijn Xantia type 1b is?
ZX1.4i schreef:
Had ik het van iemand goed begrepen dat mijn Xantia type 1b is?
jep!