Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
*Ik vraag me wel eens af….wat past?
Stel…een Turbo CT motor uit een Xantia/XM (XU10J2TE) in een ZX of een 2.0i 16V 135pk (XU10J4D) blok in een Saxo. Of nog gekker….een 2.9 V6-24(ES9J4) in een Xsara Coupé!
Zijn er hier mensen die dat wel eens gedaan hebben?
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Ik wil wel een ander blok in mijn BX plaatsen, maar twijfels of dat gaat passen heb ik niet
(wat niet past, maken wij passend! )
Met een hamer past alles, maar als je het aantal cylinders verandert, of de soort brandstof, of je boekt 40% vermogenswinst, dan moet je je auto laten herkeuren.
Schijt aan originaliteit.
Das waar. En wat jullie met die info doen, moeten jullie weten
Schijt aan originaliteit.
heb m’n DS laten spuiten in de kleur blauw…......metalic
op m’n kentekenpapieren staat nog steeds de G van groen.
je denkt dat ik toch niet geld over de balk gooi om die G te laten veranderen in een B (van blauw).......tjjjjjeeeeeeeeee
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zolang de gegevens op mijn kentekenbewijs maar kloppen, vind ik het best.
Dus er blijft een 4 cilinder onder de motorkap die benzine als brandstof accepteerd
Vermogen staat niet vermeld, dus daar ga ik zeker ook geen rekening mee houden
Verhalen van verzekering enzo doen me niet veel, want als je je verzekeringscontract goed gaat doorlezen, zul je bemerken dat generlei aanpassingen aan het voertuig die het vermogen verhogen, zijn toegestaan!
bij de apk gaan ze wel uit van een bepaalde uitstoot van het type motor dat op het kenteken staat.
robbie25cx schreef:bij de apk gaan ze wel uit van een bepaalde uitstoot van het type motor dat op het kenteken staat.
Goeie opmerking
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
citroen23 schreef:heb m’n DS laten spuiten in de kleur blauw…......metalic
op m’n kentekenpapieren staat nog steeds de G van groen.je denkt dat ik toch niet geld over de balk gooi om die G te laten veranderen in een B (van blauw).......tjjjjjeeeeeeeeee
Het veranderen van kleur is kostenloos. Je ouwe deel 2 opsturen en je krijgt een gratis nieuw met de gewijzigde kleur erop. Heb ik ook eens met het deel 2 van mijn 2cv6 gedaan waarna ik em na 6 maanden weer een andere kleur gaf…:-)
IK…zit nog steeds te wachten op die knappe sleutelaar, die een PSA 3.0 L V6 in een BX 1.4 weet te hangen.
En dan vooral gewoon het typeplaatje op de achterklep laten zitten.
Lijkt me verdomd leuk om dan bij een stoplicht heel *sukkelig* naar e.o.a. *dikke Duitser* (de auto dus) naast je te kijken….en dan WEG !
Zoals ik de afgelopen jaren dat heb gedaan met mijn BX turbodiesels, bij Golf TDI’s e.d.
Bram schreef:IK…zit nog steeds te wachten op die knappe sleutelaar, die een PSA 3.0 L V6 in een BX 1.4 weet te hangen.
En dan vooral gewoon het typeplaatje op de achterklep laten zitten.
Lijkt me verdomd leuk om dan bij een stoplicht heel *sukkelig* naar e.o.a. *dikke Duitser* (de auto dus) naast je te kijken….en dan WEG !Zoals ik de afgelopen jaren dat heb gedaan met mijn BX turbodiesels, bij Golf TDI’s e.d.
moet eerst RDW gekeurd worden anders komt ie niet door de apk ivm 6 cilinders ipv 4
hij moet er wel inpassen aangezien een v6 24v past in een peugeot 405:
dan moet ie ie ook in een BX passen
heb er ook aan zitten denken maar voor deze blokken moet je nu nog minstens €1500,- rekenen en dat heb ik er (nog) niet voor over
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:
moet eerst RDW gekeurd worden anders komt ie niet door de apk ivm 6 cilinders ipv 4
Dat zou dan toch ook qua inhoud (CC’s) moeten ??
Zoals de BX 2.1 TD 12V van Marten Postma ?
(wat volgens kenteken een tzd-turbo is met 1769 cc motor)
Of maakt het niet uit hoeveel CC’s je hebt…...als het maar 4 (of 6) cylinders zijn volgens kenteken ?
Bram schreef:citroen23 schreef:
moet eerst RDW gekeurd worden anders komt ie niet door de apk ivm 6 cilinders ipv 4
Dat zou dan toch ook qua inhoud (CC’s) moeten ??
Zoals de BX 2.1 TD 12V van Marten Postma ?
(wat volgens kenteken een tzd-turbo is met 1769 cc motor)Of maakt het niet uit hoeveel CC’s je hebt…...als het maar 4 (of 6) cylinders zijn volgens kenteken ?
het gaat inderdaad om het aantal cilinders ........
maarten postma heeft z’n diesel inderdaad een beetje opgepept door een ander dieselblok maar deze heeft nog steeds 4 cilinders
dus als jij een V4 met ruim 200pk voor een zacht prijsje weet te vinden kunnen we zaken doen
bijv. een M3 (=4 cilinders) met 360Pk dan mag dat rdw technisch geen problemen opleveren
BMW 3-SERIE M3 3.6 ALPINA B6
Bouwjaar 09-1987
Km stand 97.000
Brandstof Benzine
Motorinhoud 3600 cc (geen RDW probleem)
Vermogen 360 pk
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is ook een van de leukste dingen met de GtiT… niet heel hard optrekken bij het stoplicht, maar net hard genoeg dat je er naast blijft rijden… laatst nog met een volkswagen Taureg…. ik weet niet wat voor type het was maar volgens de autoweek site houdt de 4.2l V8 benzine een GtiT niet bij, en de 5.0l V10 TDI is net zo snel . En dat zijn autos van een eurotonnetje. Blijft leuk om ze het lastig te maken met je 17 jaar oude 2e handsje .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
ZX-Cruiser schreef:Andersom is wel lastiger, oud blok in een nieuwe auto. Of je blok zo heftig opvoeren dat ie ook zo smerig is dat ie niet meer door de keuring komt..
ach een beetje afknijpen tijdens de meting ,moter stotterd en haperd wat maar,... hij loopt fff laten staan ivm met een mogelijke controleur
en vervolgens weer opschroeven
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bram schreef:IK…zit nog steeds te wachten op die knappe sleutelaar, die een PSA 3.0 L V6 in een BX 1.4 weet te hangen.
En dan vooral gewoon het typeplaatje op de achterklep laten zitten.
Lijkt me verdomd leuk om dan bij een stoplicht heel *sukkelig* naar e.o.a. *dikke Duitser* (de auto dus) naast je te kijken….en dan WEG !Zoals ik de afgelopen jaren dat heb gedaan met mijn BX turbodiesels, bij Golf TDI’s e.d.
Goed,
APK checkt niet op cilinderindhoud. Alleen op het aantal cilinders. Verder moet de motor idd aan de emissienormen voldoen die op het kenteken staan (bepaald door bouwjaar, brandstoftype en extra codes zoals U9).
Verder moet de ontvangende auto natuurlijk het blok kunnen hebben.
Een AX of Saxo is origineel nooit geleverd met enig XU blok en zal dus noot een 2.0 liter blok zonder grote aanpassingen kunnen ontvangen.
205/309/visa diesel/BX/Xsara zijn wel XU compliant. Je hangt ze dus zo in de steunen en mechanisch gezien is het appeltje-eitje (aandrijfassen/versnellingsbak). Hiermee is niet gezegd dat het verder klaar is, maar het is te doen. Hoe het met de RDW keuring gaat?? Sja, bel de gasten eens op zou ik zeggen.
Een V6 in een 205 is ook al eens gedaan. dus moet het in een BX ook wel kunnen.
Er is trouwnes over dit onderwerp al heel veel afgekletst op diverse topics.
Gr,
Marten